I övermorgon blir jag diskusfantast, kanske...
Kollaps
X
-
-
Några bilder?
Mina två lekpar har kommit in i en bra turordning nu då ett par leker varje vecka. Mycket bättre än då de lekte samtidigt. Blir lite stökigt i karet då!
Hoppas bara jag ska få tid att sätta något av paren i en egen balja och kunna föda upp en svärm yngel. Men just nu finns inte tiden för att ta hand om vattenbyten och matning, så då är det bara dumt att sätta dem till lek i egen balja.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Hej!
Hej!
det är inte för inte diskus kallas akvariets konung,jaså du kallar dom kapitalistciklider lutt ha ha ja så kan man ju också se på saken/Ann-MariKommentar
-
I kväll händer det saker i min Discus balja!
Det dominanta paret har blivit umanade av det par som la dom i veckan, djävlar vad det smäller!
Det närmaste jag kommer som liknelse är då jag hade ett gäng Zebraciklider som ständigt slogs om sina revir
De som har haft Zebra förstår
Slöa Discus som bara väntar på mat Ja då har ni inte sett minaKommentar
-
Hej!
Hej!
Har idag matat med Stendker foder samt D 50 plus och gjort rent och bytt vatten dom mår som prinsar (även om dom är kungar)/Ann-MariKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Får väl föregå med ett exempel
Fotograf: Wilhelm, jag saknar bra kameraKommentar
-
Jag har inte en hybrid fisk som ska matas femtielvagånger om dagen och gå i en bakteriefri tank för att fungera som avelspar till nästa fantasifulla färgkombination!
Jag är medlem i flera Discus forum men har backat ur, de håller inte på med akvaristik! De håller på med någon form av avel som jag anser är ett stickspår från min uppfattning av hobbyn.
Lär väl få en j*vla massa skit för detta
Men jag är stor nog för att tåla det och svära emotKommentar
-
Peronligen så håller jag en art av ciklider som heter Discus.
Jag har inte en hybrid fisk som ska matas femtielvagånger om dagen och gå i en bakteriefri tank för att fungera som avelspar till nästa fantasifulla färgkombination!
Jag är medlem i flera Discus forum men har backat ur, de håller inte på med akvaristik! De håller på med någon form av avel som jag anser är ett stickspår från min uppfattning av hobbyn.
Lär väl få en j*vla massa skit för detta
Men jag är stor nog för att tåla det och svära emot
På bilden syns föräldrarna till vänster och en närgången släkting som får sig ett hugg.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Dessutom så är de ju i ett akvarium Menar asså att det finns växter osv...Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Känner att de skapar en slags "vill ha"- känsla hos mig
Kanske blir ett kar med discus i framtiden....Kommentar
Kommentar