Malawi blir SA

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MatCan
    Användare
    • September 2007
    • 210

Ursprungligen postat av Wilhelm
    Sätt ingen storbladig växt i mitten. Den delar då av akvariet i 2 delar!
    Använd gyllene snittet! http://www.skenbild.se/html/html1/ht...ar/gyllene.htm
    Ja, man kanske borde tänkt mer på det. Tror det krävs rätt mycket justeringar om jag ska kunna applicera gyllenesnittet nu. Eller det kanske inte vore så farligt. Bara flytta om rötterna lite. Får fundera på det.
    Jag ångrar lite att jag inte la lite mer tid på aquascapingen men det får bli i nästa kar

Kommentar

• MatCan
      Användare
      • September 2007
      • 210

Här kommer lite nya bilder.
      Fotona blir mycket bättre om man tar dom på kvällen när allt är mörkt. Kanske självklart för alla andra

Kommentar

• MatCan
        Användare
        • September 2007
        • 210

Fler bilder finns på http://picasaweb.google.se/Mattias.Canberger/Ny375
        Som vanlig oredigerat, osorterat och snudd på oengagerat
        Lite bättre storlek på dom där.

Kommentar

• joe
          Användare
          • June 2006
          • 1451

Bättre! Ser ju kanon ut! Verkligen snyggt och man kan ju ana också hur det skulle kunna bli om sisådär 1-2 månader. Keep up the good work!
          MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• classe
            NCS Medlem

• April 2007
            • 1147

fina o snyggt av matcan den blir sydamerika fiskar där.. lycka till.. gott nytt år..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• MatCan
              Användare
              • September 2007
              • 210

Så här ser det ut idag
              Det mesta växer väldigt bra och en del lite sämre
              Har lite järnbrist just nu (tror jag) så vissa växter blir lite bleka och får lite genomskinliga blad. Kämpar på med lite extra microgödning dagligen och tre normaldoser PMDD i veckan.

Inte speciellt mycket alger och det som finns verkar inte föröka sig.

Fler bilder på http://picasaweb.google.se/Mattias.Canberger/Ny375#

Kommentar

• Mattias777
                Användare
                • November 2006
                • 1493

Ursprungligen postat av MatCan
                Så här ser det ut idag
                Har lite järnbrist just nu (tror jag) så vissa växter blir lite bleka och får lite genomskinliga blad. Kämpar på med lite extra microgödning dagligen och tre normaldoser PMDD i veckan.

Underbart, skall du ha lite dvärgciklider där i?
                Senast redigerad av Mattias777; 06 January 2009, 22:16.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Så här ser det ut idag

Wow! Vilken underbar fotoberättelse du har gjort! Artikel i CB är nästan ett måste.. Snyggt projekt!

Kommentar

• MatCan
                    Användare
                    • September 2007
                    • 210

Ursprungligen postat av Mattias777
                    Underbart, skall du ha lite dvärgciklider där i?
                    Yes.
                    Blir några sorters apistogramma. Nijsseni blir det definitivt. Agassizii ligger också bra till. Liksom fjärilsciklider och skalarer.
                    Njisseni och fjärilar har jag haft vid flera tillfällen och återkommer ständigt till dem.

Kommentar

• MatCan
                      Användare
                      • September 2007
                      • 210

Ursprungligen postat av Malawe
                      Wow! Vilken underbar fotoberättelse du har gjort! Artikel i CB är nästan ett måste.. Snyggt projekt!
                      Skulle gärna skriva en artikel om jag hade tid. Kanske får ihop nått under sommarsemestern...

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

Yes.
                        Blir några sorters apistogramma. Nijsseni blir det definitivt. Agassizii ligger också bra till. Liksom fjärilsciklider och skalarer.
                        Njisseni och fjärilar har jag haft vid flera tillfällen och återkommer ständigt till dem.
                        Snacka om ett underbart, snyggt akvarium det kommer bli. Själv har jag bara malawi men bodde jag i ett hus skulle jag också skaffa ett liknande kar. Du har lyckats enormt bra

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• MatCan
                          Användare
                          • September 2007
                          • 210

Ursprungligen postat av Mattias777
                          Snacka om ett underbart, snyggt akvarium det kommer bli. Själv har jag bara malawi men bodde jag i ett hus skulle jag också skaffa ett liknande kar. Du har lyckats enormt bra
                          TACK!

Kommentar

• joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

Hur går det - funkar det som du tänkt? Blev bara så tyst...
                            MVH - joe

Kommentar

• MatCan
                              Användare
                              • September 2007
                              • 210

Ja, jag har faktiskt glömt bort att skriva på sistone.
                              Nja. Är inte riktigt nöjd. Får ingen bra fart på växterna,men algerna trivs rätt bra

Har kämpat lite med gröna svävalger som färgade vattnet helt grönt. Har just nu lite staghorn och gröna trådalger.
                              I mina försök att bli av med algerna har jag minskat lite på PMDD och belysningen och försöker få upp CO2 så mycket det går. Detta är anledningen till att växterna inte växer så mycket just nu.

Känns som om det sakta börjar stabilisera sig nu, men än så länge så är det inte så snyggt. Ska försöka ta lite nya bilder i morgon.

Har utökat djurbeståndet med 3 Apistogramma Nijsenni (1 hane och 2 honor) och 33 Crystal Red-räkor.

Kommer byta ut en del växter vad det lider ocskå. Måste få ut lite småbladiga saker och få i lite mer storbladigt. Behöver även lite mer färg i karet.

Som sagt, återkommer med bilder.

Kommentar

• joe
                                Användare
                                • June 2006
                                • 1451

OK - kämpa på, vi väntar med spänning!
                                MVH - joe

Kommentar

Arbetssätt...