Malawi blir SA
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Kommentar
-
Skölj av plantorna väldigt noga och händerna. Det räcker med ett en millimeters blad, så är det snart miljoner.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nu är allt planterat.
Tog mer eller mindre hela dagen. Fick bygga en ny temporär lysramp också för att få plats med två till rör och det tog lite längre tid än beräknat.
Började med att lägga i kattsand. Trodde i min enfald att det skulle bete sig som vanlig sand, så jag var inte jättenggran med att tömma ur den sista centimetern vatten.
Det fick jag ångra. Så fort kattsanden kom i kontakt med vattnet så blev det lera. Blev lite geggigt för att jag skulle få det plant.
Därefter på med fin sand (sandlådesand från bauhaus). Ska bli intressant att se hur växterna trivs i det. Tycker det är så mycket snyggare än grus så jag chansar på att det ska gå bra.
Därefter las alla rötter i och sedan började planterandet.
Sköljde alla växter väldigt noggrant för att förhoppningsvis bli av med andmaten. Det återstår att se om jag lyckades.
Är nöjd med resultatet, men det är ju lite svårt att se hur det blir sen när det börjar växa till sig.
T.ex. så ska ju glossostigman i framkanten bli som en matta på 2-3cm höjd. Just nu är den ett 20 tal små plantor nerstuckna var 5:e cm. Ser för jäkligt ut :-)
Bifogar lite bilder.
1. Kattsand i påse
2. Kattsand i akvarium
3. Sand på kattsand
4. Fyllning pågår
5. Första plantan i karetKommentar
-
Kommentar
-
Reaktorn funkar grymt bra efter limningen.
Första körningen med den idag var en katastrof. Den löste inte upp någonting och gurglade och lät.
Justerade loopback-slangen och sen blev den bra. Inga bubblor (förutom mikrobubblor) kommer ut ur den och den låter ingenting.
Snyggt är det dock inte. Men förhoppningsvis syns den inte så mycket när Vallisnerian vuxit upp.Kommentar
-
Reaktorn funkar grymt bra efter limningen.
Första körningen med den idag var en katastrof. Den löste inte upp någonting och gurglade och lät.
Justerade loopback-slangen och sen blev den bra. Inga bubblor (förutom mikrobubblor) kommer ut ur den och den låter ingenting.
Snyggt är det dock inte. Men förhoppningsvis syns den inte så mycket när Vallisnerian vuxit upp.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Som sagt svaret på dina vedermödor kommer framåt valborgKommentar
-
Nu börjar det närma sig! Vilket slit du lagt ner...men det betalar sig ju! Håller iofs med om att "apparaturen" inte var särdeles snygg där i hörnet - kanske skulle haft en modul till - eller vi får hoppas på vallisnerian, och jag tror du kan ha gott hopp där! Ser fram emot kommande helbilder av karet OCH bilder om sisådär 2-3 månader!
Den syns inte jättemycket framifrån eftersom det står en rot framför.Kommentar
-
Jag ville inte ha lera i botten eftersom det lär skita ner en del när man planterar om, men det är precis det jag har nu.
Jaja, i värsta fall får man väl riva ur och göra omKommentar
-
Tycker jagKommentar
-
Det blir jättefint Mattias!mvh Wilhelm
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Absolut. Har inga planer på att plantera om, men eftersom jag är ny på detta med växter så är ju risken överhängande att jag inte blir nöjd, att jag fått lite fel höjder på växterna, att det inte blir snyggt eller helt enkelt att något dör.Kommentar
-
-
Hur går det? Är det i detta projekt som ytterfiltret står och läcker (som jag läste i en annan tråd)? Trist i så fall. Har du jobbat dig vidare eller har du tagit ett välförtjänt juluppehåll?MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
Kommentar