Har lessnat på mitt 375 liters malawikar och har planer på att göra om det till ett SA-kar istället.
Länk till bygget -> http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56926
Anledningen till skiftet är flera:
1: Mina malawi trivs inge bra
2: Jag trivs inge bra med mina Malawi :-)
3: Är inte nöjd med karet. Tycker inte att det är direkt tilltalande och som enda akvarie vill jag ha ett som ser lite mer intressant och inbjudande ut.
4: Bakgrunden tar alldeles för mycket plats.
Tänker därför riva ut all och börja om helt.
(edit av Wilhelm , ingen annons i forumet)
Bakgrunden ska därför rivas ur, och istället ska jag ha en blå eller svart bakruta med en hel del rötter och växter istället.
Påsåvis kommer jag få ca 10 cm mer djup i karet (15cm på sina ställen).
Har börjat klura på hur jag ska kunna gömma insug och utblås från filtrena.
Planen är att gömma dessa i infrästa spår i några rötter. En del av slangar osv blir synligt, men det mesta blir dolt.
Vad det gäller doppvärmaren så skulle jag helst strunta i denna och istället köra med värmekabel i botten. Någon som har erfarenheter av dessa? Tips om bra märken, antal watt, osv?
Länk till bygget -> http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56926
Anledningen till skiftet är flera:
1: Mina malawi trivs inge bra
2: Jag trivs inge bra med mina Malawi :-)
3: Är inte nöjd med karet. Tycker inte att det är direkt tilltalande och som enda akvarie vill jag ha ett som ser lite mer intressant och inbjudande ut.
4: Bakgrunden tar alldeles för mycket plats.
Tänker därför riva ut all och börja om helt.
(edit av Wilhelm , ingen annons i forumet)
Bakgrunden ska därför rivas ur, och istället ska jag ha en blå eller svart bakruta med en hel del rötter och växter istället.
Påsåvis kommer jag få ca 10 cm mer djup i karet (15cm på sina ställen).
Har börjat klura på hur jag ska kunna gömma insug och utblås från filtrena.
Planen är att gömma dessa i infrästa spår i några rötter. En del av slangar osv blir synligt, men det mesta blir dolt.
Vad det gäller doppvärmaren så skulle jag helst strunta i denna och istället köra med värmekabel i botten. Någon som har erfarenheter av dessa? Tips om bra märken, antal watt, osv?
Kommentar