Hej alla hittade min hane(loisellie) på botten idag stjärten kan han inte röra simmar med bröstfenorna enbart ser ett litet vit sår på stjärt roten...ska man ta upp avliva direkt eller jäkligt synd för fisken har varit helt otroligt vacker innan fattar nada vad som kan ha hänt Trist!
Loisellie fråga?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Har du möjlighet Micke så ta upp han o lägg han i ett saltbad, typ 2-3dl /100L vatten..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider! -
-
En chansning, kan det vara simblåseförlamning? Är stressrelaterat och brukar gå över om man låter fisken få lite lugn och ro, t.ex. låta den gå ensam en vecka eller så. Lite salt till det är bara bra.Kommentar
-
Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
ok! När jag fick tillbaka honom från en kompis som köpte paret i våras så rök han ihop med den största Zonata hanen den kampen tog han hem efter kanske 10min fight efter det har ingen fisk mig veterligen ens försökt flytta honom från sitt revir han har en hörna + grotta där dom bara tolererar ett HRP Par som granne ..så stress relaterad känns märkligt jag tror mer han är sjuk på något sett skadan är åxo ett frågetecken??hmm men han håller till i sitt revir fortfarande tillsammans med honan som försöker peppa honom ser lite lustigt ut men hon sviker honom inte iaf inte än..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
ok! När jag fick tillbaka honom från en kompis som köpte paret i våras så rök han ihop med den största Zonata hanen den kampen tog han hem efter kanske 10min fight efter det har ingen fisk mig veterligen ens försökt flytta honom från sitt revir han har en hörna + grotta där dom bara tolererar ett HRP Par som granne ..så stress relaterad känns märkligt jag tror mer han är sjuk på något sett skadan är åxo ett frågetecken??hmm men han håller till i sitt revir fortfarande tillsammans med honan som försöker peppa honom ser lite lustigt ut men hon sviker honom inte iaf inte än..Mvh Jocke
-
ok har ju ett kar ledigt så det blir till fånga upp djuret idag..fan igår kväll libland åg han nästan på sidan ser inte alls bra ut skit åxo va fasen hittar man en ny hane i värsta fall de växer ju inte på trä direkt..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Är väl lika lätt o hitta en ny sån också...........
PS. Grattis till tusende inläggetSenast redigerad av JockeB; 04 November 2008, 17:24.Mvh Jocke
-
Oj jäklar, hade doviihanen hoppat ur eller? Hur stor var han? Trist för er båda! Själv sitter man ju med massa halvsjuka umbees och hoppas på det bästa...Kommentar
-
Mvh Jocke
-
Nee det låter inget vidare Micke, som sagt inte lätt o få tag i en ny hane.. När jag kom till lokalen idag o öppna dörren så var det första jag fick se min Doviihane liggandes på golvet, jävligt kul!!!!
Är väl lika lätt o hitta en ny sån också...........
PS. Grattis till tusende inlägget
du har PM jockeSenast redigerad av Micke Jarhl; 04 November 2008, 19:04.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Det här var ingen kul tråd att läsa.
Sjuka fiskar och fiskar med för stort idrottsintresse (doviin som hoppade för högt).
Håller tummarna för att det ordnar sig med loisellein och all umbeen.
Vad det gäller att hitta en ny doviihane så är det nog inte så värst lätt.
När de blir så pass stora så är de som regel inte så värst populära (men de är väldigt fina att titta på), men du hade väl fått ut en kull eller?
Om 2-3 år så har du en lika stor hane, om du orkar vänta förstås.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
ok! När jag fick tillbaka honom från en kompis som köpte paret i våras så rök han ihop med den största Zonata hanen den kampen tog han hem efter kanske 10min fight efter det har ingen fisk mig veterligen ens försökt flytta honom från sitt revir han har en hörna + grotta där dom bara tolererar ett HRP Par som granne ..så stress relaterad känns märkligt jag tror mer han är sjuk på något sett skadan är åxo ett frågetecken??hmm men han håller till i sitt revir fortfarande tillsammans med honan som försöker peppa honom ser lite lustigt ut men hon sviker honom inte iaf inte än..Kommentar
-
Han var inte på topp heller mer som tjuren ferdinand (tecknade disneyn)vaktade sin hörna typ lämnade sällan den bara vid käk..ganska cool firre egentligen ibland lite tråkig nästan men oj vad han färgade fint i teckningen på slutet nu ligger han på sidan och är i dåligt skick kanske lika bra avliva ändå känns mera humant för fisken... Detta senario har jag aldrig varit med om innan tristMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar