Ciklidbladet 4/2008 har skickats till tryck och dyker förhoppningsvis upp i slutet av november.
Ciklidbladet 4/2008 har skickats till tryck
Kollaps
X
-
Ciklidbladet 4/2008 har skickats till tryck
Taggar: Ingen -
De 64 sidorna innehåller bland annat följande:
Att förverkliga en dröm
Göran berättar om sina erfarenheter av Tropheus moorii.
Munruvande hantelciklid, Heros severus
Den äkta severusen är en munruvare.
Nimbochromis - första mötet med rovmalawi
I släktet Nimbochromis finner man olika jakttekniker.
Ett fyra meters akvarium ska byggas
Larry har byggt ett stort akvarium.
Sydamerikansk dvärgciklid från Peru
Apistogramma baenschi känd som Inca Apistogramma.
Hur jag gått från 15 till 45 arter av viktoriaciklider
Albin beskriver sitt stipendieprojekt.
Trettio års forskning om ciklider från Viktoriasjön
Ett ekologiskt skådespel som erbjuder nya vetenskapliga möjligheter.
Fototävlingen
Nu är det dags för årsfinalen.
Sandslottsbyggande ciklider
Ad tar oss till de fascinerande Tramitichromis värld.
Sydamerikansk bladfisk
Numrets utblick handlar nästan om en ciklid.
Gissa cikliden
Förra numret var det läpparna på en delfinciklid.
ISBE 2008
Rapport från den tolfte internationella beteendeekologikongressen.
Ciklider från Väst- och Centralafrika del 2
Antons artikelserie fortsätter med de tilapiina cikliderna.
Nyheter från fiskvärlden
Det senaste från akvarievärlden och vetenskapen.
Bokrecension
Freshwater Fishes of México.
Ciklidstämman 2009 3-5 april
Ni kommer väl till Ciklidstämman på Fjärilshuset?
Hälsning från ordföranden
Mikael skickar en hälsning från Helsingfors.
Cikliden
Den indiska cikliden Etroplus canarensis.Senast redigerad av Ola Svensson; 03 November 2008, 18:39.Med vänliga hälsningar
Ola -
Ser bra ut.
Vilken pampig troffebild oxå. KanonkalasDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Verkar mkt intressant! : ) Ser fram emot det.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Se verkligen fram emot mitt första nummerKommentar
-
Och för dom som ännu inte fattat galoppen...så har ni alltså en vecka eller två på er att bli medlemmar för att få alla Ciklidblad för året direkt hem i brevlådan för heladecembers julunderhållning. Och ni som redan är medlemmar kan passa på att önska er ett medlemsskap för 2009 i julklapp.....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Och för dom som ännu inte fattat galoppen...så har ni alltså en vecka eller två på er att bli medlemmar för att få alla Ciklidblad för året direkt hem i brevlådan för heladecembers julunderhållning. Och ni som redan är medlemmar kan passa på att önska er ett medlemsskap för 2009 i julklapp.....
Annars tycker jag nästa nummer ser mycket lovande ut och med två artiklar särskilt i fokus! Ser fram emot detta...men det är nog tyvärr utläst långt innan julafton, så där får det bli Kalle som vanligt!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Och för dom som ännu inte fattat galoppen...så har ni alltså en vecka eller två på er att bli medlemmar för att få alla Ciklidblad för året direkt hem i brevlådan för heladecembers julunderhållning. Och ni som redan är medlemmar kan passa på att önska er ett medlemsskap för 2009 i julklapp.....
MvhKommentar
-
Bra att du säger till, du var med i förra utskicket som gick för typ 3 veckor sedan eller nått. Tydligen en ciklidintresserad brevbärare i ditt område. JAg får lägga upp dig så att du får ytterligare en omgång.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Galoppen har jag fattat - önskan om 2009 ligger i tuben så att säga. Får se vad tomten gör med det
Annars tycker jag nästa nummer ser mycket lovande ut och med två artiklar särskilt i fokus! Ser fram emot detta...men det är nog tyvärr utläst långt innan julafton, så där får det bli Kalle som vanligt!Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
MvhKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Nr 4 är så bra att den borde dimpa ner i brevlådorna den 23 december!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
Kommentar