Sitter och funderar på att skaffa mig en pump till. Så nu har jag suttit och läst på lite onlineshoppar och det finns ju en sån herrans massa modeller. Förr brukade man säga att Eheim var bäst, men stämmer det? Tunze verkar ju bra om man jämför strömförbrukning per liter i timmen. Men det finns ju en massa fler. Vad säger ni? Vilka är bäst när man kikar på driftsäkerhet, ljudvolym, energiförbrukning med mera?
Vilken är bästa cirkulationspumpen?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Tycker det är rena djungeln med pumpar.
Det som också känns viktigt är, kan man lita på vad som står på pumparna.
Jag har då upplevt ganska stor skillnad i pumpkapacitet mellan olika märken men som ska pumpa lika mycket. Hur mycket ström drar dom egentligen? Det finns nog ganska många frågetecken om just akvariepumpar. -
Kan man få nåt provningsinstitut att testa ett gäng så vore det ju häftigt att ha i ciklidbladet.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
jag har kört en hel del olika pumpar i mina akvarium och den som varit bäst är EHEIM 2252 Inget snack om saken. Många andra har fungerat bra men denna har bara gått o gått och varit tyst i jämförelse med de andra./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWikiKommentar
-
Mätte effekten idag på elförbrukningen i lokalen med hjälp av Clas Olssons effektmätare. Tyckte dock att effekten var lite hög på vissa håll. Redovisar därför mina resultat Resun Innerfilter 1000 liter/h uppgiven effekt: 20 W uppmätt effekt: 50 W Eheim 2252 1200 liter/h uppgiven effekt: 28 W uppmätt effekt: 45 WKommentar
-
Du får gärna testa på mina pumpar, men jag har ju tyvärr samma märke på alla tre(dock olika storlekar).Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar