otrevlig lutning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mighty mattis
    Användare
    • October 2006
    • 34

otrevlig lutning

Jag har nyligen införskaffat ett trekantskar som jag tänkte dra igång nu i dagarna. Det är ett 300 liters aquael med brutan hörn.

Dock är det väldigt problematiskt att få det rakt. Lång sidorna och rakt över karet blir det rakt men längs med de båda brutna sidorna lutar det lite i framkant, 2-3 mm. Det lutar mer ju längre fram åt kanten man kom mer, korrigerar man detta så lutar det i bak kant. Min fråga är hur man ska korrigera detta, verkar som att det inte går att få rakt. Ska man då välja att det lutar lite åt flera håll så att säga eller en lite större lutning i tex framkant. Tacksam för svar!
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

vad står det på, hur ser bänken ut? en sockel är inte kul när golvet lutar för mycket så att säga
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• mighty mattis
      Användare
      • October 2006
      • 34

Det står på en alubänk som är anpassad till karet med 8 ben. Ben är ställbara men problemet är att om man koriggerar en lutning så ökar man på en annan. Golvet är trägolv som uppenbarligen är skevt.

Kommentar

• specmats
        Användare
        • December 2004
        • 3060

det är inga problem så länge lutningen inte är mer än justeringsmånen på skruvfötterna, om det är så får du sätta ex spelkort under, lite trixigt att få allt i våg men det går, en regel tror jag att man börjar med alla de yttre först och sen tar de indre, nu vet jag inte hur din ställning ser ut..
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

Arbetssätt...