Ciklidstämman 2009. Vem kommer inte?
Kollaps
X
-
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Krille, som svar på din fråga tidigare......bussen som jag hoppas få ihop kommer köra, gbg-borås-uhamn-jkp-linköping-norrköping osv...dvs E4 så jag sätter upp er på intresselistan 2 platser....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mediabevakning
Jag vill bara berätta vad som hände idag.
Jag fick besök av en TV4 reporter i min lokal i Tyresö. Frusen klev hon in eftersom hon precis hade gjort ett reportage om is-racing. Hon blev intresserad av att lyssna med en odlare (hobby) som la ner mycket möda på att odla Diskus. Från all möda i sin lokal till att transportera fisken till Hagaparken och Fjärilshuset. Hur det sedan fortsätter med själva inkoppning och utställning(tävling). Vad är det som fascinerar en människa att lägga ner så mycket möda på en eller flera fiskar. Stämpeln som fisknörd har väl de flesta av oss upplevt, men jag hoppas att hon följer upp detta med ett inslag på TV4, för att skapa yttterligare intressse för vår hobby. Oavsett vad man tycker om TV så når de ut till många. Jag hoppas ju att fler kanske får intresse för Diskus (eller akvarier) genom ett sånt inslag på TV. Om inte annat kanske besöksantalet ökar på våra lilla tillställning med Ciklidstämma och allt. Internationella föreläsare och inhemska kändisar.
Första Championatet i norra Europa. Att sedan det händer en hel del annat blir väl som lök på laxen. Lite extra reklam är aldrig fel. Bara hoppas att det blir ett reportage.
P.S. Bosse Quiding. - ditt namn har jag lämnat ut så bli inte förvånad om Annika ringer från TV4. Ev. kan det bli aktuellt att ta någon som transporterar sina utställningsfiskar från ett längre avstånd än Stockholm.
Att jag själv är lite vild på tokiga idéer, som det här med TV, är väl bekant för många som känner mig. Lokaltidningar? Vad är det om man kan gå ut över hela landet. Givetvis ska vi även ta tag i lokalpressen, som kan göra speciella reportage om medlemmar som kommer från olika län i Sverige, eller Europa.
Hälsningar från en som ser detta som en riksnyhet.Lasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Kan någon samla in frågor ( från NCS medlemmar) till Anton Lamboj och fråga under stämman och sen skriva i CB ?: ( om västafrikanska cilkider).
( jag har massor av frågor).Kommentar
-
Skapa en ny tråd och fyll på med tänkbara frågor, så tror jag säkerligen att någon kan tänka sig att ställa dem och sedan sammanfatta svaret i en artikel.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Uppdatering: Sådär, tråden startad.Senast redigerad av Anna Österman; 20 January 2009, 16:13.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Nu börjar anmälningarna ramla in, och jag vill be dom som gärna vill ha rum att anmäla sig snart. Ungefär 30% av rummen är uppbokade idag, och ser jag att det börjar bli fullt kan jag be om lite fler, beroende på hur tidigt jag ser detta. Sista anmälningsdatum vad gäller hotellrum är 3/3.
Middag kan bokas fram till en vecka innan stämman, och inträdet kan betalas även på plats om så behövs.Kommentar
-
Brukar det inte vara så att man inte kan anmäla sig innan CB har nått medlemmarna?Tony EnglundKommentar
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
Kommentar