Ciklidstämman 2009. Vem kommer inte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Jag har ett Insider
    Det är klart med att på Lördag kommer bryggeriförbundet att ha en lokal hos oss
    och dom har gratis öl.............Gud är stor
    Dåså nu finns ingen anledning att streta emot längre, GRATIS fan då går det ju inte ens pruta....ja kommer.

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

      Ursprungligen postat av Krille J-son
      Dåså nu finns ingen anledning att streta emot längre, GRATIS fan då går det ju inte ens pruta....ja kommer.
      Går inte att pruta? De verkliga snillena får BETALT för att dricka bira. Det är bara att inse att jag aldrig blir ett snille, för dit har jag långt kvar.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Byttorp
        Användare
        • November 2003
        • 1585

        Ursprungligen postat av Krille J-son
        Dåså nu finns ingen anledning att streta emot längre, GRATIS fan då går det ju inte ens pruta....ja kommer.
        Krille, som svar på din fråga tidigare......bussen som jag hoppas få ihop kommer köra, gbg-borås-uhamn-jkp-linköping-norrköping osv...dvs E4 så jag sätter upp er på intresselistan 2 platser....
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

        Kommentar

        • Gäst

          Ursprungligen postat av Byttorp
          Krille, som svar på din fråga tidigare......bussen som jag hoppas få ihop kommer köra, gbg-borås-uhamn-jkp-linköping-norrköping osv...dvs E4 så jag sätter upp er på intresselistan 2 platser....
          kanon!

          Kommentar

          • Gabbi
            Användare
            • April 2002
            • 897

            Ursprungligen postat av HåkanM
            Hum, kommer stadens ciklidaffärer att ha lite exta sortiment hemma dagarna till ära ??, skulle vara bra att kunna göra 2 saker samtidigt, roa sig + nyttigheter.
            Svar ja. Jag kommer försöka ordna extra rabatter också för ciklidstämmedeltagare, återkommer om detta.
            www.akvarielagret.se/akvarieboken

            Kommentar

            • Larry Stockholm
              Användare
              • November 2004
              • 343

              Mediabevakning

              Jag vill bara berätta vad som hände idag.
              Jag fick besök av en TV4 reporter i min lokal i Tyresö. Frusen klev hon in eftersom hon precis hade gjort ett reportage om is-racing. Hon blev intresserad av att lyssna med en odlare (hobby) som la ner mycket möda på att odla Diskus. Från all möda i sin lokal till att transportera fisken till Hagaparken och Fjärilshuset. Hur det sedan fortsätter med själva inkoppning och utställning(tävling). Vad är det som fascinerar en människa att lägga ner så mycket möda på en eller flera fiskar. Stämpeln som fisknörd har väl de flesta av oss upplevt, men jag hoppas att hon följer upp detta med ett inslag på TV4, för att skapa yttterligare intressse för vår hobby. Oavsett vad man tycker om TV så når de ut till många. Jag hoppas ju att fler kanske får intresse för Diskus (eller akvarier) genom ett sånt inslag på TV. Om inte annat kanske besöksantalet ökar på våra lilla tillställning med Ciklidstämma och allt. Internationella föreläsare och inhemska kändisar.
              Första Championatet i norra Europa. Att sedan det händer en hel del annat blir väl som lök på laxen. Lite extra reklam är aldrig fel. Bara hoppas att det blir ett reportage.
              P.S. Bosse Quiding. - ditt namn har jag lämnat ut så bli inte förvånad om Annika ringer från TV4. Ev. kan det bli aktuellt att ta någon som transporterar sina utställningsfiskar från ett längre avstånd än Stockholm.
              Att jag själv är lite vild på tokiga idéer, som det här med TV, är väl bekant för många som känner mig. Lokaltidningar? Vad är det om man kan gå ut över hela landet. Givetvis ska vi även ta tag i lokalpressen, som kan göra speciella reportage om medlemmar som kommer från olika län i Sverige, eller Europa.
              Hälsningar från en som ser detta som en riksnyhet.
              Lasse Omfors

              Akvaristiken går i vågor

              Kommentar

              • HåkanM
                NCS Medlem
                • November 2005
                • 1294

                Kan någon samla in frågor ( från NCS medlemmar) till Anton Lamboj och fråga under stämman och sen skriva i CB ?: ( om västafrikanska cilkider).
                ( jag har massor av frågor).

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

                  Ursprungligen postat av HåkanM
                  Kan någon samla in frågor ( från NCS medlemmar) till Anton Lamboj och fråga under stämman och sen skriva i CB ?: ( om västafrikanska cilkider).
                  ( jag har massor av frågor).
                  Låter väl som en ypperlig artikelidé.

                  Skapa en ny tråd och fyll på med tänkbara frågor, så tror jag säkerligen att någon kan tänka sig att ställa dem och sedan sammanfatta svaret i en artikel.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  • Anna Österman
                    Användare
                    • March 2006
                    • 282

                    Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    Låter väl som en ypperlig artikelidé.

                    Skapa en ny tråd och fyll på med tänkbara frågor, så tror jag säkerligen att någon kan tänka sig att ställa dem och sedan sammanfatta svaret i en artikel.
                    Jag kan sammanfatta i artikel. Vi får se (hjälper till på stämman) om tiden räcker till att jag ställer dem men skriva ihop dem kan jag göra.

                    Uppdatering: Sådär, tråden startad.
                    Senast redigerad av Anna Österman; 20 January 2009, 16:13.
                    Fiskar är vänner-inte mat!

                    Kommentar

                    • Gabbi
                      Användare
                      • April 2002
                      • 897

                      Nu börjar anmälningarna ramla in, och jag vill be dom som gärna vill ha rum att anmäla sig snart. Ungefär 30% av rummen är uppbokade idag, och ser jag att det börjar bli fullt kan jag be om lite fler, beroende på hur tidigt jag ser detta. Sista anmälningsdatum vad gäller hotellrum är 3/3.

                      Middag kan bokas fram till en vecka innan stämman, och inträdet kan betalas även på plats om så behövs.
                      www.akvarielagret.se/akvarieboken

                      Kommentar

                      • Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

                        Brukar det inte vara så att man inte kan anmäla sig innan CB har nått medlemmarna?
                        Tony Englund

                        Kommentar

                        • Robin
                          Användare
                          • January 2003
                          • 4526

                          Ursprungligen postat av Tony
                          Brukar det inte vara så att man inte kan anmäla sig innan CB har nått medlemmarna?
                          Det finns en halvsida i förra CB.
                          Senast redigerad av Robin; 04 February 2009, 22:55.
                          Mvh
                          Robin

                          Kommentar

                          • cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

                            Ursprungligen postat av Tony
                            Brukar det inte vara så att man inte kan anmäla sig innan CB har nått medlemmarna?
                            Vi har högt i tak
                            det finns heller inga begränsningar på antal utom att hotel kan ta slut
                            alltså blir vi många tidigt bokar vi fler rum innan hotelets deadline
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

                            Kommentar

                            Arbetssätt...