Ciklidstämman 2009. Vem kommer inte?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

Ursprungligen postat av Olorin
    Jag säger som Lutt, det ska mycket till om jag ska komma. Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror inte mycket på att jag kommer att åka hela vägen(miljöbelastning och allt) till Stockholm för att gagga om fisk.
    Intressant inställning tycker jag, för min del handlar stämmorna om allt annat än att gagga om fisk, när jag tänker efter så har jag nog snackat 10% fisk och 90% annat på alla de stämmor jag har frekventerat. För mig är det fina i kråksången att träffa alla människor man inte stöter på så ofta annars, både från verkligheten och här från forumet, dricka några kalla goa och inte gå och lägga sig förrän NCS årsmöte börjar på söndagsmorgonen...hehe!
    Kort sagt, roa mig!! Jag är kanske i minoritet, vad vet jag? Jag har ju mina principer, men gillar ni inte dom så har jag fler.........

Klart ni skall till Stockholm Lutt och Olorin..
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

Tror att du är i majoritet Ola

Har inte riktigt bestämt mig än men blir det av så får vi fixa samåkning från Växjö på någe sätt o då påverkar du miljön mindre o kan hänga med Olorin.
      Senast redigerad av LN; 13 November 2008, 09:28.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

Ursprungligen postat av LN
        Tror att du är i majoritet Ola

Har inte riktigt bestämt mig än men blir det av så får vi fixa samåkning från Växjö på någe sätt o då påverkar du miljön mindre o kan hänga med Olorin.
        Visst är Ola i majoritet!

Beträffande samåkning så har gänget från MAF, vi blir minst tio stycken, bestämt sig för att ta tåget upp till Stockholm. Miljövänligt, också kan man dessutom ha trevligt och ta några kalla redan på vägen upp

Kanske något för fler att fundera över?
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Olorin
          Användare
          • May 2005
          • 1554

Samåkning är ett steg i rätt riktning. Vi får väl se när det närmar sig, men det känns långt ner på priolistan ännu. Och det där med humle får mig bara att känna mig ännu mer som en guppy i ett Malawikar för det är det äckligaste jag vet. Det är nog absolut jag som är minoriteten här.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

Olorin, om jag påminner dig om att ditt nätagg till datorn ligger på ca 400w... hur mår du då ?=) Tänk så mycket den drar när du pratar fisk )>O
            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Ursprungligen postat av Lutt
              Om lemonaden har Bacardi som förnamn är ja på....måste hitta nån vapendragare, är ju helt själv(Laesk var är du), visst ja har snackat med många här men känner dom inte.
              Nä men du får komma o babbla lite med oss, Christer e skitkul irl, inte alls som här på forumet =)

Bacardi går att fixa, även tsipouro, grekisk turbo ouzo.
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Olorin
                Användare
                • May 2005
                • 1554

Ursprungligen postat av deelay
                Olorin, om jag påminner dig om att ditt nätagg till datorn ligger på ca 400w... hur mår du då ?=) Tänk så mycket den drar när du pratar fisk )>O
                400W? Vad är det för jävla lättmjölk! Här är det 650W som gäller och dubbla grafikkort. Det krävs att man försakar en hel massa onödiga Sockholmsresor för att kompensera det, eller hur? Men andra ord, jag sitter som juten här hemma för att "spara".

Det argumentet är svagt nu så jag får klamra mig fast vid det andra... jag är inte så mycket för att ut och resa.
                Senast redigerad av Olorin; 13 November 2008, 19:20.

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

Ursprungligen postat av Lutt
                  Om lemonaden har Bacardi som förnamn är ja på....måste hitta nån vapendragare, är ju helt själv(Laesk var är du), visst ja har snackat med många här men känner dom inte.
                  Jag är rätt så övertygad om att GCG kommer att arrangera nån form av gemensam transport från Göteborg till Stockholm denna helg. Det innebär att personer boendes i tex...borås (Jipiieee), ulricehamn (läsken), jkp/huskvara (lutt), norrköping, linköping osv osv. Om intresse finns att samåka så skicka gärna mig ett mess så vet jag och återkommer med info nån månad in på det nya året..
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

• Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

En supporterbuss alltså?
                    Mvh
                    Robin

Kommentar

• Alexander Ylipää
                      Användare
                      • October 2003
                      • 3615

Olorin,bara att komma så får vi diskutera hur pass fult det är med gula diskus!
                      Mvh Alex

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                        Visst är Ola i majoritet!

Beträffande samåkning så har gänget från MAF, vi blir minst tio stycken, bestämt sig för att ta tåget upp till Stockholm. Miljövänligt, också kan man dessutom ha trevligt och ta några kalla redan på vägen upp

Kanske något för fler att fundera över?
                        Jepp, jag tror också Ola är i majoritet (hur nu EN person kan vara i majoritet?!?). Jag hakar troligen på, har lagt in om semester redan. Får se hur det blir med resa och boende, har möjlighet att bo attans billigt i Sthlm - men samtidigt är umgänget med likasinnande samt snacket på småtimmarna bland det roligaste. Tradigt att lägga tid på att transportera sig till sovplats då. Värt en del kronor att kunna vara med hela tiden!!

Hilsen,

P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• 56ovwal
                          Användare
                          • March 2004
                          • 664

Vi kommer med största sannolikhet vara ett gäng från Ciklidvännerna i Malmö som letar sig till Stockholm nämnda helg. Själv missar jag ogärna en Ciklidstämma och tror nog Leffe och Ola får räknas som säkra kort.
                          Pigge
                          Bygger ny akvarielokal:
                          http://ovwali.blogg.se/
                          Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

Det finns en mycket stor risk att även jag kommer
                            Tony Englund

Kommentar

• Olorin
                              Användare
                              • May 2005
                              • 1554

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                              Olorin,bara att komma så får vi diskutera hur pass fult det är med gula diskus!
                              Finns inget att diskutera om där. Gult är inte fult, men det är dyrt och onaturligt och svårt. Förövrigt så har jag fått vika ner mig på VF när det gällde diskus, finns helt enkelt för mycket kostnad och risk med att köpa VF diskus. Så det blev billiga urvalsodlade rödblå i min burk.

Kommentar

• LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

Tog ett snack med robban idag det verkar som om vi redan är fyra i en bil. Men det kan ändra sig, men Albin o kanske Bilbo, Johan och Olorin borde ju bli en bil till. Vi får fila närmare på det när folk har bestämt sig.
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

Arbetssätt...