Såvitt jag förstår är Hyallella ett toppenfoder så övermatning går nog inte att åstadkomma. Om de som kommer ner i akvariet inte äts direkt så överlever de av sig själva. Kompletterat med räkmix så har man helt säkert en bra kombo, räkmix är också ett bra foder. Misstänker dock att levandefoder tillför det där lilla extra som kan vara viktigt, t ex olika vitaminer, enzymer unt so weiter. Med alla levandefoder gäller att om man vill ha ett verkligt bra foder så behöver man vara nog med vad foderdjuren matas med.
Hyallella får man tag i genom att köpa från någon som har dem redan. Man ser dem i princip aldrig i butikerna, men jag tror att t ex Janne Wester på Södermalms akvarieaffär har dem. Han har för övrigt en hel del annat levandefoder till salu också.
Hilsen,
P
Hyallella får man tag i genom att köpa från någon som har dem redan. Man ser dem i princip aldrig i butikerna, men jag tror att t ex Janne Wester på Södermalms akvarieaffär har dem. Han har för övrigt en hel del annat levandefoder till salu också.
Hilsen,
P
Kommentar