knorr gurami

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishweed
    Användare
    • February 2008
    • 434

knorr gurami

Haj!
    Min bror har haft turen att få yngel på sina knorrisar och jag kommer antagligen ta ner dom till mitt yngelakvarium. tänkte höra om det är nån som dragit upp yngel på denna fisk? jag har tidigare dragit upp kampfiskar innan och jag tycker det inte borde vara nån skillnad direkt eller? =)
    alla förslag är välkomna
    min fundering först är om man ska lägga i en större javamossa och låta det gå som skydd för ynglena och givetvis dra igång den brummande luftpumpen igen...
    givetvis mata med nykläckt artemie å pulverspirulina...
    hur googlar man efter ett liv?
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

Hej!
    Gör bara inte om mitt misstag och mata ( föräldradjuren ) med levande mygglarver. Jag lät faktiskt ynglen vistas i samma kar som föräldrarna men med mycket javamossa. Skaran minskade men många överlevde.
    Hälsn Nils

Kommentar

• Anders i Askim
      NCS Medlem
      • February 2008
      • 1032

Ursprungligen postat av fishweed
      Haj!
      Min bror har haft turen att få yngel på sina knorrisar och jag kommer antagligen ta ner dom till mitt yngelakvarium. tänkte höra om det är nån som dragit upp yngel på denna fisk? jag har tidigare dragit upp kampfiskar innan och jag tycker det inte borde vara nån skillnad direkt eller? =)
      alla förslag är välkomna
      min fundering först är om man ska lägga i en större javamossa och låta det gå som skydd för ynglena och givetvis dra igång den brummande luftpumpen igen...
      givetvis mata med nykläckt artemie å pulverspirulina...
      Hej!
      Dina frågeställningar besvarar du alldeles utmärkt själv tycker jag.
      Lycka till /Anders
      Mvh Anders
      Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentar

Arbetssätt...