If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
För att det inte ska bli allt för mycket ot, så kan jag meddela att här uppe är marken redan frusen.[/QUOTE]
Avundsjuk - (både på lätt förhandling ((men hustrun är ändå bäst, så jag överlever!)) och väder!) tänk om det kunde bli lite vinter här på kusten också! Enda skillnaden mot sommar är att det regnar på tvären just nu! Men stenar finns i överflöd - och några kommer strax till användning i ett projekt som redan fått klartecken. Lägger bilder såsmåningom i en annan tråd.
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Förhandlingar, you bet. Bor man i hus utan källare, med amorteringar och en bister världsekonomi känns det som att förhandlingsläget är bottenfruset. Just nu arbetar jag med linjen "ok, om jag gör mig av med ett gammalt och fixar en fin möbel/vägg vore det inte mycket bättre med ett par små fina nya kar i det". D.v.s. om jag gör det snyggare och mindre rörigt(sladdar/pumpar/håvar göms) kanske jag kan byta till mig aningen större totalvolym.
Förhandlingar, you bet. Bor man i hus utan källare, med amorteringar och en bister världsekonomi känns det som att förhandlingsläget är bottenfruset. Just nu arbetar jag med linjen "ok, om jag gör mig av med ett gammalt och fixar en fin möbel/vägg vore det inte mycket bättre med ett par små fina nya kar i det". D.v.s. om jag gör det snyggare och mindre rörigt(sladdar/pumpar/håvar göms) kanske jag kan byta till mig aningen större totalvolym.
Känns som om detta ämne nästan skulle behöva en specialtråd - LN kan säkert bidra med något även om hans tips i en anan tråd var aningen kostsamma, guldring och Australienresa!!!
Men nu kom vi långt från stenarna - undrar hur många som gör som Göran? Och vilket/vilka projekt har du på gång i vinter, Göran?
MVH - joe
Stenplockning är intressant. Plockar ni era stenar i vattendrag eller på land? Jag inbillar mig att det ser bättre ut om jag plockar ur sjön, men det börjar bli kallt redan nu att göra det.
Stenplockning är intressant. Plockar ni era stenar i vattendrag eller på land? Jag inbillar mig att det ser bättre ut om jag plockar ur sjön, men det börjar bli kallt redan nu att göra det.
Mina bästa - lite större och "klipp" liknande har jag hittat en bit upp i berget vid den lokala badstranden här hemma. Lite konstiga miner när man kommer bärande på en spann med sten, men det får man ta. Sedan vet jag inte hur pass legalt det är - nåt lite (typ 1!!spann är kanske OK) men var gränsen går?? Ingen aning? Micke i Höganäs diskuterade detta i en tråd för länge sedan vill jag minnas.
MVH - joe
Men nu kom vi långt från stenarna - undrar hur många som gör som Göran? Och vilket/vilka projekt har du på gång i vinter, Göran?
Hehe nu blir vi nästan som engelsmännen som snackar väder och vind.....
Jo jag har samlat på mig ett lager större stenar som ligger i en hög i trädgården, blev över när jag byggde min trädgårdsdamm.
Ibland när jag ledsnar på inredningen i mitt stora 600L brukar jag rota i högen och hitta någon snygg sten. För tillfället är det höga pelarstenar typ 30cm som gäller.. Annars har jag mitt smultronställe för stenar i en grusgrop ute på det militära övningsområdet i närheten.
Jag har ett kommande 310L projekt på gång. Tänkte blanda slimline, BTN moduler och ev en AquaTerra Modul. Kanske det blir en liten redovisning i formet av lite bilder i forumet längre fram... Sedan håller jag på med mitt akvarierum bygger lite ställningar och pysslar lite allmänt för att kunna ta emot lite nya fiskar som är på gång.
Olrin...det går att fixa till en tråkig alubänk alt träbänk så den blir snygg som en möbel, det har jag gjort. Min är godkänd av min fru
Hade tänkt skriva en artikel om min bänklösning till ett nummer i CB för nästa år.
Jo, snickrandet är den roliga delen. Det är alltjämt den ekonomiska frågan att få tillstånd att köpa tre måttbeställda kar som passar in som är problemet...
Jo, snickrandet är den roliga delen. Det är alltjämt den ekonomiska frågan att få tillstånd att köpa tre måttbeställda kar som passar in som är problemet...
Du får planera på lite längre sikt så kanske världsekonomin hinner vända.. även om det ser väldigt rörigt ut just nu
det går att fixa till en tråkig alubänk alt träbänk så den blir snygg som en möbel, det har jag gjort. Min är godkänd av min fru Hade tänkt skriva en artikel om min bänklösning till ett nummer i CB för nästa år.
MVH Göran
Nu på morgonen har jag mått och funderat lite i mitt arbetsrum - det är liksom dit akvarierna är förvisade - för att få plats med ännu ett OCH få lite mer bokhylleplats som är det verkligt trånga sektorn. Ser ut som om jag hittat en lösning som både är snygg och praktisk, både för det lilla nya karet (100 liter) och ett gäng böcker/pärmar/mappar. Blev inspirerad igår att öka lite tempo! Visst går det att få in om man vill. Jag har ännu inga kar på höjden - alltså i våningar, det får väl bli nästa steg!
MVH - joe
Nu på morgonen har jag mått och funderat lite i mitt arbetsrum - det är liksom dit akvarierna är förvisade - för att få plats med ännu ett OCH få lite mer bokhylleplats som är det verkligt trånga sektorn. Ser ut som om jag hittat en lösning som både är snygg och praktisk, både för det lilla nya karet (100 liter) och ett gäng böcker/pärmar/mappar. Blev inspirerad igår att öka lite tempo! Visst går det att få in om man vill. Jag har ännu inga kar på höjden - alltså i våningar, det får väl bli nästa steg!
Kul Det brukar nästan alltid finnas lösningar på problem om man går och funderar ett tag...
Hade själv ett problem med mitt komb förråd/akvarierum för en tid sedan.
Men efter en tids fundering så ramlade 50 öringen ner och lösningen uppenbarade sig.
Byggde en träställning med karet överst och befintliga gamla köksskåp fulla med grejer under i ställningen. Blev kanonbra.
Mvh Göran
Senast redigerad av Göran Å; 28 October 2008, 21:04.
Kommentar