You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.
bästa textraden i nån låt???
Kollaps
X
-
-
Bästa textrad - jag vet - men vill ändå bidra med några fler rader från låten "Cirkus" av Christina Kjellson.
"Och jag tänkte mig en cirkus, den allra finaste som getts...
där är gott om plats för alla...där är...Astrid Lindgren, Mussolini,
Sitting Bull vid Wounded Knee och en kista från Houdini att ha Musslini i..
inga stora sensationer, utom det vi faktiskt ser,
inga brustana illusioner, inga löften om nåt mer.
och du frågar om jag tror på, nåt slags liv efter det här
och jag tänker mig en cirkus - dit vi kommer som vi är!"
Ursäkta att det blev några rader - men det är låten värd!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Egentligen tycker jag båda reaktionerna är lite "patetiska" - var och en står väl för det var och en tror på, men amerikanerna tar dock priset - tyvärr alltför vanligt med den mentaliteten i den kristna högern!!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kärringa klippte lurvetufsan sin
Fyra hekto vägde ullen
Fick hon inte nog till strumpor och sock
Tog hon sig i rövva och ruska ut en tott
Då fick hon nog till strumpor och sock
Och drängen han fick en luva
Bengt SändhKommentar
-
är det typ bordellmammans visor eller nått gammalt schillingtryck?540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Kommentar
-
De skilda reaktionerna beror nog snarast på att i England visste de vad Depeche mode stod för med det visste man inte i USA.
"Hey poor, hey poor, you don't have to be poor anymore - Jesus is here!" är en fras från en klassiker av Front 242. Jag läste en intervju där de berättade att det var lite förvirrande med dessa religiösa ungdommar med Front 242 tröjor. Och som du säger såg de det inte som sin uppgift att "upplysa" dem om att de inte hade samplat en väckelsepredikan för att de höll med.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det resonomanget påminner om Adolphson och Falk`s jullåt mer jul.
Denna antihylling till julen är som ju superpoppis som jullåt.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
du tar min kropp och bär mej genom natten
du bär mej längs min livslögnsboulevard
du mördar tiden åt mej, du är
min pistol...du är RELIGION
Imperiet - Du Är ReligionKommentar
-
Den är från skivan "Folklår" av Bengt Sändh och Finn Zetterholm. De samlade in gamla klassiska "fula" visor och spelade in som en kulturgärning och resultatet är en av deras sämsta skivor. Världens minsta LP är inte så kul den heller men iden är bra. Kolla upp "Hemtjörda visor" och "Obs Täxten" istället.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
När vi ändå är inne på Imperiet så har dom en fantastisk rad.
Kom och satsa era liv gott folk så vårt lotteri kan börja glöm paniken för en enda kväll I vår gudsförgätna karusell Prova lyckan innan himlen faller ner
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Kan inte låta bli o bli lite 80-tals nostalgisk. Det var tider det.Senast redigerad av LN; 30 October 2008, 16:13.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Seda beror ju allt på hur det framförs. Detta är en kanontext av en av världens bästa grupper - Coil. Men det framgår ju inte riktigt när man bara läser den.
Does death come alone or with eager reinforcements?
Does death come alone or with eager reinforcements?
Death is centrifugal
Solar and logical
Decadent and symmetrical
Angels are mathematical
Angels are bestial
Man is the animal
Man is the animal
The blacker the sun
The darker the dawn
Flashes from the axis
Flashes from the axis
On the hummingway to the stars