Jag flyttar mitt inlägg från tråden övrigt, och postar ett nytt ämne här istället.
Skoj att du tar upp det ämnet vad kriterier för ett foder ska vara för att vara bra.
Jag kan börja med min räkmix även kallad för häxmix.
Billigt.
lättillgängligt. man kan köpa det i varenda mataffär.
rundast buk, ja mina fiskar leker hela, det vill säga dom blir romstinna
rödast buk, ja, man kan välja själv hur mycket färgförstärkande medel man lägger i, vilka foder kan man göra det.
Man slipper göra rent filtrena, ja det slipper man med min räkmix.
räkmixen dammar runt, ja det gör den, men det försvinner efter ett tag, det positiva med det är att även dom mindre ynglen får mat.
Man kan mata alla sorters malawi och tanganyika ciklider med min räkmix.
variation då, om du matar med min räkmix så behöver du inte mata med något annat foder, jag vet jag har kört det i 17 år utan problem.
Man kan även mata nyfödda yngel med det, nu pratar jag malawi och dom munruvande tanganyika.Janne
Skoj att du tar upp det ämnet vad kriterier för ett foder ska vara för att vara bra.
Jag kan börja med min räkmix även kallad för häxmix.
Billigt.
lättillgängligt. man kan köpa det i varenda mataffär.
rundast buk, ja mina fiskar leker hela, det vill säga dom blir romstinna
rödast buk, ja, man kan välja själv hur mycket färgförstärkande medel man lägger i, vilka foder kan man göra det.
Man slipper göra rent filtrena, ja det slipper man med min räkmix.
räkmixen dammar runt, ja det gör den, men det försvinner efter ett tag, det positiva med det är att även dom mindre ynglen får mat.
Man kan mata alla sorters malawi och tanganyika ciklider med min räkmix.
variation då, om du matar med min räkmix så behöver du inte mata med något annat foder, jag vet jag har kört det i 17 år utan problem.
Man kan även mata nyfödda yngel med det, nu pratar jag malawi och dom munruvande tanganyika.Janne
Kommentar