tjena,har märkt att det knäpper ganska bra i mitt 720 liters, det skrämmer tom fiskarna , såg att det står utanför typ 1cm från spånskivan (frigoliten finns under hela vägen dock) vad tror ni , behöver jag flytta på det? och isåfall klarar sig fiskarna i badkaret under nåra timmar ? har ingen annanstans att göra av dom.
flytta akvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Fiskarna kan du ha i badkaret utan problem, bara du gör rent de först. Annars kan du säkert få typ "eukanuba" tunnor av din zoohandlare (ligger väl på 30-40 liter).
Tycker det låter lite oroväckande att de knackar så. Vad är de för kar samt vad har du för ställning?Senast redigerad av tjornpatrik; 25 October 2008, 13:12. -
aluminium kar samt aluminium ställning , med frigolit samt spånskiva emellan. sen om du menade fabrikat på grejerna? då har jag ingen aning.men såg som sagt att karet ligger utanför spånskivan 1 cm , och vilar därmed inte på ställningen där utan mer på frigoliten,får nog bli mitt lördags nöje att rensa ur det karet och flytta det 1cmSenast redigerad av Patric; 25 October 2008, 13:45.Kommentar
-
Spånskiva under låter nästan lite farligt.
Om det blir blött så reser sig spånskivor, borde väl kunna knäcka ett akvarium förmodar jag.
Undrar vad det är som knäpper?– Säger man Mark eller Marc?
– Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
---
Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvaktKommentar
-
Tror inte akvariet knäpper, snarare ett gammalt trähus som av väder o vind samt regn sväller och krymper.
Hade det vart akvariet så hade det möjligt vart en knakning sedan krasch.
att akvariet sedan ligger lite utanför skivan nån cm är mer estetikt.
spånskiva fungerar bra, dom flesta golv är gjorda av spånskivor
men det är alldrig bra att spilla vatten brevid
är du orolig köp ett vattenlarm som du sätter bakom diskmaskinen kostar under en hundring.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
720 liter vatten på golvet låter inte kul.
Hur gick det?http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=288348Kommentar
-
allt gick bra , knäppandet har försvunnit, vet inte om det var anledningen men, jag plocka ur allt o börja om från noll igen och ställde in allt. så nu är allt okej.Kommentar
-
Senast redigerad av joe; 28 October 2008, 22:16.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
Kommentar