men han verkar ju vilja se en massa "ACTION" nu... javamossan som gnisslar pga 1 par i full fart! ^_^
Hur får man till det där lilla Apistogramma-extra?
Kollaps
X
-
-
Pelle, tålamod? Visst snacka går ju, men kom igen när du är femtio; det finns många saker som ska analyseras och många sociala beteenden som ska förstås! Fiskar ska trots allt bara få ta en bråkdel av mitt liv - människor är (trots allt) betydligt mer intressanta!mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Kommentar
-
Jag kör osmos, men kan inte säga att det direkt slagit till pang bara. Det som jag konstaterat är effektiv brikar vara att flytta fiskarna från ett mindre kar till ett större. Och så verkar de gillar att ha det lite svalare i karet.
Sen har jag hört att lite musslor ska vara bra, men det har jag inte provat.
Den klassiska gamla kokosnöten med hål har varit favoritstället för mig.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Att trigga med lite musslor är nog värt att testa...mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tycker du ska prova själv först och se hur det känns för dig Lustigkurre!Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Tycker som Pelle, det låter rätt bra för att vara ett Apistokar. Tålamod är nog grejen. Tryter det så har jag iaf för mig att panduron inte vill ha särskilt varmt, liksom nijsseni och baenschi. Kommer från långt upp i Amazonas och går relativt kallt i det vilda. Ett temperaturfall på några grader gör kanske susen. Med pulchran vet jag inte, månne är det inte en toppenkombo med de två arterna.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar