Kom med förslag på förändringar Fototävling 2009

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robbe
    Användare
    • February 2003
    • 527

Förstår inte mig på allt pipande om att det är orättvist att man måste ha skit dyr kamera utrustning för att vinna i tävlingen.
    Det är väl klart som korvspat att om man har bättre grejor så ökar ju chansen till att vinna.
    Det är väl tävling det handlar om.....och eftersom det är en bedömnings tävling så är det den bilden med flest röster som vinner.
    Sen röstar vi tydligen på olika sätt, vissa på klarast bild, någon på fiskaart, någon annan på action osv men det handlar ändå om vad dom flesta tycker.
    Man skickar in foton som man själv är nöjd med och vill tävla med och inte en massa skit foton som vem som helst kan bränna av, dom kan man sätta in i någon av trådarna om nu känner för det.
    På detta forum tycker jag att det hålls mycket hög nivå på fotandet och det beror på alla duktiga sk proffsfotografer som skickar in underbara foton både i tävlingar och i trådarna.
    Håller med Deeley om att alla fina bilder på tävlingarna och trådarna inspirerar en själv att höja nivån.
    Och vidare kan man ju undra hur många som blivit inspirerade till att köpa systemkameror tack vara Micke, Laesken, Deeley och alla andra prylexperter här på forumet?
    En djävla massa är jag säker på, mig själv inkluderad.

Kommentar

• Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

Ursprungligen postat av Robbe
      Och vidare kan man ju undra hur många som blivit inspirerade till att köpa systemkameror tack vara Micke, Laesken, Deeley och alla andra prylexperter här på forumet?
      En djävla massa är jag säker på, mig själv inkluderad.
      Aha, så syftet med tävlingen är att stötta kameraindustrin! Fan va trög jag var som trodde nåt annat. Med det syftet så kan det knappast bli bättre. I så fall kanske vi lika väl ska lägga till att representanter från Canon/Nikon/Sony väljer ut vilka bidrag som tas med.

Kan vi starta en tävling för snabbast ochbästa fisktransport i en Volvo XC90? De har ju såna problem med sin försäljning på Volvo
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Olorin
        Aha, så syftet med tävlingen är att stötta kameraindustrin! Fan va trög jag var som trodde nåt annat. Med det syftet så kan det knappast bli bättre. I så fall kanske vi lika väl ska lägga till att representanter från Canon/Nikon/Sony väljer ut vilka bidrag som tas med.

Kan vi starta en tävling för snabbast ochbästa fisktransport i en Volvo XC90? De har ju såna problem med sin försäljning på Volvo
        Oj vad kul du var då
        Även om ditt inlägg knappast är seriöst så ger det ändå en frågeställning som man kanske först skall reda ut innan man tar tag i frågan hur man skall nå dit - nämligen "vad är syftet med fototävlingen". Kanske borde NCS styrelse tala om vad de anser vara syftet med tävlingen är det
        1/ bara en kul grej (då spelar det ju mindre roll hur reglerna ser ut och det finns ju ingen anledning till att ha priser)
        2/ ett sätt att få fram fler bra foton till artbeskrivningarna på ciklid.se
        3/ ett sätt att få fram fler bra foton till Ciklidbladet
        4/ ett säta att lära folk att fota bättre
        5/ vadå syfte, vi har inget syfte direkt - fototävlingen finns bara för att medlemmarna vill ha den (i så fall bör man väl göra en gallup bland deltagarna för att ta reda på hur de vill ha den).
        6/ något annat syfte

Först när man utrett vilket syfte tävlingen skall ha så kan man på ett bra sätt diskutera hur man skall uppfylla det.

En liten undran också. Hur många av de som deltar i fototävlingen är det som diskuterar i denna tråd - jag har en känsla av att det är andra än deltagarna som diskuterar

Kommentar

• Guy_P
          Användare
          • April 2002
          • 301

Mycket bra Olorin, du kommer verkligen med många konstruktiva förslag hur fototävlingen skall förändrastill det bättre
          Guy

Kommentar

• Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

Ursprungligen postat av Guy_P
            Mycket bra Olorin, du kommer verkligen med många konstruktiva förslag hur fototävlingen skall förändrastill det bättre
            Ja, det var mitt absolut bästa inlägg här för nu fick jag med mig Kjell på att vi måste lösa huvudfrågan med vad som är syftet med fototävlingen. Här är vi nu 100% överrens.

Kommentar

• Robbe
              Användare
              • February 2003
              • 527

Du har ju humor, mannen
              Det var kanske iofs deras skrivande i trådarna här på forumet jag menade och inte i själva tävlingen.
              Det trodde jag var självklart men jag får väl försöka uttrycka mig lite klarare nästa ggn då
              Själv så förstod jag inte riktigt din jämnförelse med att starta en tävling med Volvon. för vad jag vet så har väl inte varken Nikon,Sony eller Canon problem med försäljningen av systemkameror?
              Eller du kanske menar att dom skulle haft problem om inte prylexperterna här på forumet hade tipsat om dom???

Kommentar

• Olorin
                Användare
                • May 2005
                • 1554

Ursprungligen postat av Robbe
                Du har ju humor, mannen
                Det var kanske iofs deras skrivande i trådarna här på forumet jag menade och inte i själva tävlingen.
                Det trodde jag var självklart men jag får väl försöka uttrycka mig lite klarare nästa ggn då
                Själv så förstod jag inte riktigt din jämnförelse med att starta en tävling med Volvon. för vad jag vet så har väl inte varken Nikon,Sony eller Canon problem med försäljningen av systemkameror?
                Eller du kanske menar att dom skulle haft problem om inte prylexperterna här på forumet hade tipsat om dom???
                Exakt, hur skulle de kunna leva på kameror om det inte fanns så krävande objekt som akvariefiskar att fota

Kommentar

Arbetssätt...