Diskus yngel?
Kollaps
X
-
-
Hej.
Vist 3+2 men han ser ju som en heckel eller vad det inte det som saken gällde?
mvh MatsKommentar
-
Ja nu blev det tydligen en riktig trådkapning här. Det ber jag om ursäkt för och ändrar omgående min avatar enligt Wilhelm:s önskemål.
Ni andra häng på nu och dra på Er tomteluvorna,, det är jul snart!!!
Du Ninnie, kan väl lägga upp en avatra och vara Lucia eller är du verkligen så där röd och rund i ansiktet i verkligheten??Kommentar
-
Ja nu blev det tydligen en riktig trådkapning här. Det ber jag om ursäkt för och ändrar omgående min avatar enligt Wilhelm:s önskemål.
Ni andra häng på nu och dra på Er tomteluvorna,, det är jul snart!!!
Du Ninnie, kan väl lägga upp en avatra och vara Lucia eller är du verkligen så där röd och rund i ansiktet i verkligheten??
Det känns lite bättre då och kanske det blir lite personligare. god jul på dig.JanneKommentar
-
Så nu kanska det är dags att fortsätta med vad tråden egentligen handlar om, nämligen diskusyngel!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
japp diskus yngel var det tråden började med.. men har inte kommit så långt på vägen eftersom mina tanganyikor inte blir sålda :/ (behöver karet så jag kan köra ett par där)Tom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Hej
blivit av med mina tanganyikor och har nu det paret som fått frisimmande i ett rent 222L kar. De har lekt 3-4 gånger men inte blivit mycket av det dom äter upp äggen efter ca 3dagar. senaste leken testade jag att ha lite tänt över natten men det hjälpte inte..
har ni några tips eller är det bara att vänta på att de ska lyckas ?
mvhTom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
-
blivit av med mina tanganyikor och har nu det paret som fått frisimmande i ett rent 222L kar. De har lekt 3-4 gånger men inte blivit mycket av det dom äter upp äggen efter ca 3dagar. senaste leken testade jag att ha lite tänt över natten men det hjälpte inte..
mvhSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
-
Kommentar
-
mvh
Att få allt att stämma i en ny burk direkt är inte lätt.
Vad det handlar om är en enda sak.
Och detta är den stora svårigheten i hela hobbyn. Vattenkvalitet.
När ditt akvarie är ordentligt inkört och filtret arbetar optimalt så är jag övertygad om att du kommer lyckas.
Nattlampan är bra, kör den i framtiden. (ger lugnare föräldrar)
Sen är det grymt viktigt att du jobbar dels med hård matning ( honan kräver mkt och riktig mat nu när hon leker) och att du kör täta vattenbyten.
Sen är det bara att hålla tummarna.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
-
båda paren som går i mitt sällskaps kar har nu larver.. det här är tredje dagen de är larver, borde dom inte släppa växterna och gå över till föreldrarna snart?Tom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
-
Mvh Anders
Kommentar