Hej! Jag har två olika sorters fisk i mitt Tanganyika kar.. Cyprichromis leptosoma "malasa" och Lamprologus ocellatus "blue". Just nu kör jag med artemia. Går det att bara köra med det käket eller ska man komplettera med någon annan sorts mat??
Vilken mat är bäst?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Går även bra med cyklops!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Tropical Spirulina forte flingor funkar oxå.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Tack för era svar! Cyklops har jag tänkt att köpa.. Tror ni dom får tillräckligt med näring om man bara kör artemia eller ska man variera sig lite??Kommentar
-
Kommentar
-
Mina firrar får nästan aldrig likadan mat när jag utfodrar dom 2-3 ggr om dagen.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Jag har enbart använt min räkmix, till både cyprisar och snäcklekare och även sandlekare. Det har fungerat prickfritt i minst 15 år.JanneKommentar
-
Jag ger mina cyprisar och ocellatus räkmix, fryst artemia, cyklops och ibland daphnier. Fast dom 2 sistnämnda är ocellatusen inte jätteförtjust i.
Jag betvivlar inte att man kan köra med samma kost hela tiden. Typ räkmix. Den har ju också flera beståndsdelar. Fiskar kanske inte är så kräsna heller, men jag äter inte bara korv och mos varje dag, trots att jag säkert hade klarat mig i 15 år på det...Senast redigerad av HenrikV; 19 October 2008, 20:25.Kommentar
-
Jag ger mina cyprisar och ocellatus räkmix, fryst artemia, cyklops och ibland daphnier. Fast dom 2 sistnämnda är ocellatusen inte jätteförtjust i.
Jag betvivlar inte att man kan köra med samma kost hela tiden. Typ räkmix. Den har ju också flera beståndsdelar. Fiskar kanske inte är så kräsna heller, men jag äter inte bara korv och mos varje dag, trots att jag säkert hade klarat mig i 15 år på det...
Men vad har det, med att mata ciklider med för mat att göra JanneKommentar
-
Nä, men jag tänker att det kan ju vara kul med variation, även om man är en fisk. Dom får ju rätt varierande föda även i naturen.Kommentar
-
Du kan ju komplettera med granulat och pellets. Innehåller typ allt vad fiskar vill ha.Kommentar
Kommentar