If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej! Jag har två olika sorters fisk i mitt Tanganyika kar.. Cyprichromis leptosoma "malasa" och Lamprologus ocellatus "blue". Just nu kör jag med artemia. Går det att bara köra med det käket eller ska man komplettera med någon annan sorts mat??
Jag anser att variation på födan är bäst.
Mina firrar får nästan aldrig likadan mat när jag utfodrar dom 2-3 ggr om dagen.
Det finns inte den minsta anledning att variera kosten, tycker jag, och det gör jag inte heller.
Jag har enbart använt min räkmix, till både cyprisar och snäcklekare och även sandlekare. Det har fungerat prickfritt i minst 15 år.Janne
Jag ger mina cyprisar och ocellatus räkmix, fryst artemia, cyklops och ibland daphnier. Fast dom 2 sistnämnda är ocellatusen inte jätteförtjust i.
Jag betvivlar inte att man kan köra med samma kost hela tiden. Typ räkmix. Den har ju också flera beståndsdelar. Fiskar kanske inte är så kräsna heller, men jag äter inte bara korv och mos varje dag, trots att jag säkert hade klarat mig i 15 år på det...
Senast redigerad av HenrikV; 19 October 2008, 20:25.
Jag ger mina cyprisar och ocellatus räkmix, fryst artemia, cyklops och ibland daphnier. Fast dom 2 sistnämnda är ocellatusen inte jätteförtjust i.
Jag betvivlar inte att man kan köra med samma kost hela tiden. Typ räkmix. Den har ju också flera beståndsdelar. Fiskar kanske inte är så kräsna heller, men jag äter inte bara korv och mos varje dag, trots att jag säkert hade klarat mig i 15 år på det...
Ja, skulle jag bara äta korv och mos i 15 år så skulle jag fått skörbjugg.
Men vad har det, med att mata ciklider med för mat att göra Janne
Hej! Jag har två olika sorters fisk i mitt Tanganyika kar.. Cyprichromis leptosoma "malasa" och Lamprologus ocellatus "blue". Just nu kör jag med artemia. Går det att bara köra med det käket eller ska man komplettera med någon annan sorts mat??
Du kan ju komplettera med granulat och pellets. Innehåller typ allt vad fiskar vill ha.
Kommentar