hej! jag har ett 112 liters som jag tänkte ha malawi i nu, och då undrar jag om det finns några sorter som funkar i ett så litet. ungefär hur mycket kostar en 3D bakrund med måtten 80x40?
malawi (för litet?)
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Egentligen är det för litet men jag tror att du skulle kunna få en grupp Aulonocara beanschi att fungera på kanske 5+5.
-
Några små mbunas typ Johanni eller C. afra kanske kan funka ett tag men tyvärr är det svårt att hålla vuxen Malawi i 112 liter, ja har provat i 150 liter o det funkade bara runt ett år sen for fisken illa o ja la ner, tyvärr.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
tanganyika då? tror ni jag kan ha några multisar, ett par julidochromis ornatus och några prinsessor?Kommentar
-
Fick du mitt P.M?4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Mycket bättre alternativ!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Prinsessorna tar lätt över hela karet. (Jag har provat med prinsessor och jullar i samma 112L kar) Mitt tips är antingen bara prinsessor eller jullar och snäcklekare. Om du ej väljer prinsessor, kan du nog ha en (1!) Tanganicodus Irsacae också. Dom är kul...Kommentar
-
klart kass.. kan bara ha den rostciklid och golden för den karet.. men synd.. många ville ha mest över 200+ liter för malawi.. synd..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
varför kan jag bara ha en?Kommentar
-
Och det kräver helt klart lite bättre fitrering mera vattenbyte, och helst bara mata med räkmix.
Tro mig, jag har själv kört mbuna grupper i sådana baljor.JanneKommentar
-
JAG hade bara haft en. Det finns säkert dom som vet bättre.
Och visst, det är den fredligaste av hästnosar, men även dom kan ha sina dåliga dagar och har du två från början i ett 112, så har du nog bara en kvar efter en dålig dag. Dvs. dom kan vara rätt aggressiva.Kommentar
-
okej. vad säger ni om att jag har 6 st multisar, ett par gula jullar/prinsessor, en hästnos och en ancistrus?Kommentar
-
-
4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Slänger du i en 3D bakgrund så blir ju volymen ännu mindre...men visst det går ju att göra och ett förslag fick du ovan.
Kanske du istället - om du vill ha en bakgrund - skulle satsa på BTN Slimline och ev. bygga en filterkammare av samma mtrl.? (kolla på ciklider.se och artiklar för inspiration) ett tredje alternativ är att "bara" måla bakrutan svart/blå.
P.S T. Irsacace är absolut roliga, men lite synd om du bara kan ha en - mem förstå mig rätt ha inte fler i det karet...D.SMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
Kommentar