Mat för Malmö-akvarister

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Mat för Malmö-akvarister

    Som jag har förstått det finns det en hel del akvarister i Malmö som gillar Malawi/Tanganyika och annat afrikanskt. En del reser till och med ner dit och badar bland fiskarna.

    För den som vill göra en lokal resa och uppleva lite afrika så finns det en restaruang i Malmö som serverar mat från afrika. Kan det vara den enda i Sverige? En trevlig omväxling från thai, pizza och annat i alla fall.

    Finns i kvarteret Leonard vid möllevången. Själva byggnaden är inte så rolig, men maten är helt genuin, prisvärd och väldigt mättande. Kände mig som en övermatad platy när jag gick ut

    Finns även en hemsida där man kan läsa menyn. http://www.kitos.se/
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

    #2
    Tackar för tipset!! Möllan är för övrigt översållad med mat i alla former. Det var där folk hittade inlagda ormskinnsgurami. Ska tydligen smaka som surströmming ungefär. Om jag inte missminner mig köptes burken under vaga protester från affärsinnehavaren...

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      Användare
      • April 2002
      • 1338

      #3
      Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Tackar för tipset!! Möllan är för övrigt översållad med mat i alla former. Det var där folk hittade inlagda ormskinnsgurami. Ska tydligen smaka som surströmming ungefär. Om jag inte missminner mig köptes burken under vaga protester från affärsinnehavaren...

      Hilsen,

      P
      Hehe, precis så var det, fast det var burken med ormhuvudsfiskar jag köpte. Affärsinnehavaren försökte varna mig för något men jag förstod inte riktigt vad han menade på sin brutna kines-svenska.

      Hur det smakade vet jag inte, men rummet där burken öppnades utrymdes snabbt pga lukten... Det var en MAF:are med ormhuvudsfiskar som fick den i present på sitt födelsedagsparty.

      Den afrikanska resturangen har jag testat några gånger. Det är ett kul lunchalternativ till Malmös nationalrätter falafel och billigt thaikäk.
      Tjugofem år med ciklider.
      http://www.malmoakvarieforening.se
      Centralamerika 2006
      Svart kaffe och drömmeri...

      Kommentar

      Arbetssätt...