Vilket föredrag vill du höra?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

Tråden om vilka som har hållit föredrag ledde till en fråga om vilket föredrag man VILL höra?
    -Ok så man inte glömmer , självaste ursprunget..Hmm- Smart , va =)
    Ok, Min tur... Crister e "Wacko"..( ok det e jag med= håll käft), men..
    "Ann-mari har rätt
    utan vatten i tio år ingen glad
    sedan regn alla glada (speciellt fiskarna)
    eller
    sommar o regn ingen glad utom en bonde dom andra har bevattning
    men en psykolog kan vända på allt
    samma gäller politiker
    ok nu är jag lugn igen o helt normal"

-Det här låter ju som en flört?, -eller..

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

defdac,
      kör du något nano nu? Är ju reggad på plantswap men har inte gått igenom siten på ett bra tag. Det jag menar med att nano inte är helt på banan i Sverige ännu är att det är inte särdeles många butiker som har nanoprylar än. I Tyskland är nano ett begrepp som mer eller mindre alla vet vad det är, så icke i Sverige.

Sonja hade jag annars i baknacken när det gällde räkor, har haft kontakt med henne innan när det gäller Hoya. Klart duktig tös!!

Hilsen,

P
      Senast redigerad av PatrikMalmo; 18 October 2008, 07:31.
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• defdac
        Användare
        • April 2002
        • 865

Nej jag stängde ner min IKEA-vas för ett tag sen, och ärligt talat var den bara fin någon gång ibland så jag skulle lätt kunna bli lite undervisad hur man kör ett nano. Tänkte iövrigt på samma personer som Kjell.

Ang. "flummiga" hälsoeffekter så är jag numera en hundevangelist av stora mått just därför att den direkta kärleken och närvaron av hundar är svårslagen. När man kommer hem och blir hälsad av hundarna är det svårt att inte vara i nuet och bara njuta.

Jag kan tänka mig att det är lite samma "flummiga" effekt som när man plötsligt märker att man sitter och glor in i en burk med vatten och finner att man glömmer tid och rum för ett tag.

Det krävs ingen Einstein eller forskare för att förklara för mig att jag mår bättre av det, och då vet de flesta att jag är rätt insnöad på matte/programmering och annat torrt "ickeflummigt"...
        http://www.defblog.se

Kommentar

• joe
          Användare
          • June 2006
          • 1451

Ursprungligen postat av defdac
          Nej jag stängde ner min IKEA-vas för ett tag sen, och ärligt talat var den bara fin någon gång ibland så jag skulle lätt kunna bli lite undervisad hur man kör ett nano. Tänkte iövrigt på samma personer som Kjell.

Ang. "flummiga" hälsoeffekter så är jag numera en hundevangelist av stora mått just därför att den direkta kärleken och närvaron av hundar är svårslagen. När man kommer hem och blir hälsad av hundarna är det svårt att inte vara i nuet och bara njuta.

Jag kan tänka mig att det är lite samma "flummiga" effekt som när man plötsligt märker att man sitter och glor in i en burk med vatten och finner att man glömmer tid och rum för ett tag.

Det krävs ingen Einstein eller forskare för att förklara för mig att jag mår bättre av det, och då vet de flesta att jag är rätt insnöad på matte/programmering och annat torrt "ickeflummigt"...

Flum eller inte - vetenskap eller inte, det är kanske inte det viktiga. Jag tror också att man kan må/mår bra av typ akvarium och håller till 100% med defdac i hans inlägg om man byter "hund/hundar" mot "katt/katter" - det är väl för väl att vi är så olika!

För övrigt funderar jag mycket kring detta med nanokar - inte så att jag vill starta ett utan mer på varför - öppnar en annan tråd så häng på den som vill!
          MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
            . I Tyskland är nano ett begrepp som mer eller mindre alla vet vad det är, så icke i Sverige.
            Hilsen,

P
            Lite kul att nano är så stort i Tyskland eftersom det där är förbjudet att hålla fiskar i akvarier som är mindre än 50 liter

Kan väl förövrigt säga apropå rubriken på denna tråd att det var 7 riktigt bra föredragshållare som framträdde på Akvariets dag nu i helgen - så bara där har vi 5 svenska och 2 danska namn på listan över föredragshållare.
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 October 2008, 14:10.

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Lite kul att nano är så stort i Tyskland eftersom det där är förbjudet att hålla fiskar i akvarier som är mindre än 50 liter
              Finns det en lag på det där?
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Finns det en lag på det där?
                jepp - köpte en bok om nanoakvarium på Duisburg-mässan. Boken ges enbart ut på tyska och i boken finns en inforuta om att man inte får ha fisk i så små akvarium, men samtidigt innehöll boken flera tips på fiskar man kunde ha i nano-akvarium.
                Det är en lag som ingen kontrollerar

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Det är en lag som ingen kontrollerar
                  Precis som här, där gränsen är 40 liter.
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Precis som här, där gränsen är 40 liter.
                    Nej inte som här. Här finns ingen lag utan enbart en rekomndation.

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Ja, du har rätt! Så är det!
                      mvh Wilhelm

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Kan väl förövrigt säga apropå rubriken på denna tråd att det var 7 riktigt bra föredragshållare som framträdde på Akvariets dag nu i helgen - så bara där har vi 5 svenska och 2 danska namn på listan över föredragshållare.
                        Å fasen, visste inte att det var lag på det i Tyskland. Instämmer annars i att föredragshållarna på Akvariets dag var bra allesammans. Utan att förringa någon av de andra så är det skoj med Mogens, han har alltid något nytt att komma med. Blev inte sämre av att en "måste-ha-fisk" visades på bild (Macropodus chinensis). Äntligen har jag också förutsättningarna att hålla fisken, kan få upp ett kar där tempen drar sig ner till ca 10 grader på vintern. Har nog spanat efter den i ca femton års tid...

Hilsen,

P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Jag vill höra mig själv hålla diskusföredrag/Ann-Mari

Kommentar

• olaJ
                            Användare
                            • August 2003
                            • 584

Ursprungligen postat av annmari
                            Hej!
                            Jag vill höra mig själv hålla diskusföredrag/Ann-Mari

Sätt en kakburk på huvet och kör igång då.....hihi......
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av olaJ
                              Sätt en kakburk på huvet och kör igång då.....hihi......
                              hahaha!

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Oj vad roliga ni är ha ha/Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...