Gibbiceps vs Vatten Anakonda

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • November 2003
    • 368

Gibbiceps vs Vatten Anakonda

Hej

Jag var på Kolmårdens akvarium i sommras och fick se en intressant händelse i ett av karen..
    Det var en Vatten Anakonda på ca 1.5 m som tyckte att en Gibbiceps såg "god" ut eller ville busa lite ..

Det otroliga var efter att ha haft greppet i minst 20 min släppte ormen sitt tag och fisken gled iväg obemärkt av angreppet!!!! Helt iskallt la sig sedan Gibbicepsen landande ca 2 cm framför ormensmun. Dock inga bilder på det...

Vilken hårding va!! En annan hade ju fått amputera armen med samma behandlig..

• tjornpatrik
    Användare
    • August 2006
    • 830

Sicken elak orm! Tur att den klarade sig (malen alltså).

Själv har jag haft en del segelfenspleco som gått in lekpar revir vilket inte varit så populärt, naturligtvis har de inte haft någon större tanke på att flytta sig i första taget. Jädrar va de sett ut ibland när de kommit ut men så gott som alltid klarat sig. Haft några som helt fått bort seglet men detta brukar lösa sig fort.

Maffig anaconda! Vad gick den med för fiskar (tycker mig kunna se en påfågelsciklid ialf)

Kommentar

• Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

Hehe

Ja de är riktiga nonchalanta pansarvagnar och ger inte vika i första taget....har sett på youtube att en Pterygoplichthys jagat ett stim fega pirayor

Kommentar

• Micke_720
        Användare
        • November 2003
        • 368

Ursprungligen postat av patriks155
        Sicken elak orm! Tur att den klarade sig (malen alltså).

Själv har jag haft en del segelfenspleco som gått in lekpar revir vilket inte varit så populärt, naturligtvis har de inte haft någon större tanke på att flytta sig i första taget. Jädrar va de sett ut ibland när de kommit ut men så gott som alltid klarat sig. Haft några som helt fått bort seglet men detta brukar lösa sig fort.

Maffig anaconda! Vad gick den med för fiskar (tycker mig kunna se en påfågelsciklid ialf)
        Det var en 3-4 påfåglar och några andra större fiskar (ej ciklider)
        Man kan tro att de får fylla på ibland..

Kommentar

Arbetssätt...