Hur många här har hållit föredrag?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hur många här har hållit föredrag?

hej!
    Jag öppnar en tråd med den intressanta frågan hur många här har hållit föredrag inom akvariehobbyn?intressant detta då det finns massor och berätta, man kan också om man ska hålla föredrag kontakta SARF som ger adresser till dom olika akvareiföreningarna/Ann-Mari
  • defdac
    Användare
    • April 2002
    • 865

Jag har gjort det 4-5 gånger.
    http://www.defblog.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Det har hänt några gånger under årens lopp - SARF har mig på listan över föredragshållare

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
        Ja själv har jag hållt en serie föredrag i olia föreningar bla om diskus och biotopakvarier/Ann-Mari

Kommentar

• HenrikV
          Användare
          • February 2007
          • 697

Varje gång vi har gäster hemma, får jag hålla föredrag i akvaristik. Även på jobbet håller jag jämt föredrag om akvarier åt mina arbetskamrater.

Ja, jag vet att det var ett onödigt inlägg, men jag var bara tvungen...
          Senast redigerad av HenrikV; 14 October 2008, 21:14.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
            Du påminner mig om Janne Wester på Södemalmsakvarieaffär när han har kunder han berättar inte han håller hela föredrag för kunderna när dom handlar fisk,jag hade själv ett uppmärksamt föredrag i Spånga Af i våras i ämnet "Hållnig och odling av diskus"/ Ann-Mari

Kommentar

• joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

Har hålli mängde av föredrag och liknande - både i jobbet och privat. Dock inga som ens gränsar till akvariehobbyn, tyvärr. Men jag var tidigt ute i ett annat avseende, hittade häromsistens ett "projektarbete" från 7:e klass där jag och en kompis skrivet en artikel om hur man börjar med akvarium.

Det var riktigt rörande att se våra tafatta texter och tecknade bilder av diverse fiskar och tillbehör (ja, det var på stenåldern innan disgitalkameror och annat - i tiden då POGOpedagog firade triumfer med bildband och "ping") -dock lite impad av att vi faktamässigt trots allt inte var så illa ute.

Lite OT - men roligt att meddela iallafall!
              MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

På förra jobbet höll jag en hel del föredrag, dock inte relaterade till akvaristik. Ändå rätt skoj, har bland annat förklarat den svenska välfärdsmodellen för en kinesisk delegation från en "liten" kommun i Kina (bara runt 10 miljoner invånare...).

Inom akvaristiken har jag hållit föredrag om vattenkemi, växtakvarier, filterteknik och fisk som inte läser böcker. Är inbokad för ett föredrag för Köpenhamns akvarieförening också, i december.

Hilsen,

P
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Jag har hållit 4 föredrag i 4 olika akvareiföreningar, för flera år sedan höll jag ett föredrag i Spånga AF i ämnet "Art och biotopsakvarier med tyngden på SA ciklider"/Ann-Mari

Kommentar

• nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

Hej!
                    Massor. I andra ämnen än akvaristik och även någon enstaka sådan ( men det må vara mig förlåtet nu )
                    Hälsn Nils

Kommentar

• Gäst

Hej!

hej!
                      Jag vill också säga en sak som inte har med tråden och göra och det är att min bok snart ska till bokförlaget/Ann-Mari

Kommentar

• rent vatten
                        Användare
                        • November 2005
                        • 530

offentligt för okända i en större grupp en gång på komvux, men annars för oerfarena akvarister som vill köpa fisk av mig.

Kommentar

• MAkke
                          Användare
                          • December 2004
                          • 34

Ursprungligen postat av annmari
                          hej!
                          Jag vill också säga en sak som inte har med tråden och göra och det är att min bok snart ska till bokförlaget/Ann-Mari
                          Annars är det inne nuförtiden att släppa boken efter filmen...

Mikael

Kommentar

• endymion

Jag har hållit föredrag på en norsk frisersalong om Victoriaciklider. Pekpinne fanns det ingen så jag fick gå ut och bryta en kvist i häcken utanför.

Kommentar

• shreek
                              Användare
                              • December 2006
                              • 367

Ursprungligen postat av MAkke
                              Annars är det inne nuförtiden att släppa boken efter filmen...

Mikael
                              hahaha ja den tråden va ju kul
                              Provar på saltbalja för tillfället

Kommentar

Arbetssätt...