If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Om man Agassizii i en tank med andra fiskar, tetror och otocinclus, vad ger ni ynglen för mat?
Jag har Cyklops, något annat att rekomendera?
Tacksam för svar
Har du redan fått yngel Stiiina eller förbereder du dig bara? Grattis i båda fallen.
Jag förbereder mig bara Införskaffade 4 honor för några dagar sedan och hannen försvinner hela tiden i deras olika grottor, bara en han stött ut
Så nu har han fullt upp! Han är så himla fin i sina färger
Jag köpte skalad artemia vid det senaste erbjudandet för medlemmar i NCS. Det tycker jag inte var dyrt på något sätt. Jag vet inte om erbjudandet fortfarande gäller. Jag använder det som komplement till artemia som jag kläcker (drar kanske igång en ny sats varannan dag, resten av tiden får de skalad). Jag har precis börjat med det och kan därför inte utvärdera om det är bra ännu, men jag tror stenhårt på det. Fördelen med levande är ju dock att de simmar omkring ett bra tag och behöver därför inte ätas upp direkt. Mina yngel som jag matar är dock mycket större än dvärgciklidyngel, så jag vet inte om de skulle klara av den maten.
Finns kläckt artemia på burk.
Dyrt men orkar man eller inte kan kläcka själv är det värt de pengarna.
Annars är det bosmider, dapfnier, cyklops.
Även sera micropan o microgran(när de är större) fungerar.
oj oj många bra svar
Igår hittade jag ägg under en mangroverot( lyfte inte lyste bara med en lampa), hoppas hoppas nu det blir nåt. Fattar inte va inne jag är i denna agassizii värld
Jag köpte skalad artemia vid det senaste erbjudandet för medlemmar i NCS. Det tycker jag inte var dyrt på något sätt. Jag vet inte om erbjudandet fortfarande gäller. Jag använder det som komplement till artemia som jag kläcker (drar kanske igång en ny sats varannan dag, resten av tiden får de skalad). Jag har precis börjat med det och kan därför inte utvärdera om det är bra ännu, men jag tror stenhårt på det. Fördelen med levande är ju dock att de simmar omkring ett bra tag och behöver därför inte ätas upp direkt. Mina yngel som jag matar är dock mycket större än dvärgciklidyngel, så jag vet inte om de skulle klara av den maten.
/Joakim
Tack för ditt utförliga svar, jag får titta närmare på vad jag köpt
Kommentar