pumpskalle?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

    pumpskalle?

    Skulle hjälpa kompisen idag med hans kar. Vi gjorde en filtermodul, sen när vi stoppa ner hans fluval4+ skalle i den lät det som en helikopter. Nån som har nåra tips om hur man kan modda den?

    Sen underar ja även om nån kan tipsa den mest tysta skallen av dom alla till ett 120L kar?
    540 mbuna + 54L yngel
  • endymion

    #2
    Ursprungligen postat av slarvid
    Skulle hjälpa kompisen idag med hans kar. Vi gjorde en filtermodul, sen när vi stoppa ner hans fluval4+ skalle i den lät det som en helikopter. Nån som har nåra tips om hur man kan modda den?

    Sen underar ja även om nån kan tipsa den mest tysta skallen av dom alla till ett 120L kar?
    Du får skära isär underdelen till Fluval 4:an om den ska funka som pump. Annars kommer det bara vibrera och inte pumpa runt nått vatten överhuvudtaget.

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • December 2007
      • 517

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Du får skära isär underdelen till Fluval 4:an om den ska funka som pump. Annars kommer det bara vibrera och inte pumpa runt nått vatten överhuvudtaget.
      jo... den modellen har ja klurat ut... tänkte mest om det gick lösa utan att ta sönder filtret...!!!
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Ursprungligen postat av slarvid
        jo... den modellen har ja klurat ut... tänkte mest om det gick lösa utan att ta sönder filtret...!!!
        Underdelen finns att köpa som reservdel, och bör kosta runt 75 kronor. Alltså bara den yttre filterbehållaren.

        Kommentar

        • Cichlidaholic
          Användare
          • June 2005
          • 1103

          #5
          Ursprungligen postat av slarvid
          jo... den modellen har ja klurat ut... tänkte mest om det gick lösa utan att ta sönder filtret...!!!
          i värsta fall får du modda ihopp det till ett droppfilter i framtiden
          4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

          Min Hemsida
          Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

          På min Zoon
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

          Kommentar

          • slarvid
            Användare
            • December 2007
            • 517

            #6
            oki.. ingen som har tips på en idiottyst pumpskalle då?
            540 mbuna + 54L yngel

            Kommentar

            • Cichlidaholic
              Användare
              • June 2005
              • 1103

              #7
              Ursprungligen postat av slarvid
              oki.. ingen som har tips på en idiottyst pumpskalle då?
              SunSun JP-023 är knäpptyst och relativt liten http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1097&page=1

              Har själv en sån igång i 240 nu o den e knäpptyst
              4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

              Min Hemsida
              Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

              På min Zoon
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

              Kommentar

              • Rauken
                Användare
                • January 2007
                • 310

                #8
                Det finns visserligen pumphuvuden som låter olika mycket, men nån supertyst lösning kan nog vara svårt, du kommer ju inte ifrån att du mekaniskt skall förflytta en stor mängd vatten...
                Min erfarenhet är snarare hur du monterar huvudet i karet. Det utan tvekan viktigaste är att huvet inte ligger emot någontig (glas, bakgrund, mm) då det är dessa vibrationer som brukar föra mest oljud...
                När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

                  #9
                  Ursprungligen postat av Cichlidaholic
                  SunSun JP-023 är knäpptyst och relativt liten http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1097&page=1

                  Har själv en sån igång i 240 nu o den e knäpptyst
                  Jag vet att Kent på Nols Ciklidhobby och även att Ojzoo.se kommer ha dom här pumparna.
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  Arbetssätt...