Hur placera ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrikflink

    Hur placera ytterfilter?

    Hallå där!
    Vad tycker ni att man skall sätta insugröret (vilket hörn och höjd ifrån botten) samt utblåset (vilken riktning och höjd samt hörn).

    Tycker inte att det blir någon bra rotation i vattnet, har 400L kar samt en AM Top som klarar 650L och skickar ut 1200L/min. Har därför beställt SunSun med UVC som klarar 800L och spottar ut 2000L/min. Men vill veta det BÄSTA placeringen för sug/blås.

    Tacksam för svar.
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

    #2
    hmmmmm....med DEN farten på filtrena så kan du åka vattenskidor i karet!!!
    (ironi) - du menar /timma va?

    Det jag personligen skulle se till är att utblåset ligger så nära ytan som möjligt, för att få bästa ytcirkulation eftersom detta ger bästa genomluftning. Hur du riktar det är väl egentligen högst personligt, men kanske diagonalt hörn till hörn?

    Nu vet jag inte om du har en bakgrund eller annat i karet, men sätt en "kloss" filtermatta runt insugsröret, så får du ett enkelt förfilter.

    DD - bara sådär!
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • patrikflink

      #3
      Ja, jag menar i timmen, hade nog rotmos i hjärnan just då

      Då har jag nog tänkt rätt, kör nog som du säger.
      Tack för svar.

      Ursprungligen postat av deathdealer
      hmmmmm....med DEN farten på filtrena så kan du åka vattenskidor i karet!!!
      (ironi) - du menar /timma va?

      Det jag personligen skulle se till är att utblåset ligger så nära ytan som möjligt, för att få bästa ytcirkulation eftersom detta ger bästa genomluftning. Hur du riktar det är väl egentligen högst personligt, men kanske diagonalt hörn till hörn?

      Nu vet jag inte om du har en bakgrund eller annat i karet, men sätt en "kloss" filtermatta runt insugsröret, så får du ett enkelt förfilter.

      DD - bara sådär!

      Kommentar

      Arbetssätt...