Jag harför nån vecka sen skaffat en grupp VF Lobochilotes labiatus. Och nu skulle jag vilja få dem i lek kondition vilket är de ultimata fodret???
Bästa foder till Lobochilotes labiatus ????
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
-
Djupfryst krill är nog ett strålande bra foder till dessa, jag skulle garanterat köra det blandat med någon flinga som Tropical Supervit.Kommentar
-
Det bästa är att "gömma " räkorna så att de tvingas suga ut dem t ex räkmix under ett nät, räka i en skreva de inte kommer åt osv.
Du frågade efter det bästa inte vad som duger mer än väl!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
HAHA de har du f....n rätt i endast de bästa är gått nog till dem här as coola cikliderna . Så jag ska prova att köra krill i kräft-agnsburar ..Tackar tackar för tipsen de här kommer bli kulProvar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Jag är ganska seriös. Fär att läpparna ska behållas måste de användas- Ellr så tar du upp firrarna och sandpapprar läpparna iblandMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
har du egen erfarenhet av dessa ciklider?? Jag har
9 st i en 375 just nu på upp gödning. ska sen flytta dem till ett större kar ev till mitt 720 pettris kar hur tror du dem skulle funka där?Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Nix. Jag är en klassisk skrivbordsakvarist
Men jag har läst en en hel del...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
jag tycker det är svårt att hitta info om dem har du någe bra tips? var ja kan finna.Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Det ska finnas ett roligt recept på hur du tillagar en ensam Labiatus hane som har dödat allt i karet och är ensam kvar. Det var någon medlem som skrev om det för många år sedan. Pröva att söka på forumet, vet dock inte om artikeln finns kvar.Senast redigerad av Cutekid; 11 October 2008, 09:40.Kommentar
-
NU har dem lekt
Mina labiatus lekte aven hona idag trots att de stoppades i 10 STORA Moshi där i Tisdags (har matat dem med räkmix, så räkmix funkar fint!)
nån som vet hur länge dem går och hur stora kullar dem brukar få???Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Förra leken blev de inget av, men i kväll fick jag tömma min första Labiatus hona
Så visst e det en akvariefisk drygt 20st fina små yngel blev det och då lät jag honan behålla några
Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Kommentar