Omsiliconering - snygga kanter?
Kollaps
X
-
-
Hade ett par spillbitar av BTN slimeline och funderade om jag kunde använda dom till nått(ca 60x10cm).Funderar på att bygga en terass Jag ville få dom formbara så jag skrapade,skar bort den gråa porösa ytan(frigolitmassan på baksidan(sparar ca 1 cm nertill av frigolitmassan för att fixera dom på nått sätt).Vill minska
kolla den här!540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Sant - Wilhelm - sant...kanske det går att använda, men jag släpper nog inte slimlineidén helt. Tros det ska gå att få till något som blir bra (utan att behöva utsätta sig för gaserna). Postar kanske lite bilder i en annan tråd när det väl blir färdigt...MVH - joe
-
fast jag märkte inga gaser... körde med värmepuffra på!!! luktade lite brändplast, men det är ju inte i närheten av akvariesilikonet540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Hmmm. - det är ju inte alltid man märker såna där rackare...men det var säkert OK slavid, hur som helst inga stora mängder, !! Men jag är nog mer den försiktiga typen. Kanske överdrivet, men bätrre det än....MVH - joe
-
hmm... köp massa glasstavar o silikoner enl samma modell som den ja babbla om förut (bygg en halvmåne) och sen spackla utsidan med svart silikon... kanske ev strö sand över... värsta julpysslet ju!!!540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
MVH - joe
-
Tror gaserna gjorde slarvid lite dimmigjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
haha... ja.. in i dimman... menade att bygga samma figur som ja svamlade om förut i slimline, fast nu med glas... fast glas är ju svårt att böja om man inte har tokvärmepuffra hemma, så då tänkte jag man kunde köpa typ glasstavar som är 3cm x karets höjd och och byga en rundad filterkammare i bakkant mellan 2 hörn med ett i mellan. Sen för att dölja det, spackla up kammaren med svart silikon, ev hälla sand.... kolla den här tråden http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=58820&page=2540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Men då är det ju enklare med en plexiglasskiva eller akrylplast.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
haha... ja.. in i dimman... menade att bygga samma figur som ja svamlade om förut i slimline, fast nu med glas... fast glas är ju svårt att böja om man inte har tokvärmepuffra hemma, så då tänkte jag man kunde köpa typ glasstavar som är 3cm x karets höjd och och byga en rundad filterkammare i bakkant mellan 2 hörn med ett i mellan. Sen för att dölja det, spackla up kammaren med svart silikon, ev hälla sand.... kolla den här tråden http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=58820&page=2
Med tråden förstod jag lite mer - men dimman har nog inte lättat helt. Du får väl posta några bilder när du julpysslat färdigt! Lycka till!MVH - joe
-
För att spinna vidare och kanske ge någon mer idé kan du ju skaffa en btn-modul istället för slimline. Den är ju enkel att såga på kanterna så att den ligger perfekt mot två eller tre rutor eller hur man nu vill ha det. Med höjden på karet bör man få ner en modul som har stor filterkapacitet också tycker jag.Kommentar
-
För att spinna vidare och kanske ge någon mer idé kan du ju skaffa en btn-modul istället för slimline. Den är ju enkel att såga på kanterna så att den ligger perfekt mot två eller tre rutor eller hur man nu vill ha det. Med höjden på karet bör man få ner en modul som har stor filterkapacitet också tycker jag.MVH - joe
Kommentar