Jättebra auktion! : ) Många snygga rötter blev det : )
Auktion i Göteborg 29 November 2008
Kollaps
X
-
-
Undrade nyss vad jag skulle göra med Mollyna jag fick med mig.Lasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Jag införskaffade mig 4st Ophthalmotilapia ventralis "kanoni" men jag har aldrig hört det namnet förut och jag hittar inga bilder på nätet på en sådan variant. Bilden som var tejpad på påsen såg ut som en "mtoto". Är det någon som vet något om denna fisk?
//PeterKommentar
-
Maila leffe på forumet, det var han som hade med sig fisken.JanneKommentar
-
Ja man får väl börja med att tacka alla som jobbade på auktionen, var riktigt kul att vara där.
Fiskarna man fick köpt trivs riktigt bra i sina nya hem med, vet dock inte vem som sålde dom jag köpte, men det var Brevis F1 och natal cikliderna (dom går dock inte hemma hos mig ännu).Kommentar
-
Kommentar
-
Ett dygn senare - fortfarande nöjd och glad efter dagen igår som var riktigt kul (även om jag var lite tröttare vid den här tiden igår).
Här hemma simmar nu några nya rariteter - dels 5 stycken jättesnitziga S.tinanti som fått ta det åttkantiga karet i besittning. Små, men redan rejält med attityd! Kul!!
Dels ett par av Pseudocrenilabrus multicolor victoriae (vem sålde dem??) i 180 litern, var lite skygga och medtagna först (lite orolig) men egentligen inte så konstigt efter en dag i påse!!! Idag mera nyfikenhet och tydlig sammanhållning i "familjen"! Det ska nog bli bra detta - även om jag varåtts (och tillråtts också) så ska de få sällskap av antingen H."ruby green" eller H. "red back scraper" så snart det går...mer victoria!!!
Detta var klippen?? på auktionen, sedan kom lite fisk från Växjö. Dels Yssichromis picaetus som får växa till sig hos småmalarna i 160 liter så länge (ska till 300 litern) och faktiskt efter nån timme visade att det finns rejält med rött i fenorna. Särskild fisk helt klart! Nöjd!
Dels ett nytillskott på P.rockkribensis "Makobe island" som får finna sig i att tillbringa en tid i det lilla yngelkaret, de är små, men det är rockkribensis och det ska sedan vidare också de till 300 litern.
Detta är så kul, nytillskott i karen och massor av nya beteenden och bekantskaper. För övrigt kom det med lita annat smått och gott också - bl.a AgarAgar, vem kunde missa det? och micromask! (som jag måste "sätta om" snarast!)Auktion är kul, nya grejor - nya ansikten (bakom dessa alter egon vi har på nätet) och god stämmning!
Tack Kjell för bilder - men det finns fler, det vet jag - kanske några från Löddeköpinge (eller vad det nu heter?)MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Det gjorde det! Tack!
Lägger en fråga från mitt förra inlägg lite tydligare här för sig själv!
Vem sålde Pseudocrenilabrus multicolor victoriae? Mitt par mår prima, men vore kul att veta varifrån de kom! Svara i forumet eller PM:a.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Tack för en trevlig auktion
Samt ett stort tack till Kjell Fohrman som gav lite information om ursprung, av fisken som såldes.
För många namn visste jag inte var de kommer ifrån,
och eftersom dom inte finns i affärerna här i kring.
Så underlättade det avsevärt att veta var dom hör hemma.Kommentar
-
Kjell var helt överlägsen som utropare, mkt bra att han berättade lite om arterna för oss som inte har hunnit lära oss varenda latinska namn : )
Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
-
Samt ett stort tack till Kjell Fohrman som gav lite information om ursprung, av fisken som såldes.
För många namn visste jag inte var de kommer ifrån,
och eftersom dom inte finns i affärerna här i kring.
Så underlättade det avsevärt att veta var dom hör hemma.Kjell var helt överlägsen som utropare, mkt bra att han berättade lite om arterna för oss som inte har hunnit lära oss varenda latinska namn : )Kommentar
Kommentar