Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Var det någon bra tillställning
    kan man få något skvaller
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Ursprungligen postat av malawijanne
      Ja, varför ska du ha listan Wilhelm,
      Ja, och varför skulle du ha listan? Du ser ju vad jag svarade på!

Hade jag fått listan, så hade jag kunnat bjuda via bud!
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Sorry, men tiden räckte inte till för att maila ut någon lista. Trots alla förregistreringar blev det lika mycket att regga manuellt vid inlämningen.

Tack alla som dök upp! Rekord på alla sätt och vis, och framförallt lite mer rättvisa priser.
        Tony Englund

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av Wilhelm
          Ja, och varför skulle du ha listan? Du ser ju vad jag svarade på!

Hade jag fått listan, så hade jag kunnat bjuda via bud!
          Ja i dessa tider, som det inte funkar med kommunikation.
          Nej Wilhelm om du hade haft någon som var på aktionen, så kunde han ringt på sin mobiltelefon till dig, jag kan säga så att det fanns gott om tid att ringa.Janne

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

Du är rolig du janne! Skulle han ha rabblat upp över 500 poster?
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ursprungligen postat av Tony
              Sorry, men tiden räckte inte till för att maila ut någon lista. Trots alla förregistreringar blev det lika mycket att regga manuellt vid inlämningen.

Tack alla som dök upp! Rekord på alla sätt och vis, och framförallt lite mer rättvisa priser.
              Ja det tycker jag också, att det var högre priser denna gången.
              Och det är bra, det gynnar både dom som säljer och köper.Ps jag hade inte med mig något till auktionen denna gången.Janne

Kommentar

• joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

Hemma igen efter en låång dag - men kul var det. Tack alla som kom och bjöd bra samt höll ut 2to the bitter end"! Har påbörjat inkoppning så smått och njuter av kaoset i fiskrummet/kontoret. Återkommer med lite fylligare skvaller? senare, Christer! Några fotade ju en hel del...bilder?
                MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Ursprungligen postat av joe
                  Några fotade ju en hel del...bilder?
                  Jag har lagt in några foton på Zoopet - inlägg 6319 http://www.zoopet.com/forum/showthre...66441&page=316
                  Fotona är klickbara

Kommentar

• Kjell Begby
                    Användare
                    • January 2008
                    • 48

Tack för en fint genomförd auktion!

Det var mycket trevligt!

Mvh Kjell
                    Vf=Viktoriafrälst

Kommentar

• Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

Ursprungligen postat av malawijanne
                      Ja det tycker jag också, att det var högre priser denna gången.
                      Och det är bra, det gynnar både dom som säljer och köper.Ps jag hade inte med mig något till auktionen denna gången.Janne
                      Och du hade inte med dig nått FRÅN auktionen heller va?

Tack allihop som var med och bidrog till att auktionen trots de många utropen flöt på i hyfsad takt, vi får sätta oss ner och gå igenom vad som funkade superbra och vad vi kan slipa på mer till nästa år. Själv tyckte jag det var gött att vi kunde hålla ett högt tempo så att vi hann igenom alla poster (drygt 150 fler än förra året) på samma tid som förra året.

Vi syns hos Kent i Nol på den traditionella avslutningen i december.
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

Kommentar

• malawijanne
                        Banned
                        • November 2005
                        • 3217

Ursprungligen postat av Byttorp
                        Och du hade inte med dig nått FRÅN auktionen heller va?

Tack allihop som var med och bidrog till att auktionen trots de många utropen flöt på i hyfsad takt, vi får sätta oss ner och gå igenom vad som funkade superbra och vad vi kan slipa på mer till nästa år. Själv tyckte jag det var gött att vi kunde hålla ett högt tempo så att vi hann igenom alla poster (drygt 150 fler än förra året) på samma tid som förra året.

Vi syns hos Kent i Nol på den traditionella avslutningen i december.
                        Ja det kändes faktiskt konstigt att, vinna på lotteri, köpa lite fiskar.
                        Ja jag brukar faktiskt vara i det andra läget.
                        Ja Tack Magnus, joe, tony och även kjell som hoppade in och självklart alla andra i bakgrunden i Göteborgs ciklidgrupp.Janne

Kommentar

• Larry Stockholm
                          Användare
                          • November 2004
                          • 343

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                          Var det någon bra tillställning
                          kan man få något skvaller
                          Jag hade det stora nöjet att vara med till 16.30. Hade ju en bit att köra för att komma hem. Det flöt kanonbra på auktionen, märkte att tempot ökade vartefter tiden gick. "Bollmoramodellen"med fler utropare funkade bra här med. Precis som på andra auktioner så finns det folk som försöker sälja andmat. Undrar om dom någonsin lyckas sälja något?
                          Jag saknade faktiskt det "fasta bordet" eller "loppisen" (i och för sig samma sak) Tyckte nog att en del utrop kunde ha befunnit sig på en sån plats.
                          Summering: Trevliga mäniskor och fin stämning. Stort och brett utbud. Bra priser både för köpare och säljare. Fin inkomst för arrangören. Tror att de flesta även kommer till Stockholm i april och upplever detta unika stora evenemang som sker på Fjärilshuset.
                          Själv skulle jag egentligen inte ha något med mig tillbaka till storstan, men det blev ändock en del. Pressade kanske upp priset för mycket ibland så jag fick sista budet. Bara att betala och se glad ut. Bl.a. släpade jag hem auktionens största fisk. En gäddciklid på 30+, fast egentligen var jag ute efter boxen den låg i. (Den ingick inte i priset) Nu simmar den leende gäddan i ett eget akvarium och vi får se om den ska vara med på akvarieutställningen i januari.
                          Jag vill tacka alla som var där och gjorde det till en trevlig utflykt som jag antagligen kommer att upprepa.
                          Se det som hot att jag kommer återvända till Göteborg.
                          P.S. Christer: inga skandaler.
                          Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• leffe
                            Användare
                            • April 2002
                            • 46

Ja, då va´ man hemma igen och kunde konstatera att man ropat in ytterligare några "hyllvärmare", typ "jaså, bjöd jag på den?"
                            Men skit i det för underhållningsvärdet var som vanligt stort och jag hoppas att vi från "södra Europa" bidrog med nåt.
                            Till hösten blir det åka av. Duisburg är det som gäller!!!

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Tack alla som jobbade för en bra aktion, och alla motbudare...

fisken e hemma och ikoppad och själv har jag tandpetare i ögonlocken.....

Larry ge nu crenicichlan en fet black molly de gillar han som snacks....
                              Mvh
                              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Lassh
                                Användare
                                • November 2008
                                • 5

Ja man får väl börja med att tacka alla som jobbade på auktionen, var riktigt kul att vara där.

Fiskarna man fick köpt trivs riktigt bra i sina nya hem med, vet dock inte vem som sålde dom jag köpte, men det var Brevis F1 och natal cikliderna (dom går dock inte hemma hos mig ännu).

Kommentar

Arbetssätt...