If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja, och varför skulle du ha listan? Du ser ju vad jag svarade på!
Hade jag fått listan, så hade jag kunnat bjuda via bud!
Ja i dessa tider, som det inte funkar med kommunikation.
Nej Wilhelm om du hade haft någon som var på aktionen, så kunde han ringt på sin mobiltelefon till dig, jag kan säga så att det fanns gott om tid att ringa.Janne
Sorry, men tiden räckte inte till för att maila ut någon lista. Trots alla förregistreringar blev det lika mycket att regga manuellt vid inlämningen.
Tack alla som dök upp! Rekord på alla sätt och vis, och framförallt lite mer rättvisa priser.
Ja det tycker jag också, att det var högre priser denna gången.
Och det är bra, det gynnar både dom som säljer och köper.Ps jag hade inte med mig något till auktionen denna gången.Janne
Hemma igen efter en låång dag - men kul var det. Tack alla som kom och bjöd bra samt höll ut 2to the bitter end"! Har påbörjat inkoppning så smått och njuter av kaoset i fiskrummet/kontoret. Återkommer med lite fylligare skvaller? senare, Christer! Några fotade ju en hel del...bilder?
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Ja det tycker jag också, att det var högre priser denna gången.
Och det är bra, det gynnar både dom som säljer och köper.Ps jag hade inte med mig något till auktionen denna gången.Janne
Och du hade inte med dig nått FRÅN auktionen heller va?
Tack allihop som var med och bidrog till att auktionen trots de många utropen flöt på i hyfsad takt, vi får sätta oss ner och gå igenom vad som funkade superbra och vad vi kan slipa på mer till nästa år. Själv tyckte jag det var gött att vi kunde hålla ett högt tempo så att vi hann igenom alla poster (drygt 150 fler än förra året) på samma tid som förra året.
Vi syns hos Kent i Nol på den traditionella avslutningen i december.
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Och du hade inte med dig nått FRÅN auktionen heller va?
Tack allihop som var med och bidrog till att auktionen trots de många utropen flöt på i hyfsad takt, vi får sätta oss ner och gå igenom vad som funkade superbra och vad vi kan slipa på mer till nästa år. Själv tyckte jag det var gött att vi kunde hålla ett högt tempo så att vi hann igenom alla poster (drygt 150 fler än förra året) på samma tid som förra året.
Vi syns hos Kent i Nol på den traditionella avslutningen i december.
Ja det kändes faktiskt konstigt att, vinna på lotteri, köpa lite fiskar.
Ja jag brukar faktiskt vara i det andra läget.
Ja Tack Magnus, joe, tony och även kjell som hoppade in och självklart alla andra i bakgrunden i Göteborgs ciklidgrupp.Janne
Var det någon bra tillställning
kan man få något skvaller
Jag hade det stora nöjet att vara med till 16.30. Hade ju en bit att köra för att komma hem. Det flöt kanonbra på auktionen, märkte att tempot ökade vartefter tiden gick. "Bollmoramodellen"med fler utropare funkade bra här med. Precis som på andra auktioner så finns det folk som försöker sälja andmat. Undrar om dom någonsin lyckas sälja något?
Jag saknade faktiskt det "fasta bordet" eller "loppisen" (i och för sig samma sak) Tyckte nog att en del utrop kunde ha befunnit sig på en sån plats.
Summering: Trevliga mäniskor och fin stämning. Stort och brett utbud. Bra priser både för köpare och säljare. Fin inkomst för arrangören. Tror att de flesta även kommer till Stockholm i april och upplever detta unika stora evenemang som sker på Fjärilshuset.
Själv skulle jag egentligen inte ha något med mig tillbaka till storstan, men det blev ändock en del. Pressade kanske upp priset för mycket ibland så jag fick sista budet. Bara att betala och se glad ut. Bl.a. släpade jag hem auktionens största fisk. En gäddciklid på 30+, fast egentligen var jag ute efter boxen den låg i. (Den ingick inte i priset) Nu simmar den leende gäddan i ett eget akvarium och vi får se om den ska vara med på akvarieutställningen i januari.
Jag vill tacka alla som var där och gjorde det till en trevlig utflykt som jag antagligen kommer att upprepa.
Se det som hot att jag kommer återvända till Göteborg.
P.S. Christer: inga skandaler.
Ja, då va´ man hemma igen och kunde konstatera att man ropat in ytterligare några "hyllvärmare", typ "jaså, bjöd jag på den?"
Men skit i det för underhållningsvärdet var som vanligt stort och jag hoppas att vi från "södra Europa" bidrog med nåt.
Till hösten blir det åka av. Duisburg är det som gäller!!!
Ja man får väl börja med att tacka alla som jobbade på auktionen, var riktigt kul att vara där.
Fiskarna man fick köpt trivs riktigt bra i sina nya hem med, vet dock inte vem som sålde dom jag köpte, men det var Brevis F1 och natal cikliderna (dom går dock inte hemma hos mig ännu).
Kommentar