Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

Ursprungligen postat av sewe66
    Vi åker 3st från Mullsjö så vi har en plats kvar i bilen om någon är itresserad.
    Färdplan, Start Mullsjö ca 08.30 via Bottnaryd- Uricehamn- Borås-GBG- Frölunda.
    Någon som har L-201, L-160, Golden nugget så vore det kul.
    L-66or var ju redan på g så då får vi hoppas att det räcker till alla
    Fins det någon lista på vad som har föranmälts eller kommer den senare?
    MVH Olle Sewerin
    Sådana malar behöver du inte åka på bortaplan för att finna ju

Sewerin? Släkting med skaparna av möbelföretaget eller?

Kommentar

• Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

Är dock grymt sugen på att åka i år och buda på lite malar men har fått förhinder

Lär bli en lättare fight i år om malarna

Kommentar

• cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

Ursprungligen postat av cichlids4fun
        Om vi har föranmält fisken kan vi bara dunka in lådorna vid 9:30 och dra vidare till aktionen börjar va?

försöker igen att få svar
        Mvh
        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• sewe66

Ursprungligen postat av Lutt
          Sådana malar behöver du inte åka på bortaplan för att finna ju

Sewerin? Släkting med skaparna av möbelföretaget eller?
          Nä är inte släkt med dom.
          Har länge tänkt kontakta dej för en liten tur till Huskvarna men det har inte blivit av.
          Men det får vi väl ta någon annan stans.

Kommentar

• drd
            Användare
            • December 2004
            • 1112

E de någon från MAF eller malmö trakten som har en plats över i en bil så fyller jag gärna den !

// drd
            // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

försöker igen att få svar
              Borde inte vara nåt problem - det finns folk på plats från 09.00. Kom du dit så ordnar vi det! Men återvänd innan vi börjar buda!!!
              MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

Ursprungligen postat av joe
                Borde inte vara nåt problem - det finns folk på plats från 09.00. Kom du dit så ordnar vi det! Men återvänd innan vi börjar buda!!!
                det var planen, det var därför jag ville veta att man kan komma ifrån rätt snabbt.
                Mvh
                Peter

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

det var planen, det var därför jag ville veta att man kan komma ifrån rätt snabbt.
                  Peter vi löser det, får väl ha en gräddfil för långväga gäster också i så fall....
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

• Byttorp
                    Användare
                    • November 2003
                    • 1585

Talade just med Kent i Nol och han håller EXTRAöppet på lördag så att man skall hinna med att både åka på auktion och kunna gå i butik om man vill.

Öppet från kl 10 - 17. Som extra krydda på moset så har han även ett erbjudande om 20% rabatt på all fisk. (avser ordinarie priser). För NCS medlemmar finns också möjlighet att handla produkter från medlemserbjudandet som finns att läsa i butiken... (för er då som inte redan hunnit få tidningen så blir det ju spännande att se vad som ingår i detta nummer...).
                    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                    Ordförande GCG

Kommentar

• joe
                      Användare
                      • June 2006
                      • 1451

Ursprungligen postat av Byttorp
                      Talade just med Kent i Nol och han håller EXTRAöppet på lördag så att man skall hinna med att både åka på auktion och kunna gå i butik om man vill.

Öppet från kl 10 - 17. Som extra krydda på moset så har han även ett erbjudande om 20% rabatt på all fisk. (avser ordinarie priser). För NCS medlemmar finns också möjlighet att handla produkter från medlemserbjudandet som finns att läsa i butiken... (för er då som inte redan hunnit få tidningen så blir det ju spännande att se vad som ingår i detta nummer...).
                      Så bra - snabbt kirrat Magnus. Och vad är medlemserbjudandet?? ´Nyfiken! Nå, jag lär ju under alla omständigheter inte kunna handla där på lördag - men vi ska ju dit om inte så länge...
                      MVH - joe

Kommentar

• Per B
                        Användare
                        • September 2005
                        • 1250

Ursprungligen postat av Tony
                        Jag tror inte vi kommer att läcka någon lista förrän allt är reggat. Möjligtvis en sneakpeek på fredag kväll, men det får vi se.

Hur som helst, på lördag när allt är reggat kan jag maila ut en lista till er som vill buda genom någon polare som är på plats.
                        Eventuellt en sneakpeek på lördag? Så du tycker jag ska åka 45 mil och chansa på att det inte bara är en massa Malawi? Du har nog fan tänkt tjuvkika på "Idol" ändå du!

Nej, allvarligt talat så ska jag ändå hälsa på döttrarna men till framtida auktioner tycker jag att det ska finnas listor 3-4 dagar innan så att långväga besökare kan ta ställning till om det är värt resan eller ej (även om det säkert är mycket trevligt rent socialt). Lite tuffare krav på föranmälan av auktionsgods i kombination med viss möjlighet till efteranmälan brukar kunna ordna lite framförhållning.
                        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

Per, jag förstår hur du tänker. Det finns dock ett liiiitet problem, och det är ju att det är fisk som skall packas vilket bör göras i absolut sista stund. Folk som förreggar har ju ända tills på fredag kväll innan jag måste ha tillbaka listorna.

Vanligtvis brukar det ju dyka upp en massa fiskar/växter i auktionstråden några dagar innan det beger sig, men i år har det vart tystare än vanligt.
                          Tony Englund

Kommentar

• joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

Snaaaart är det dags...jag längtar faktiskt (om det inte framgått tidigare) efter att få ägna en hel dag åt intresset tillsammans med andra av samma slag/sort. Tänk att få tjöta fisk, akvarier, etc helt utan undrande blickar och förslag om sinnessjukhus etc.
                            MVH - joe

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Peter vi löser det, får väl ha en gräddfil för långväga gäster också i så fall....
                              vadå gäst, jag e ju medlem

men tack iaf
                              Mvh
                              Peter

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

aj då....finns ju risk att vårt ärende i nol tar längre tid än beräknat iså fall....
                                Mvh
                                Peter

Kommentar

Arbetssätt...