Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

en sak jag funderar på om det är bättre att packa fisken i hårda behållare (glassburkar, godislådor, glasbehållare mm.) jämfört med vanliga fiskpåsar?
    fördelen med fiskpåsar är ju att man kan ha syrgas i, svårare med de andra alternativen, men är det inte fullpackat så behövs ju knappast syrgasen fördelen med de hårda behållarna är ju all lyftning och hantering tål de bättre än påsar därmed oxå mindre stressade fiskar.
    Mvh
    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

Angående behållarna så har jag inget vettigt svar - du svarade ju till viss del själv!? Men rent generellt så är det ju ett otyg att alla lyfter och vänder och vrider på alla påsar - visst några av de man själv är intresserad av kanske, men så få som möjligt borde väl ändå vara ett motto...?

Bara 5 dagar kvar nu...till auktionen...
      MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Magnus, jag mailade dig igår om hur många poster du tror dig behöva regga. Ge mig en siffra, så skall du få en excel
        Tony Englund

Kommentar

• Byttorp
          Användare
          • November 2003
          • 1585

Ursprungligen postat av Tony
          Magnus, jag mailade dig igår om hur många poster du tror dig behöva regga. Ge mig en siffra, så skall du få en excel
          Svarade dig 22.58 igår, 20-25 poster ungefär...låt säga 20 till att börja med...
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

Kommentar

• Larry Stockholm
            Användare
            • November 2004
            • 343

Ursprungligen postat av Byttorp
            Är det någon på forumet som kommer att åka sträckan STH-GBG innan helgen? skulle behöva få ner lite saker från stockholm till GBG innan dess.
            Skicka PM eller ring mig 033-204204.
            Får det bara plats så är det OK. Nemas problemas.
            Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Har alla som bett om lista hittils fått en sådan nu? Om inte, skriv här. Jag har märkt att spamfiltret hos gmail inte gillar akvaristik
              Tony Englund

Kommentar

• cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

Ursprungligen postat av Tony
                Har alla som bett om lista hittils fått en sådan nu? Om inte, skriv här. Jag har märkt att spamfiltret hos gmail inte gillar akvaristik
                åfan, det var där skon klämde, så skyller han på mig och mitt emailprogram....
                Mvh
                Peter

Kommentar

• KuRtaN
                  Användare
                  • February 2008
                  • 778

Jag har inte fått ngn =/
                  Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    åfan, det var där skon klämde, så skyller han på mig och mitt emailprogram....
                    Näe Einstein, där klämmer ingen sko eftersom alla våra mail går snyggt och prydligt fram och tillbaka
                    Tony Englund

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Jep, jag kommer, men dyker inte upp förrän vid cirka 14:00. Ville bara bekräfta detta. Ni får la spara på de goa grejerna till sist
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Byttorp
                        Användare
                        • November 2003
                        • 1585

Det kanske är någon som har med ett gäng fiskar som vill ha en liten burk som man kan ha på kontorsskrivbordet...typ Apistogramma eller liknande? Det skulle iaf jag bjuda på... Peter , vad har du med dig för fiskar, har nått sådant här?..
                        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                        Ordförande GCG

Kommentar

• joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

Ursprungligen postat av kaj.p
                          Tycker man kan ha en hollänsk auktion på t.ex växter Dvs alla poster läggs på ett bord o utgångspriset är t.ex 50 kr. Varje heltimme sänks sedan priset med en 10:a för det som ligger kvar. Typ
                          Kl 13 50 kr
                          Kl 14 40 kr
                          kl 15 30 kr etc
                          Det tycker jag var en strålande idé - om det blir ett fastprisbord så borde ju detta inte vara så svårt att orna i anslutning till det. Det gäller bara att hålla reda på tiden (och priset!)...sen äré väl bra om de som säljer växter också går med på arrangemanget!?
                          MVH - joe

Kommentar

• Mia L
                            Användare
                            • April 2002
                            • 83

Jag tycker det var en strålande idé Kaj om att sänka priset varje timme på växterna. Det går kanske inte att göra detsamma på andra saker som ligger på fasta bordet men eftersom det är mycket växter låter det som en bra idé. Tänkte du att alla växter ligga där i så fall?

Det är bara hanteringsmässigt som jag funderar hur det hela ska fungera men det får vi fixa på något

Mia L
                            Mia L

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Ursprungligen postat av Byttorp
                              Det kanske är någon som har med ett gäng fiskar som vill ha en liten burk som man kan ha på kontorsskrivbordet...typ Apistogramma eller liknande? Det skulle iaf jag bjuda på... Peter , vad har du med dig för fiskar, har nått sådant här?..
                              ja kanske att jag tar med mig lite SA....crenicichla sp xingu1 +30cm hanne, den du på skrivbordet...

nä inga apistos för min del det är ett övergånget kapitel, däremot några pelvicachromis sp. blue fin - inte en helt vanlig sort....
                              Mvh
                              Peter

Kommentar

• joe
                                Användare
                                • June 2006
                                • 1451

Har inte packat - men förbereder mig en aning. Ska fixa lite syrgas under morgondagen...

Jag tar med ett lekpar marmorerade scalarer, en (1) vuxen J.Marlieri om nån vågar?, några påsar J.Marlieriyngel, lite ampullaria och ett gäng vanliga ancistrus...föga uppseendeväckande kanske, men ändå!

Sedan har jag med mig, för TroffeMickes (några känner honom antar jag) räkning, några påsar Metriaclima estherae "Minos reef" med OB honor och några påsar Sciaenochromis fryeri "Marlieri island" som tydligen ska vara ovanliga just för att de är från Marlieri?? Jag har inte en susning, det är ju Malawi och inte helt hemmaplan om man uttrycker sig diplomatiskt.

Är det senare av stort intresse kan det enkelt fixas några påsar extra?
                                MVH - joe

Kommentar

Arbetssätt...