If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har en frisimmande malawi nu som är ganska ovanlig Copadichromis jacksoni
Länka gärna någon bild på din. Riktigt snygg fisk.
Själv har jag Placidochromis sp. Blue Otter från Tsano rock men finns några till i landet som har den med
den där var ju mycke fränare än den vanliga varianten =)
angående ovanliga malawi vet jag inte om jag haft några som är så ovanliga just nu men jag hade några inte helt vanliga aulonocaror när jag var som mest insnöad i ciklidträsket, Aulonocara ethelwynnae som jag köpte i damnark (tror att någon i malmö köpte ett gäng yngel efter dom, kanske de finns kvar) och Aulonocara sanga som jag tyvärr aldrig fick yngel av. Väldigt vackra var de dock, vann dem på lotteriet på ciklidstämman i filipstad.
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef som jag har finns det ingen svensk artbeskrivning på, så den är kanske också relativt ovanlig?
Den är lite ovanlig just nu då den sorterat bort sig själv på marknaden, den fanns i stora drivor för ett par år sedan och alla hade 100yngel o sälja men det visade sig att folk valde maisoni zebran ist.
Den är lite ovanlig just nu då den sorterat bort sig själv på marknaden, den fanns i stora drivor för ett par år sedan och alla hade 100yngel o sälja men det visade sig att folk valde maisoni zebran ist. http://213.180.95.58/fototavling/bid..._medium600.jpg
Jag har Jätte fina Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef Köpte dem för 2 år sen
1 hanne 10cm tjock och fin 3 honor varav ena tuggar just nu..har sen tidigare några ynglar av dessa också..köptes Som VF
Jag har också den, har haft dessa juveler i ca 3,5 år nu.Jag undrar vad Deeley menade med att de skulle gallrat bort sig själv på marknaden.Den blir inte lika stor som maisoni reef zebran.Sedan är zebran ganska stökig av sig ,så varför skulle man välja den?
den där var ju mycke fränare än den vanliga varianten =)
angående ovanliga malawi vet jag inte om jag haft några som är så ovanliga just nu men jag hade några inte helt vanliga aulonocaror när jag var som mest insnöad i ciklidträsket, Aulonocara ethelwynnae som jag köpte i damnark (tror att någon i malmö köpte ett gäng yngel efter dom, kanske de finns kvar) och Aulonocara sanga som jag tyvärr aldrig fick yngel av. Väldigt vackra var de dock, vann dem på lotteriet på ciklidstämman i filipstad.
Jonas,,,dina "Aulonocara ethelwynnae" är himma igen, de finns idag i Veberöd 5 minuter från ditt;-) Snubben som har dom heter med Jonas och lirar med gitarr.
Ett foto, kanske inte det bästa men ändå.
De som har rena exemplar av Chilumba-Zebra från Katale har definitivt den SNYGGASTE malawin,enligt mig. Och ska man gå utifrån vissa importörers listor verkar den numer vara super-rare! Jag har då inte sett till den på många många år. Nån annan som har det så hojta gärna till!
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Här kommer ett kort på min F1 Auloncara Maisoni Reef hanne, vet inte hur ovanlig den är men Kent i nol sa att det va första gången han hade dom.
Har 2+5 av dessa, förökar sig bra dessutom : )
Kommentar