För några år sedan gick det norska konsumentverket ut med en annonskampanj, för att få norrmännen att bli mer vaksamma mot annonser, som lovade guld och gröna skogar.
Deras annons handlade om preparatet Lurisan, som inte bara fick folk att bli yngre, vackrare och smalare, utan även kunde halvera bensinförbrukningen, om det hälldes i tanken.
Resultatet blev, att konsumentverket fick flera hundra beställningar på detta undermedel.
Vad har då detta med ciklider att göra?
Jo, läs alla råd och all information med kritiskt öga och anamma inte allt nytt, som om det vore den enda sanningen. Att någon tycker något behöver inte betyda att det är sant!
Deras annons handlade om preparatet Lurisan, som inte bara fick folk att bli yngre, vackrare och smalare, utan även kunde halvera bensinförbrukningen, om det hälldes i tanken.
Resultatet blev, att konsumentverket fick flera hundra beställningar på detta undermedel.
Vad har då detta med ciklider att göra?
Jo, läs alla råd och all information med kritiskt öga och anamma inte allt nytt, som om det vore den enda sanningen. Att någon tycker något behöver inte betyda att det är sant!
Kommentar