Icke naturliga fiskar
Kollaps
X
-
-
Ja det var nog det roligaste jag har läst, att jag tycker att vi bara ska ägna oss åt gyppy och platy, jag som aldrig ens ägt sådana fiskar, nej antingen är jag jävligt dåligt på att utrycka mig i skrift eller också är du Ola väldigt dålig på att uppfatta vad jag skriver.JanneMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Inget med ditt förra inlägg att göra, men jag kopplar på för att adressera frågan till dig.
Du har varit med en längre tid och är en flitig postare och då förmodligen en trogen läsare av forumet.
Efter vad jag har läst så är du en kunnig akvarist med lång erfarenhet dessutom.
Så jag har en fråga till dig. Jag tycker det verkar som att det finns ett motsatsförhållande mellan de som har Afrikanska ciklider och de som SA ciklider. Är det ett faktum eller är det jag som "läser fel" och har missuppfattat det?
Sedan har vi säkert våra revir när det gäller ciklider och dom försvarar vi.
Jag vet för något år sen när jag råkade skriva att SA tråden bara var en tråd för inbördes beundran. Vilket jävla liv det blev på SA folket, så visst så försvarar vi våra revir, mer eller mindre.JanneKommentar
-
Ja nu kanske jag inte är rätt människa att svara på det generellt, jag kör ju mitt race med afrikanska ciklider, och jag personligen, har inte så mycket övers för Sa och Ca,förutan odlingsvarianter på discus, dom gillar jag.
Jag vet för något år sen när jag råkade skriva att SA tråden bara var en tråd för inbördes beundran. Vilket jävla liv det blev på SA folket, så visst så försvarar vi våra revir, mer eller mindre.JanneSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Jag trodde att den här tråden låg i ämnet syamerikanska ciklider, så försök att håll dig ämnet, det vill säga ciklider JanneKommentar
-
Ville bara förekomma det oundvikliga att någon annan skulle komma in och säga att vi är otypiska för att 99% köper... Ja du vet vi har varit där förr, Janne.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Ja nu kanske jag inte är rätt människa att svara på det generellt, jag kör ju mitt race med afrikanska ciklider, och jag personligen, har inte så mycket övers för Sa och Ca,förutan odlingsvarianter på discus, dom gillar jag.
Jag vet för något år sen när jag råkade skriva att SA tråden bara var en tråd för inbördes beundran. Vilket jävla liv det blev på SA folket, så visst så försvarar vi våra revir, mer eller mindre.Janne
Men oavsett vilka ciklider vi har i våra burkar så tycker jag att vi ska visa respekt mot varandra och använda vår energi till att uppmuntra guppy ägarna att skaffa ciklider och att slåss mot vansinniga myndighetsbeslut. Istället för att bråka inbördes!
Dessutom ska vi naturligtvis ha ett öga på fiskarnas hemmavatten och bilda opinion mot naturförstörelse där!Kommentar
-
tack järnväg för ditt svar! det där med klokare återstår att se... lite lugnare verkar det ju ha blivit. verkar vara en öm tå...en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
Bläddrade bland de trådar jag har skapat på forumet, ämnet i den här tråden kan vi lämna till historien.
Men det finns ett antal goda uppslag för artiklar till tidningen i tråden, till och men "nästan" löften om artiklar som inte har kommit fram genom åren.
Kan kanske vara något att jobba vidare med?Kommentar
-
Man skulle registrera sig hos svenskahundklubben och starta en liknande diskution. Hävda att man endast ska hålla vilda vargar och sedan påsta att 95% alla hundar är fel/sönder avlade. Vad tror ni?Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
Kommentar