Lycka till Lutt! Kommer bli trevlig läsning framöver. Måste sätta i gång att skriva på min artikel om den mer naturliga fisk jag ämnar att sprida information om.
Icke naturliga fiskar
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Dessutom bryr jag mig inte ett smack om dessa "sanningar" när det gäller NCS. Eller tycker du att vi bara ska ägna oss åt guppy och platy då sanningen är att detta är vad "konsumenterna" efterfrågar i affärerna, och inte bry oss om vad NCS medlemmar tycker? Medlemmarna här är säkerligen bra mycket mer representativa för medlemmarna i NCS än vad dessa anonyma "konsumenter" som inte finns på forumet är.
Visst, lite perspektiv på tillvaron är bra men ärligt talat förstår jag inte varför denna "sanning" ska vara så viktig i en specialförening att den måste lyftas fram igen och igen och igen och igen och igen och...Senast redigerad av Ola Svensson; 03 October 2008, 13:06.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Dessutom bryr jag mig inte ett smack om dessa "sanningar" när det gäller NCS. Eller tycker du att vi bara ska ägna oss åt guppy och platy då sanningen är att detta är vad "konsumenterna" efterfrågar i affärerna, och inte bry oss om vad NCS medlemmar tycker? Medlemmarna här är säkerligen bra mycket mer representativa för medlemmarna i NCS än vad dessa anonyma "konsumenter" som inte finns på forumet är.
Visst, lite perspektiv på tillvaron är bra men ärligt talat förstår jag inte varför denna "sanning" ska vara så viktig i en specialförening att den måste lyftas fram igen och igen och igen och igen och igen och...Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja du chippog, det är inte lätt. Var och en får väl helt enkelt hitta någon försäljare man litar på. Sen o andra sidan varför inte följa sin egen linje, antingen låter man dom vilda djuren vara just vilda och köper sånt människan redan micklat med eller så går man in för att bevara en specefik art och håller linjen så ren som möjligt i 5år innan inavlen är för tydlig på avkomman. I-lands problem kanske men i ett fritt land så. Om inte alla blir samms och börjar skicka djur sins imellan för att hålla ner inavlen, men då får vi nog gå utanför Sveriges gränser i alla fall. Alla har väl rätt som vanligt, du ska se att någon klokare svarar dig så fort dom lugnat sig.Kommentar
-
Se vad man kan åstadkomma bara för att man var lite uppkäftig en lördagskvällKommentar
-
Det har skrivits 37 inlägg sedan Kjell skrev det där så om det var ett försök att döda tråden var det ett spektaklärt misslyckande
Visst, lite perspektiv på tillvaron är bra men ärligt talat förstår jag inte varför denna "sanning" ska vara så viktig i en specialförening att den måste lyftas fram igen och igen och igen och igen och igen och...Kommentar
-
Inget med ditt förra inlägg att göra, men jag kopplar på för att adressera frågan till dig.
Du har varit med en längre tid och är en flitig postare och då förmodligen en trogen läsare av forumet.
Efter vad jag har läst så är du en kunnig akvarist med lång erfarenhet dessutom.
Så jag har en fråga till dig. Jag tycker det verkar som att det finns ett motsatsförhållande mellan de som har Afrikanska ciklider och de som SA ciklider. Är det ett faktum eller är det jag som "läser fel" och har missuppfattat det?Kommentar
-
Det tror inte jag, men det är ju olika vatten så av rent praktiskta skäl är det väl inte så många som har både Afrika och SA.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Generellt tror jag att de akvarister som satsat på Malawi ser sig som mer seriösa än de som håller Scalarer, Tanganyikafolket ser sig som ytterligare lite mer seriösa och sedan har vi de som ser sig som überseriösa och håller Victoriaciklider eller odlar Apistogrammor. Lite utanför hamnar de som odlar Diskus, eftersom de (enligt de seriösa) bara håller på med sk. "Discofisk".
Hmmmm kanske skall lugna mig här, det verkar som om det kanske finns stoff till en artikel här
Kanske Ola som redaktör kan avgöra om det finns behov av en artikel i detta ämne. Får man "med glimten i ögat" skriva en grovt generaliserande artikel som kan göra folk sura?// Magnus ArvidssonKommentar
-
Superkul inlägg, den artikeln vill jag läsa, gärna härliga karikatyrbilder till! Skulle kunna ställa upp och försöka illustrera med nåt photoshopperi om du skriverSenast redigerad av Olorin; 04 October 2008, 07:57.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Det var det jävligaste jag har läst! Anser? Det är väl självklart att ju mindre fisk desto större akvarist. Stora fiskar är ju som vanligt bara ett sätt att kompensera för... Som Apisto-idiot så är jag just nu på jakt efter att byta ner mig, måste hitta någon mindre ciklid innan tetrasuget kommer, arghh....
Superkul inlägg, den artikeln vill jag läsa, gärna härliga karikatyrbilder till! Skulle kunna ställa upp och försöka illustrera med nåt photoshopperi om du skriver// Magnus ArvidssonKommentar
Kommentar