Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

    Jag lägger hela möget av vinklingen på media. Klart det är ruttet att det inte kan bevisas att det var killen som körde, men samtidigt är vårt rättssystem uppbyggt så att ingen oskyldig ska dömas. Så ok, killen hittade ett hål - då täpper vi till det efteråt. OM, säger OM, nu media har greppat allt rätt. Vilket jag starkt tvivlar på när det gäller aftonslisket. Enligt min mening är det inte ens lönt att bli upprörd över vad de skriver, när flera av aftonblaskorna har blivit fällda för ren lögn. Ska man bli upprörd på allvar måste man kolla källorna, annars gills det inte riktigt i mina ögon.

    Hilsen,

    P (trötter efter att ha jobbat helgen, så bli inte för sura över vad jag skriver).
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Jag lägger hela möget av vinklingen på media. Klart det är ruttet att det inte kan bevisas att det var killen som körde, men samtidigt är vårt rättssystem uppbyggt så att ingen oskyldig ska dömas. Så ok, killen hittade ett hål - då täpper vi till det efteråt. OM, säger OM, nu media har greppat allt rätt. Vilket jag starkt tvivlar på när det gäller aftonslisket. Enligt min mening är det inte ens lönt att bli upprörd över vad de skriver, när flera av aftonblaskorna har blivit fällda för ren lögn. Ska man bli upprörd på allvar måste man kolla källorna, annars gills det inte riktigt i mina ögon.

      Hilsen,

      P (trötter efter att ha jobbat helgen, så bli inte för sura över vad jag skriver).
      Nu var det ju faktiskt DN...

      Men men, jag menade att snarast att det var rätt kreativt att skylla på en långhårig norsk dvärg och att folk i den här tråden får skylla på att han lånade datorn om de skrivit korkade saker på fyllan.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

        Tja, jag har blivit fullständigt felciterad i även "seriös" press, så jag sållar inte särskilt mycket kring vilken tidning det är. Men visst, aftonslisket är värst, de har ju tom åkt dit för rent fejkade "nyheter". Här är en bra länk att börja med om man vill gå mer på djupet i mediakritik (vilket är min bestämda uppfattning att vi borde bli betydligt bättre på, gemene man, därmed absolut ingen utpekad här i forumet - så ta inte åt er, det är enbart min uppfattning).

        Läs och begrunda. PO är finansierad av media själva, och det tål att funderas över hur PO väljs.
        Medieombudsmannen (MO), eller Allmänhetens Medieombudsman, hette tidigare Pressombudsmannen (PO). MO ta emot och utreder anmälningar mot medier.


        Här är en annan finfin länk på vilka faror som lurar på en sanningssökande journalist. Läs den "baklänges", dvs fundera kring varför regeln ens är nämnd:


        Jag vill verkligen poängtera att detta mitt inlägg inte är avsett att platta till någon enskild person. Jag är bara ytterligt trött på media och vilken stor roll det spelar i våra liv.

        Hilsen,

        P
        Senast redigerad av PatrikMalmo; 09 February 2009, 00:26.
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • May 2005
          • 1554

          Ursprungligen postat av PatrikMalmo

          Läs och begrunda. PO är finansierad av media själva, och det tål att funderas över hur PO väljs.
          Medieombudsmannen (MO), eller Allmänhetens Medieombudsman, hette tidigare Pressombudsmannen (PO). MO ta emot och utreder anmälningar mot medier.


          Hilsen,

          P
          Ja, PO är en lika hopplös instans som bostadsmäklarnas egen kontrollapparat. När man betalar sina egan granskare så gör de kort sagt ett uselt jobb.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

            Och nu har tråden somnat in i den ständiga vilan på grund av en massa ointressanta diskussioner som det inte finns något slut på
            De glada tillrop och positiva vibbar som brukar finnas på fredagskvällar är begravda i allvarstyngd mylla av förståndiga inlägg som ingen har tid eller lust att läsa

            Vila i frid!
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Peter_A_F
              Användare
              • January 2008
              • 809

              Bra fiskdag...

              Jag vill bara skriva av mig lite...

              Jag fick haveri på min gamla pump av udda märke, det stod 2300 på sidan vilket jag gissar betyder 2300l/h. Jag hade byggt en lös låda med filtermaterial som den gamla satt i. Ringde till Kent i Nol (Nols ciklidhobby) och fick rekommenderat Aquaclear 110 som en prisvärd och effektiv pump.

              Har kollat runt lite och fick den uppfattningen att det verkar vara en bra pump men att den möjigtvis kan låta lite...

              Åkte upp till Kent i Nol och det är ett nöje att komma dit... här får man ärliga råd och han backar inte för att säga ifall man inte tänkt helt rätt.

              Han dissade min filterlåda totalt och självklart hade han rätt även om det inte blir riktigt lika snyggt. Jag får bygga en riktig filterkammare längre fram när jag kan tömma karet och flyta fiskarna. Funderade också på att köpa till några fiskar när man ändå var där... men det fick jag knappt göra eftersom mitt akvarium har haft dålig filtrering under ett tag. Återigen helt rätt så det blev bara pump idag.

              Vilken fart!!! Det är ju så här det skall se ut!

              Det blir en resa på totalt 10 mil och då åker jag förbi både Ciklidhuset och Trop. akavarieimport för att komma till Nol men det är det värt!
              - 720 liter med Malawi.

              Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

              Lägg till ciklid.org på iGoogle!

              Kommentar

              • Olorin
                Användare
                • May 2005
                • 1554

                Ursprungligen postat av Peter_A_F
                Jag vill bara skriva av mig lite...

                Jag fick haveri på min gamla pump av udda märke, det stod 2300 på sidan vilket jag gissar betyder 2300l/h. Jag hade byggt en lös låda med filtermaterial som den gamla satt i. Ringde till Kent i Nol (Nols ciklidhobby) och fick rekommenderat Aquaclear 110 som en prisvärd och effektiv pump.

                Har kollat runt lite och fick den uppfattningen att det verkar vara en bra pump men att den möjigtvis kan låta lite...

                Åkte upp till Kent i Nol och det är ett nöje att komma dit... här får man ärliga råd och han backar inte för att säga ifall man inte tänkt helt rätt.

                Han dissade min filterlåda totalt och självklart hade han rätt även om det inte blir riktigt lika snyggt. Jag får bygga en riktig filterkammare längre fram när jag kan tömma karet och flyta fiskarna. Funderade också på att köpa till några fiskar när man ändå var där... men det fick jag knappt göra eftersom mitt akvarium har haft dålig filtrering under ett tag. Återigen helt rätt så det blev bara pump idag.

                Vilken fart!!! Det är ju så här det skall se ut!

                Det blir en resa på totalt 10 mil och då åker jag förbi både Ciklidhuset och Trop. akavarieimport för att komma till Nol men det är det värt!
                Och hur hade herrn tänkt sig att vi skulle kunna ha nåt att debattera om detta?

                Förstör inte vår svammel och aggro tråd med nån slags mysblogg
                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

                  Funderar på om bara dom som har en avatar får skriva i denna svammeltråd?
                  Vad säger Olorin om detta ?
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Lars Andersson
                    NCS Medlem
                    • October 2002
                    • 601

                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Funderar på om bara dom som har en avatar får skriva i denna svammeltråd?
                    Du har ju sagt att min avatar ser ut som om jag vore tvilling med en västkustbo som odlar röda bastarder (ja, det var ju inte så mycket av det som Du sa ordagrant utan jag har spetsat till det lite) men jag får väl vara med ändå, eller? Vad skall vi svamla om?

                    Vi provar:
                    JK, Göran Lambertz, tänker nästa år göra en resa i spåren av Ernesto "Che" Guevaras andra motorcykelresa, den berömda alltså, finns både som bok och film. Kan det vara något att kommentera?
                    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

                      Ursprungligen postat av Lars Andersson
                      Du har ju sagt att min avatar ser ut som om jag vore tvilling med en västkustbo som odlar röda bastarder (ja, det var ju inte så mycket av det som Du sa ordagrant utan jag har spetsat till det lite) men jag får väl vara med ändå, eller? Vad skall vi svamla om?

                      Vi provar:
                      JK, Göran Lambertz, tänker nästa år göra en resa i spåren av Ernesto "Che" Guevaras andra motorcykelresa, den berömda alltså, finns både som bok och film. Kan det vara något att kommentera?
                      Tycker att du ser ut som en kapten som dom slängde överbord
                      efter myteriet på
                      U137 ...........sedan gick dom på grund....Yes fortfarande fri
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • Lars Andersson
                        NCS Medlem
                        • October 2002
                        • 601

                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Tycker att du ser ut som en kapten som dom slängde överbord
                        efter myteriet på
                        U137 ...........sedan gick dom på grund....Yes fortfarande fri
                        Snart sextioårig astmatiker som dyker hundratals timmar varje år, trots avrådande från läkare, ser så ut när han varit nere i 80 minuter och är kissnödig.
                        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

                          Tack o lov är melodislagerfestivalen slut för denna helgen Yipppieiii
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

                            Ursprungligen postat av Lars Andersson
                            Snart sextioårig astmatiker som dyker hundratals timmar varje år, trots avrådande från läkare, ser så ut när han varit nere i 80 minuter och är kissnödig.
                            Har du jylfen fram eller bak
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

                            Kommentar

                            • Lars Andersson
                              NCS Medlem
                              • October 2002
                              • 601

                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Har du jylfen fram eller bak
                              Nutida 0,5mm våtdräkter med silverinläggningar i neoprenet har ingen gylf. Blir det nödläge, eller "nödigt läge", får man tvätta dräkten efteråt.

                              Såg nu att det finns med titan istället för silver, det är ett måste vid nästa resa.

                              nextag.com is available for purchase. Get in touch to discuss the possibilities!
                              Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                              Kommentar

                              • Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

                                0,5mm? Kan du inte lika gärna trä på dig en helkroppskondom?
                                Tony Englund

                                Kommentar

                                Arbetssätt...