Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    Ursprungligen postat av Olorin
    Exakt. Det enda sidorna som bitvis är sanna är sportsidorna. D.v.s. om man läser själva resultat-tabellerna. I övrigt är det en massa fabulerat ljug där med.
    Kultursidorna är konstigt nog seriösa. Numenar jag KULTUR inte nöje dvs. de som kommer direkt efter ledaren. Undrar vem man riktar sig till. Finns det verkligen någon i den tänkta läsarkretsen som är intresserade av en djup analys? Fast de kanske inte finns kvar, kultursidan alltså? Har inte läst pappersvarianterna på tio år.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      Ursprungligen postat av Olorin
      Ja om du är en träbock/Dalai Lama på google så är det ju för att du marknadsför det nu
      På google är jag någon sorts dokussåpaflickidol verkar det som och då är jag hellre än träbock men helst ingen religionskramare. Jag hör till dem som anser att även Buddism är en religion.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Guy_P
        Användare
        • April 2002
        • 301

        Har alltid undrat över hur alla som klagar på kvällspressen och andra tidningar vet allt som står i dem eftersom de aldrig skulle få för sig att läsa dem ?
        Guy

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          Ursprungligen postat av Guy_P
          Har alltid undrat över hur alla som klagar på kvällspressen och andra tidningar vet allt som står i dem eftersom de aldrig skulle få för sig att läsa dem ?
          Jag läser aftonbladet.se på nätet av "tradition". De var först och bäst på nätet i början. Sedan drar man ju slutsatser från löpsedlarna! Det vore ju ingen fördom am man visste nåt om det!
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            Ursprungligen postat av Guy_P
            Har alltid undrat över hur alla som klagar på kvällspressen och andra tidningar vet allt som står i dem eftersom de aldrig skulle få för sig att läsa dem ?
            För egen del så har jag läst många, men beslutat mig för att lägga av. Det är väl som för rökare, man bestämmer sig för att nu får det vara nog.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

              Ursprungligen postat av Olorin
              För egen del så har jag läst många, men beslutat mig för att lägga av. Det är väl som för rökare, man bestämmer sig för att nu får det vara nog.
              Ha ha ha. Så det var därför du inte ville gå in på aftonbladet.se! Du är en "nykter" kvällstidningsmissbrukare!
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                Moahahahaha!!! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=876878

                Min gamla Motorola av billigaste model utan funktioner puttrar på utmärkt i femton minus (har inte testat kallare vad jag mins).
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

                  Ursprungligen postat av Ola Svensson
                  Ha ha ha. Så det var därför du inte ville gå in på aftonbladet.se! Du är en "nykter" kvällstidningsmissbrukare!
                  Exakt gå med i AA du med, AnonymaAftonbladoholister
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

                    Men det är ju allmänt känt att aftonbladet och expressen anses som oseriösa
                    En ding ding värld i ny skepnad

                    Kommentar

                    • Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1554

                      Ursprungligen postat av Lutt
                      Men det är ju allmänt känt att aftonbladet och expressen anses som oseriösa
                      En ding ding värld i ny skepnad
                      Håller dock DingDing i en egen klass...
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Hej!

                        Hej!
                        Vi prenumererar på DN en bra tidning/Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          Ursprungligen postat av Olorin
                          Håller dock DingDing i en egen klass...
                          Hehe

                          Men det är svårt att hitta någon tidning idag som är riktigt neutral och inte vinklar historier....det ända dagbladet som jag tycker håller sig på en bra nivå är SvD. DN är ju också en hyfsat bra tidning men som de flesta stora dagblad så är även dom högerstyrda

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

                            Jag blev irriterad när jag hörde att DN och SvD hade krävt ett visst antal kärnkraftspossitiva artiklar för varje negativ inför folkomröstningen. När det röstades om EU "behövdes" inte detta enligt DN "eftersomvåra skribenter är för EU" utan i DN gick det 4 possitiva på varje negativ och i SvD gick det 9 om jag inte minns fel. Min irritation har inte med om jag är för eller mot kärnkraft eller EU utan att politiken går in på nyhetsplats där det låtsas att det är objektivt. Ledaren får vara hur vinklad som helst, den är intressant ändå, men "planen" med nyheter borde ju vara objektivitet -men icke!
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

                              Ursprungligen postat av Ola Svensson
                              Kultursidorna är konstigt nog seriösa. Numenar jag KULTUR inte nöje dvs. de som kommer direkt efter ledaren. Undrar vem man riktar sig till. Finns det verkligen någon i den tänkta läsarkretsen som är intresserade av en djup analys? Fast de kanske inte finns kvar, kultursidan alltså? Har inte läst pappersvarianterna på tio år.
                              Det är enligt mig rent bullshit. Kultur är subjektivt till extremerna, där finns inga argument öht för objektivitet. En analys av kultursaker blir därmed av nödvändighet skev (vilket givetvis inte innebär ointressant). Utöver det finns frågan kring vem som sätter dagordningen - VARFÖR analyserades DENNA kulturgrej och inte någon annan? Tål att tänkas mycket länge på. För övrigt en relevant fråga även inom den "objektiva" vetenskapen - varför forskar man på X men inte på Y? Enligt mig finns subjektiviteten inbyggd i allt vad vi människor tar oss för, det finns enbart gradskillnader.

                              Men, men. Nu är jag ute och far i min gamla favoritsjö, havet av frågor kring hermeneutik och objektivitet. Finns en del öar att besöka där, men jag vet inte om jag orkar navigera dit längre.

                              Hilsen,

                              P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              • PatrikMalmo
                                Användare
                                • May 2005
                                • 4642

                                Ursprungligen postat av Guy_P
                                Har alltid undrat över hur alla som klagar på kvällspressen och andra tidningar vet allt som står i dem eftersom de aldrig skulle få för sig att läsa dem ?
                                Det där är knappt jag orkar kommentera - men jag har läst en hel del kvällspress, JA, och jag har läst en hel del mediekurser på Universitet samt arbetat professionellt med mediakontakter INKLUSIVE kvällspress. På universitetet analyserar man sönder och samman allting, och kvällspressen går helt enkelt under. Helt och hållet. Giter man inte plugga media, så gå gärna själv in och kolla "fällande domar" på PO, Pressombudsmannen (MEDIA FINANSIERAR DENNA PERSON SJÄLVA). Där finns PRAKTEXEMPEL på kvällspressens grodor, dvs rena LÖGNER, som de tar betalt för att skriva.

                                Kvällspress är ren dynga, skit, mög och lite till. LÄS det inte, stötta det inte, kasta det och förakta det.

                                JA, jag är förbannad. Riktigt allvarligt faktiskt. Men det går nog över tills i morgon.
                                Ingen fisk har läst böckerna.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...