Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
Förmodlingen alldeles för lite sprattelvatten för att det ska bli intelligenta diskussioner om något.
Men nu har ju Christer och Ola tuppat av.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kan ingen admin se till att justera klockan på forumet?
Postar ett klipp från denna länk sekunderna innan jag skickar iväg detta inlägg!
Current local time in Sweden – Stockholm. Get Stockholm's weather and area codes, time zone and DST. Explore Stockholm's sunrise and sunset, moonrise and moonset.
Local time in Stockholm
lördag den 24 januari 2009
01:11:54
CET
Kommentar
-
PM:a Joakim Draktoftmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Kommentar
-
Jag tar inget idag, käkar starka smärtstillande och då är det inte nyttigt att blanda dom med sprattelvatten. Blir ju snurrig i bollen endå och värre än vanligt!mvh Wilhelm
-
Tänk på i hur många århundranden brännvin har fungerat som smärtlindrande!
Men käkar man Disalgesic är det inget bra alternativ! Då krävs det en vecka utan tabletterKommentar
-
Disalgesic är ju livsfarligt att käka. Men det förskrivs väl inte längre och skall väl slutas att säljas.mvh Wilhelm
-
Googlade lite och kunde konstatera att Disalgesic togs bort från marknaden någon gång 2005 - 2006. Orsakade tydligen ca 200 döda per år, pga av för många tabletter eller kombinerat med alkohol.
Käkade dessa tabletter efter en operation, bättre smärtlindring har jag aldrig upplevt, men man blev helt klart lite groggy! Hade problem med att läsa en bok, kom helt enkelt inte ihåg vad jag läst överst på sidan när jag kommit till slutet av sidan.
Men de var även bra som sömntabletter. Fick ett gäng över när smärtorna efter operationen inte besvärade mer. Var det svårt att sova en natt så tog jag en tablett och så var man borta efter 30 minuter. Uppenbarligen starka grejer som nog inte var/är så hälsosamma.Kommentar
-
Och nu är jag sömnig och får läsa samma rader flera ggr, så jag parkerar mig i sängen nu!mvh Wilhelm
-
Det där med google är roligt....många ggr ja bildgooglat någon firre (malar framförallt) så har min avatar dykt uppKommentar
-
Synd att man inte kan få den sortens pensioneringKommentar
-
Nu säger även jag God Natt!
Ett bra tecken på att man ska gå och lägga sig är att man hör tidningsbudet som levererar morgontidningenKommentar
-
Men snälla... kan vi inte sluta med att länka till kvällsblaskorna? Även i de "mer seriösa" dagstidningarna förekommer en hel del fel, kvällsblaskorna finns ingen som helst anledning att ens läsa (utom möjligen serierna och enligt en del även sporten). Läser man kvällsmöget så blir man på sin höjd desinformerad. Och ja, jag har haft en hel del mediakontakt professionellt.
Kvällsblaskorna har sällan en siffra rätt, dagstidningarna har lite mer rätt (men ofta fel ändå). Just Aftonslisket har blivit fälld av PO (dvs en person som medierna SJÄLVA finansierar och där man kan fundera lite om partiskhet) för rent ljug. Vi pratar alltså fejkade artiklar, som man själv knåpat ihop för att sälja. I ett fall hade man betalat folk för att klottra så man kunde få ihop en artikel, i ett annat mer känt fall var det nynazister utanför Pascalidous bostad (betalade). Att köpa sådant mög och dessutom referera till det finns helt enkelt inte i min värld.
Vill man veta lite om vilka faror som lurar på en sanningssökande journalist är de etiska råden en finfin källa. Läs dem "baklänges" så blir en hel del uppenbart. För kvällsblaskorna finns bara ETT bra ställe, och det är soptunnan. Utan läsning.
Till sist vill jag be er om att inte trimma in mig på denna diskussion på allvar. Jag är seriöst trött på mycket media, efter 10 års erfarenhet. Jag kan länka till/tipsa om hur mycket info som helst som visar att det mesta som kommer ut är ren skit. Allt utom public service är PRIVATA företag som vill tjäna pengar. Där spelar sanningen ingen roll, enbart vad som säljer.
Hilsen,
P, mediakritiker.Senast redigerad av Olorin; 24 January 2009, 11:38.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Ja om du är en träbock/Dalai Lama på google så är det ju för att du marknadsför det nuSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar