Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • September 2007
    • 890

    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Tja, rent hypotetiskt kan vi faktiskt stänga av det om medlemmarna vill det.

    Men jag försökte bara styra iväg diskussionen från den fruktlösa "är det en rättighet att köra för fort".
    Jo, jag försöker det också, inget ämne dit vi kan komma till en gemesam åsikt!

    Dessutom ganska tråkigt att läsa inlägg som inte tillför något utan bara kastar skit på tidigare inlägg.

    En typisk Aftonbladet debatt
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

      Förmodlingen alldeles för lite sprattelvatten för att det ska bli intelligenta diskussioner om något.

      Men nu har ju Christer och Ola tuppat av.
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        Kan ingen admin se till att justera klockan på forumet?

        Postar ett klipp från denna länk sekunderna innan jag skickar iväg detta inlägg!

        Current local time in Sweden – Stockholm. Get Stockholm's weather and area codes, time zone and DST. Explore Stockholm's sunrise and sunset, moonrise and moonset.


        Local time in Stockholm
        lördag den 24 januari 2009
        01:11:54
        CET

        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          PM:a Joakim Draktoft
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Förmodlingen alldeles för lite sprattelvatten för att det ska bli intelligenta diskussioner om något.

            Men nu har ju Christer och Ola tuppat av.
            Så du menar att man ska hämta en öl till och bli kreativ nu
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              Jag tar inget idag, käkar starka smärtstillande och då är det inte nyttigt att blanda dom med sprattelvatten. Blir ju snurrig i bollen endå och värre än vanligt!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Jag tar inget idag, käkar starka smärtstillande och då är det inte nyttigt att blanda dom med sprattelvatten. Blir ju snurrig i bollen endå och värre än vanligt!
                Men om du tar sista tabletten vid lunch och sen sakta och försiktigt övergår till brännvin så uppnår du samma effekt, men får förbaskat mycket roligare

                Tänk på i hur många århundranden brännvin har fungerat som smärtlindrande!

                Men käkar man Disalgesic är det inget bra alternativ! Då krävs det en vecka utan tabletter
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

                  Disalgesic är ju livsfarligt att käka. Men det förskrivs väl inte längre och skall väl slutas att säljas.
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • September 2007
                    • 890

                    Googlade lite och kunde konstatera att Disalgesic togs bort från marknaden någon gång 2005 - 2006. Orsakade tydligen ca 200 döda per år, pga av för många tabletter eller kombinerat med alkohol.

                    Käkade dessa tabletter efter en operation, bättre smärtlindring har jag aldrig upplevt, men man blev helt klart lite groggy! Hade problem med att läsa en bok, kom helt enkelt inte ihåg vad jag läst överst på sidan när jag kommit till slutet av sidan.

                    Men de var även bra som sömntabletter. Fick ett gäng över när smärtorna efter operationen inte besvärade mer. Var det svårt att sova en natt så tog jag en tablett och så var man borta efter 30 minuter. Uppenbarligen starka grejer som nog inte var/är så hälsosamma.
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

                      Och nu är jag sömnig och får läsa samma rader flera ggr, så jag parkerar mig i sängen nu!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        Det där med google är roligt....många ggr ja bildgooglat någon firre (malar framförallt) så har min avatar dykt upp

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • September 2007
                          • 890

                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Det där med google är roligt....många ggr ja bildgooglat någon firre (malar framförallt) så har min avatar dykt upp
                          Det är ju ok om man heter Johansson och googlar på sitt namn. Men när man har ett namn som det finns fem personer som bär, så måste man tänka sig för lite. Finns föresten en häst i Tyskland med samma namn också. Men han verkar ha gått till avel numera!

                          Synd att man inte kan få den sortens pensionering
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • c90368
                            Användare
                            • September 2007
                            • 890

                            Nu säger även jag God Natt!

                            Ett bra tecken på att man ska gå och lägga sig är att man hör tidningsbudet som levererar morgontidningen
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Olorin
                              Användare
                              • May 2005
                              • 1554

                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Men snälla... kan vi inte sluta med att länka till kvällsblaskorna? Även i de "mer seriösa" dagstidningarna förekommer en hel del fel, kvällsblaskorna finns ingen som helst anledning att ens läsa (utom möjligen serierna och enligt en del även sporten). Läser man kvällsmöget så blir man på sin höjd desinformerad. Och ja, jag har haft en hel del mediakontakt professionellt.

                              Kvällsblaskorna har sällan en siffra rätt, dagstidningarna har lite mer rätt (men ofta fel ändå). Just Aftonslisket har blivit fälld av PO (dvs en person som medierna SJÄLVA finansierar och där man kan fundera lite om partiskhet) för rent ljug. Vi pratar alltså fejkade artiklar, som man själv knåpat ihop för att sälja. I ett fall hade man betalat folk för att klottra så man kunde få ihop en artikel, i ett annat mer känt fall var det nynazister utanför Pascalidous bostad (betalade). Att köpa sådant mög och dessutom referera till det finns helt enkelt inte i min värld.

                              Vill man veta lite om vilka faror som lurar på en sanningssökande journalist är de etiska råden en finfin källa. Läs dem "baklänges" så blir en hel del uppenbart. För kvällsblaskorna finns bara ETT bra ställe, och det är soptunnan. Utan läsning.

                              Till sist vill jag be er om att inte trimma in mig på denna diskussion på allvar. Jag är seriöst trött på mycket media, efter 10 års erfarenhet. Jag kan länka till/tipsa om hur mycket info som helst som visar att det mesta som kommer ut är ren skit. Allt utom public service är PRIVATA företag som vill tjäna pengar. Där spelar sanningen ingen roll, enbart vad som säljer.

                              Hilsen,

                              P, mediakritiker.
                              Exakt. De enda sidorna som bitvis är sanna är sportsidorna. D.v.s. om man läser själva resultat-tabellerna. I övrigt är det en massa fabulerat ljug där med. De kanske har rätt i filmen Men in Black att det bara är DingDingvärld som råkar snubbla på sanningen ibland
                              Senast redigerad av Olorin; 24 January 2009, 11:38.
                              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                              Kommentar

                              • Olorin
                                Användare
                                • May 2005
                                • 1554

                                Ursprungligen postat av Ola Svensson
                                Jag utgår från att alla vet att allt som skrivs på forumet blir sökbart på alla sökmotorer t ex google.com!

                                Säk på ert eget namn och ciklid så får ni se (eller något mindre smickrande).

                                (Och så undrar ni varför jag är en träbock/Dalai Lama på forumet)
                                Ja om du är en träbock/Dalai Lama på google så är det ju för att du marknadsför det nu
                                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...