Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

    Ursprungligen postat av c90368
    Solidaritet = Jag får andra betalar!
    Hej!
    Är det inte verklig solidaritet i kubik! Då behöver jag ju inte göra något.
    Hälsn Nils

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • September 2007
      • 890

      Hastigheter och laglighet, ja det finns två typer här.

      För någon vecka sedan var jag på väg till mina föräldrar. Den väg man kör är en ganska bred 50 väg, där det för ca tio år sedan var 70. Jag vet hur många hundar och katter som blivit dödade på denna väg så jag håller alltid 50.

      Kör i 50 och det kommer en Suv bakom som inte saktar ned, utan kör om mig. Problemet var bara att han var tvungen att svänga in mycket skarp framför mig och bromsa hårt, för han skulle svänga i samma korsning som jag skulle, det var knappt han hann köra om mig innan det var dags att svänga. Ja, han bor där och visste var korsningen låg!

      Han var ett typexempel på notoriska fortkörare som borde nog bannas ordentligt!

      Sen har vi typen som konstant ligger 20 - 30 km för fort på landsvägen. Jag har själv tillhört den gruppen.

      Men sedan jag skaffade GPS och kunde konstatera att den tid GPS'en angav som ankomst tid stämde nästan på minuten och hur lite tid jag tjänar på att överskrida hastigheterna så har jag blivit laglig.

      Men med laglig så menar jag den hastighet som GPS'en anger, vilket innebär 123 km/h enligt mätaren i bilen på 110 väg.
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        Ursprungligen postat av nils42
        Hej!
        Är det inte verklig solidaritet i kubik! Då behöver jag ju inte göra något.
        Hälsn Nils
        Helt rätt uppfattat!
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          Ursprungligen postat av c90368
          Hastigheter och laglighet, ja det finns två typer här.

          För någon vecka sedan var jag på väg till mina föräldrar. Den väg man kör är en ganska bred 50 väg, där det för ca tio år sedan var 70. Jag vet hur många hundar och katter som blivit dödade på denna väg så jag håller alltid 50.

          Kör i 50 och det kommer en Suv bakom som inte saktar ned, utan kör om mig. Problemet var bara att han var tvungen att svänga in mycket skarp framför mig och bromsa hårt, för han skulle svänga i samma korsning som jag skulle, det var knappt han hann köra om mig innan det var dags att svänga. Ja, han bor där och visste var korsningen låg!

          Han var ett typexempel på notoriska fortkörare som borde nog bannas ordentligt!

          Sen har vi typen som konstant ligger 20 - 30 km för fort på landsvägen. Jag har själv tillhört den gruppen.

          Men sedan jag skaffade GPS och kunde konstatera att den tid GPS'en angav som ankomst tid stämde nästan på minuten och hur lite tid jag tjänar på att överskrida hastigheterna så har jag blivit laglig.

          Men med laglig så menar jag den hastighet som GPS'en anger, vilket innebär 123 km/h enligt mätaren i bilen på 110 väg.
          Vad har du för laster då
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

            Äkta Solidaritet = Jag bidrar för att de som pga av sjukdom eller skada inte har möjlighet att utföra ett arbete.

            Alternativt, jag stöttar och försöker påverka så att människor som inte får möjlighet att leva ett fritt liv ska kunna göra det.

            Med andra ord, det har gått inflation i ordet solidaritet!

            Jag är solidarisk med det som utan egen förskyllan har det svårt, antigen pga sjukdom/skada eller att de lever under förtryck. Framförallt då under ett förtryck som de själva inte har röstat fram (palestina).
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • c90368
              Användare
              • September 2007
              • 890

              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Vad har du för laster då
              Sådana som enbart skadar mig själv
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

                Ursprungligen postat av c90368
                Äkta Solidaritet = Jag bidrar för att de som pga av sjukdom eller skada inte har möjlighet att utföra ett arbete.

                Alternativt, jag stöttar och försöker påverka så att människor som inte får möjlighet att leva ett fritt liv ska kunna göra det.

                Med andra ord, det har gått inflation i ordet solidaritet!

                Jag är solidarisk med det som utan egen förskyllan har det svårt, antigen pga sjukdom/skada eller att de lever under förtryck. Framförallt då under ett förtryck som de själva inte har röstat fram (palestina).
                Låter som en vanlig svensk dvs skattebetalare.

                Du menar att du känner sympati eller betalar du folket i Israel

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • January 2003
                  • 931

                  Hej!
                  Apropå solidaritet, kan jag berätta om mitt senaste fadderbarn i Indíen. Familjen på 8 personer överlever på 800 kronor per År. Kan vi överträffa detta?
                  Hälsn Nils

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    Användare
                    • May 2005
                    • 4642

                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    Och om jag har civilkurage, nej det ids jag inte ens att kommentera.Janne
                    Jag är attans övertygad om att du har mängder med civilkurage, killen!! Samtidigt är jag så kluven inför detta med demokratin. Det finns ett gammalt citat från någon politiker (tror det var Churchill) om att demokratin är det bästa av alla dåliga system. Börjar jag fundera på alternativen till demokratin så hittar jag i vart fall inget bättre, även om demokratin inte är bra. En äkta luring...

                    Hilsen,

                    P
                    Ingen fisk har läst böckerna.

                    Kommentar

                    • Niklas Olsson
                      Användare
                      • February 2003
                      • 1156

                      Ursprungligen postat av nils42
                      Hej!
                      Apropå solidaritet, kan jag berätta om mitt senaste fadderbarn i Indíen. Familjen på 8 personer överlever på 800 kronor per År. Kan vi överträffa detta?
                      Hälsn Nils
                      Nja, sådär är väl lite svårt att göra en jämförelse...Antar du får mer för 800:- i Indien än du får här hemma.
                      //Niklas

                      www.nofoto.se
                      Nofoto på Facebook
                      ____________________________________

                      Kommentar

                      • cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

                        Ursprungligen postat av nils42
                        Hej!
                        Apropå solidaritet, kan jag berätta om mitt senaste fadderbarn i Indíen. Familjen på 8 personer överlever på 800 kronor per År. Kan vi överträffa detta?
                        Hälsn Nils
                        Det var på tiden att du drog fram något du brinner för
                        Fylking.....äntligen
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • September 2007
                          • 890

                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Låter som en vanlig svensk dvs skattebetalare.

                          Du menar att du känner sympati eller betalar du folket i Israel
                          Jag finner det nästan komiskt att palestinier demonsterar och kräver att Israel ska stoppa kriget.

                          Var det några amerikaner som demostererade och krävde att Nordvietnamn skulle sluta kriga?

                          Om palestinier ska demonsterera mot kriget så bör de väl kräva att Hamas slutar kriga!

                          Men till frågan, nej jag gillar ingen av parterna där nere. Bägge två är förblindade av religon, vilket medför att vanlig logik inte gäller.
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • nils42
                            Användare
                            • January 2003
                            • 931

                            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                            Det var på tiden att du drog fram något du brinner för
                            Fylking.....äntligen
                            Jaha, ger det dig något att tänka på? Jo, det är väl möjligt att jag är konstig i huvudet och nöjer mig med tak över huvudet, kläder på kroppen och mat på bordet och dessutom lite extravaganser med systembolag etc.och att resa och att också ägna mig åt olika hobbies. Lika fullt har vi medbröder/systrar ute i världen.
                            Hälsn Nils
                            Senast redigerad av nils42; 17 January 2009, 00:17.

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Jag är attans övertygad om att du har mängder med civilkurage, killen!! Samtidigt är jag så kluven inför detta med demokratin. Det finns ett gammalt citat från någon politiker (tror det var Churchill) om att demokratin är det bästa av alla dåliga system. Börjar jag fundera på alternativen till demokratin så hittar jag i vart fall inget bättre, även om demokratin inte är bra. En äkta luring...

                              Hilsen,

                              P
                              Visst är det en intressant fråga, särskilt när man ser ur ett historiskt perspektiv. Vi ska ju vara medvetna om att den tid vi lever i nu kommer att bli historia. De flesta av oss har levt med järnridån i större delen av våra liv. I historien kommer det att bli en liten glämtare på 45 - 50 år. Knappt värt att nämna.

                              En del som spekulerar om demokratin menar att den kommer inte att fungera i långa loppet sedan nästan 100% av befolkningen blivit läskunniga och röstar. Tillbaka till Solidaritet = jag får andra betalar. Men när det inte finns några kvar som kan betala, ja då rasar pyramiden.

                              En del menar att Kina är inne på rätt spår. Finns väl inget namn på den politik som dom driver, men vi kan väl kalla den en kapitalistisk kommunism.
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Jag finner det nästan komiskt att palestinier demonsterar och kräver att Israel ska stoppa kriget.

                                Var det några amerikaner som demostererade och krävde att Nordvietnamn skulle sluta kriga?

                                Om palestinier ska demonsterera mot kriget så bör de väl kräva att Hamas slutar kriga!

                                Men till frågan, nej jag gillar ingen av parterna där nere. Bägge två är förblindade av religon, vilket medför att vanlig logik inte gäller.
                                Varför? Det är väl inte Palestinas fel att Israel fortsätter terrorn. Hamas ville ha vapenvila men inte Israel.

                                Saken är den att det har alltid varit krig där nere och det kommer inte sluta förrens ena sidan är utrotad.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...