Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av c90368
    Djupa och intelligenta diskussioner kan bara föras med en genuin kunskap av historia och samhällskundskap och en viss livserfarenhet!

    Det är först då man kan slira lite på fredagskvällar och fortfarande kunna försvara sina åsikter på söndagen!

    Uppskattar diskussioner med personer som har kunskaper, utöver Aftonbladets rubriker
    Ja, då är jag ju rätt man för inget jag kan står på aftonbladet. Däremot kan jag läsa expressens sportsidor
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Nu får jag väl ett av Patrik!
      Nee du, Wilhelm... jag hittar alltid på nya saker. Än så länge kör jag bra, MED keps. När jag blir äldre tänkte jag byta till basker enbart för att förvirra eventuellt skärpta.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • May 2005
        • 1554

        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Nee du, Wilhelm... jag hittar alltid på nya saker. Än så länge kör jag bra, MED keps. När jag blir äldre tänkte jag byta till basker enbart för att förvirra eventuellt skärpta.

        Hilsen,

        P
        Det är vad du tror, vi andra som ligger bakom dig och tutar som besatta har en annan uppfattning - kepsgubbe! :b
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

          Ursprungligen postat av Olorin
          Det är vad du tror, vi andra som ligger bakom dig och tutar som besatta har en annan uppfattning - kepsgubbe! :b
          Hmm... när jag kör ligger det ingen bakom mig...
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            Ursprungligen postat av PatrikMalmo
            Hmm... när jag kör ligger det ingen bakom mig...
            Tvätta backspegeln gubbe!
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

              Ursprungligen postat av Olorin
              Tvätta backspegeln gubbe!
              Är det något gubbar kan är det att tvätta bilen, den är clean - och den där Ferrarin som precis drog om dig som ett gult streck var jag...
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                -och den där Ferrarin som precis drog om dig som ett gult streck var jag...
                Hej!
                Jaså, var det dig jag körde om.
                Hälsn Nils

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Är det något gubbar kan är det att tvätta bilen, den är clean - och den där Ferrarin som precis drog om dig som ett gult streck var jag...
                  Det enda man brukar höra talas om efter gamla gubbar är väl bruna racer-streck
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

                    Och så äntligen fredag igen!!! Känns det inte bra?

                    Tänkte se om jag kan sätta fyr på debatten här genom att lite fortsätta tråden om gubbar/keps och fortkörning...Jag anser att det borde finnas betydligt fler fartkamneror och hastighetsövervakningssystem (inkl. levande poliser!) ute på våra vägar - gärna också nåt sorts chip i bilen som registrerar hur fort jag (och andra!) kör vid varje given tidpunkt - dock blir detta svårt med tanke på PUL etc. Men det slarvas nåt alldeles bedrövligt med efterlydnaden av trafiregler i allmänhet OCh hastighetsbegränsningar i synnerhet. Detta är ju nåt som vi gemensamt har kommit fram till (läs demokrati) och då ska baske ta mig alla försöka hålla farten också!

                    Vidare förstår jag inte att inte trafikfarliga förseelser (som t.ex fortkörning) omedelbart avspeglar sig på respektive persons försäkringspremie...det vore ett kännbart bötesbelopp det! som skulle kvarstå låt oss säga 3-5 år!! och sedan inkomstrelatera de mer handfasta böterna så att det känns även för knösus!!

                    Nå nu har jag kastat in en stock i brasan...måhända nån som håller med?? Eller inte?
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • Jarnis
                      Användare
                      • November 2005
                      • 415

                      Ett betydligt allvarligare/farliga problem i trafiken än hastighetsöverträdelser är väl ändå rattonykterhet och knark/drog/medicin-påverkade förare. Det är här det behövs krafttag, beslagtagna bilar, högre böter och straff...
                      När det gäller poliser i trafiken, inför en speciell avdelning inom polisen som heter trafikpolis med annan typ av utbildning. Som High Way Patrol i staterna. Känns som resursslöseri att ha välutbildade poliser med flera års utbildning sittande i buskarna för att kolla om folk har bilbälte på sig.
                      Micke

                      Kommentar

                      • Olorin
                        Användare
                        • May 2005
                        • 1554

                        Ursprungligen postat av joe
                        Och så äntligen fredag igen!!! Känns det inte bra?

                        Tänkte se om jag kan sätta fyr på debatten här genom att lite fortsätta tråden om gubbar/keps och fortkörning...Jag anser att det borde finnas betydligt fler fartkamneror och hastighetsövervakningssystem (inkl. levande poliser!) ute på våra vägar - gärna också nåt sorts chip i bilen som registrerar hur fort jag (och andra!) kör vid varje given tidpunkt - dock blir detta svårt med tanke på PUL etc. Men det slarvas nåt alldeles bedrövligt med efterlydnaden av trafiregler i allmänhet OCh hastighetsbegränsningar i synnerhet. Detta är ju nåt som vi gemensamt har kommit fram till (läs demokrati) och då ska baske ta mig alla försöka hålla farten också!

                        Vidare förstår jag inte att inte trafikfarliga förseelser (som t.ex fortkörning) omedelbart avspeglar sig på respektive persons försäkringspremie...det vore ett kännbart bötesbelopp det! som skulle kvarstå låt oss säga 3-5 år!! och sedan inkomstrelatera de mer handfasta böterna så att det känns även för knösus!!

                        Nå nu har jag kastat in en stock i brasan...måhända nån som håller med?? Eller inte?

                        Nä, det inte om jag håller med. Det är för långsökt att säga att vi valt byrokraterna i NTF och andra som driver igenom hastighetsgränserna. Personligen tycker jag det ska vara flera skyltar som ändras efter väglaget.

                        Det finns ju inget rim och reson i att man ska köra 90 mitt på blanka dan på sommaren och det ska vara 90 mitt i natten mitt i vintern. Så fler flexibla skyltar som kan växla hastighet tack.

                        Och så givetvis förbud mot bilkörning i keps!
                        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                        Kommentar

                        • joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

                          Ursprungligen postat av Olorin
                          Nä, det inte om jag håller med. Det är för långsökt att säga att vi valt byrokraterna i NTF och andra som driver igenom hastighetsgränserna. Personligen tycker jag det ska vara flera skyltar som ändras efter väglaget.

                          Det finns ju inget rim och reson i att man ska köra 90 mitt på blanka dan på sommaren och det ska vara 90 mitt i natten mitt i vintern. Så fler flexibla skyltar som kan växla hastighet tack.

                          Och så givetvis förbud mot bilkörning i keps!
                          Flexibla skyltar har jag inget emot - det jag har emot är att de skyltar som finns (och som trots allt i förlängningen är ditt och mitt val i demokratisk anda!!) inte följs!!! Det är det som är problemet!

                          Vad om detta med påföljd på försäkringspremien då??
                          MVH - joe

                          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

                            Ursprungligen postat av Jarnis
                            Ett betydligt allvarligare/farliga problem i trafiken än hastighetsöverträdelser är väl ändå rattonykterhet och knark/drog/medicin-påverkade förare. Det är här det behövs krafttag, beslagtagna bilar, högre böter och straff...
                            När det gäller poliser i trafiken, inför en speciell avdelning inom polisen som heter trafikpolis med annan typ av utbildning. Som High Way Patrol i staterna. Känns som resursslöseri att ha välutbildade poliser med flera års utbildning sittande i buskarna för att kolla om folk har bilbälte på sig.
                            Är med dig på båda tågen - men även här (avseende första delen av ditt inlägg) vilar ett stort ansvar på dig och mig. Dels att inte köra onykter förståss - men också att aldrig släppa iväg polarn i det tillståndet!

                            Civilkurage att följa de regler vi överenskommit och inte tro att jag kan spela Allan och stå över alltihop!! Det är vad det handlar om!!
                            Senast redigerad av joe; 16 January 2009, 18:54.
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

                              Ursprungligen postat av joe
                              Är med dig på båda tågen - men även här (avseende första delen av ditt inlägg) vilar ett stort ansvar på dig och mig. Dels att inte köra onykter förståss - men också att aldrig släppa iväg polarn i det tillståndet!

                              Civilkurage att följa de regler vi överenskommit och inte tro att jag kan spela Allan och stå över alltihop!! Det är vad det handlar om!!
                              Ja, det är inte vad jag tycker civilkurage eller demokrati är.
                              Att följa dom reglerna som vi har kommit överrens om.Vilka vi.
                              Jag har väl inte, vad jag vet, blivit tillfrågad någon gång, när det har gällt att, en paragrafryttare har hittat på någon ny idiotiskt lag.
                              och det bara för att han måste väl uträtta något.
                              Och sen säg inte att jag har valt honom, nej inget hyckleri när det gäller den så kallade demokratin:Janne

                              Kommentar

                              • Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

                                Ursprungligen postat av Olorin
                                Personligen tycker jag det ska vara flera skyltar som ändras efter väglaget.
                                Ja där håller jag med dig iaf....sydsvenskar som reser norrut borde också lära sig mer om vad som kan hända vid halt väglag.
                                Var ju inte så längesen en stockholmare lekte renbowling i norrland, vet inte hur många han körde ihjäl i en krock, 8-9st eller var det flera renar

                                Fast renbowling kan vara farligt om man inte går in för det seriöst

                                Kommentar

                                Arbetssätt...