Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Ursprungligen postat av c90368
    Jaha, mina sista ord för kvällen innan jag kramar kudde får väl bli, hur känns det att ständigt bli förknippad med en toalett

    Om du inte klurar ut det själv och kommer med en spydig kommentar så kommer svaret, ja inte i morgon, något senare idag Men jag lovar att det blir under 2008
    VA I H**** ÄR DET DU SITTER Å SKRIVER DIN J*********#%&¤(/&%(!!!!

    Nä det måste väll vara nått med Mullsjö du syftar på antar jag
    Men nån spydig kommentar orkar jag inte komma på, det står helt still...för mycket gott å dricka, känner mig bara glad och allmänt trevlig, tyvärr

    Gott nytt på dig!

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

      Ursprungligen postat av c90368
      Sorry ciklid.se men jag har ägnat över tre timmar av denna kväll åt att läsa och svara på inlägg på zoopet. Detta enbart i trådar där jag själv postat eller anmält prenumeration för att tråden är av intresse.

      Från ciklid.se har det under tiden kommit några inlägg i misshandelstråden, tyvärr så saknas det hjärta här. Eller så är medelåldern både i år räknat och i attityd alldeles för hög

      Hupp, ut med hakan igen

      Men om ingen säger något så kommer antalet medlemmar bara att bli färre!
      Jag är också på Zoopet emellanåt (ganska sällan - oftare på ciklider.se) - men jag trivs bättre här i ett lite mindre format, där jag åtminstone har en chans att känna igen en del av dem jag snackar med. Och mer än ett forum som reell samtalsplats det hinner jag baske mig inte med!

      Vad har Zoopet som inte NCS har? (ciklider.se har lite mer Victoriasnack - därför en och annan avstickare dit!)

      Glömde - Gott Nytt år på er!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

        Zoopet har jag helt lagt ner. Alldeles för få diskussioner som är på någon vettig nivå, men självklart finns det duktiga akvarister även där. På Ciklid.se finns dock fler vassa akvarister än på Zoopet. Trivs bättre med att inte läsa så många inlägg från nybörjare, ska man svara på alla sådana har man att göra... (därmed inte sagt att nybörjare inte är välkomna, klart det ska in nytt folk - men blir det för mycket nybörjarfrågor så tröttnar jag). Alla vill förmodligen utvecklas i sin hobby, så även jag. Gäller att ha en bra balans mellan att svara på frågor och att själv få svar på egna saker.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • September 2007
          • 890

          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Zoopet har jag helt lagt ner. Alldeles för få diskussioner som är på någon vettig nivå, men självklart finns det duktiga akvarister även där. På Ciklid.se finns dock fler vassa akvarister än på Zoopet. Trivs bättre med att inte läsa så många inlägg från nybörjare, ska man svara på alla sådana har man att göra... (därmed inte sagt att nybörjare inte är välkomna, klart det ska in nytt folk - men blir det för mycket nybörjarfrågor så tröttnar jag). Alla vill förmodligen utvecklas i sin hobby, så även jag. Gäller att ha en bra balans mellan att svara på frågor och att själv få svar på egna saker.

          Hilsen,

          P
          Håller i princip med dig och du har helt rätt i mycket av vad du skriver.

          Men det är roligt att hjälpa de som verkligen är seriösa och tar åt sig av goda råd.

          Naturligtvis är det inte "Mitt första akvarium" tråden jag pratar om, utan om diverse projekttrådar, där det håller på och har vuxit fram riktigt fina kar. Dessutom brukar jag lotsa över en del till ciklid.se när jag vet att det finns info att hämta här. Förhoppningsvis lyckas man fånga in någon som blir medlem här.

          PS: Mitt inlägg igår var medvetet provocerande eftersom det var så dött i tråden.
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • June 2006
            • 1451

            Ursprungligen postat av c90368

            PS: Mitt inlägg igår var medvetet provocerande eftersom det var så dött i tråden.
            Vi hajar - det är absolut ingen fara - i den här tråden tål vi bra mycket mer! Ha nu ett bra avslut på det gamla 2008!! Strax är det Grevinnan och betjänten - många av polarna tycker det är B, men jag framhärdar och ser den år efter år (inte minst som äldste grabben också gilla den!)
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • Guy_P
              Användare
              • April 2002
              • 301

              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
              Zoopet har jag helt lagt ner. Alldeles för få diskussioner som är på någon vettig nivå, men självklart finns det duktiga akvarister även där. På Ciklid.se finns dock fler vassa akvarister än på Zoopet. Trivs bättre med att inte läsa så många inlägg från nybörjare, ska man svara på alla sådana har man att göra... (därmed inte sagt att nybörjare inte är välkomna, klart det ska in nytt folk - men blir det för mycket nybörjarfrågor så tröttnar jag). Alla vill förmodligen utvecklas i sin hobby, så även jag. Gäller att ha en bra balans mellan att svara på frågor och att själv få svar på egna saker.

              Hilsen,

              P
              Fy på dig Patrik, vad jag kommer ihåg så var det inte därför du lämnade Zoopet. Det var nog lite tjafs mellan dig och en inte namngiven användare både på Zoopet och ciklid.se angående en signatur. Rätta mig om jag har fel.
              Jag skriver mer på Zoopet, men läser mer på ciklid.se. Gör det mig till en sämre mmäniska då?
              Guy

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

                Jaha, Gott Nytt på er. Nu har jag lagat mat och ätit med familjen.

                Helt slut, febertermometern visar rött, så god natt på er
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Gäst

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Om du inte klurar ut det själv och kommer med en spydig kommentar så kommer svaret, ja inte i morgon, något senare idag Men jag lovar att det blir under 2008
                  Jaha jag väntar....

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

                    Ja det är nog så att vi är väldigt få som är vakna just nu.Janne

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      Ursprungligen postat av Guy_P
                      Jag skriver mer på Zoopet, men läser mer på ciklid.se. Gör det mig till en sämre mmäniska då?
                      Klart du är det

                      Får erkänna själv att jag hänger mest på zoonen

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        Ja det är nog så att vi är väldigt få som är vakna just nu.Janne
                        Det är du och ynglingen

                        Kommentar

                        • PatrikMalmo
                          Användare
                          • May 2005
                          • 4642

                          Ursprungligen postat av Guy_P
                          Fy på dig Patrik, vad jag kommer ihåg så var det inte därför du lämnade Zoopet. Det var nog lite tjafs mellan dig och en inte namngiven användare både på Zoopet och ciklid.se angående en signatur. Rätta mig om jag har fel.
                          Jag skriver mer på Zoopet, men läser mer på ciklid.se. Gör det mig till en sämre mmäniska då?
                          Du har rätt, det var bråk mellan mig och en annan person, fast inte om en signatur. Bråket är dock utrett och vi har lämnat det bakom oss. Det fanns ändå fler orsaker till att jag lämnade Zoopet. Jag har inte sagt att någon är en dålig människa, bara beskrivit hur jag resonerar. Var och en salig på sin fason, var och en gör som den vill.

                          God fortsättning!!

                          Hilsen,

                          P
                          Ingen fisk har läst böckerna.

                          Kommentar

                          • c90368
                            Användare
                            • September 2007
                            • 890

                            Ursprungligen postat av Krille J-son
                            Jaha jag väntar....
                            Jag lovar att jag skrev ett svar igår! Som jag förhandsgranskade och sedan förmodligen sköt ner sidan

                            Men det förundrar mig inte, var liksom inte i toppform igår. Känns lite bättre idag, ingen feber i alla fall.
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Jag lovar att jag skrev ett svar igår! Som jag förhandsgranskade och sedan förmodligen sköt ner sidan

                              Men det förundrar mig inte, var liksom inte i toppform igår. Känns lite bättre idag, ingen feber i alla fall.
                              hmmm... ja det får väll gå för den här gången då. Men jag undrar fortfarande över svaret, var jag inne på rätt spår eller?

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

                                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                                Du har rätt, det var bråk mellan mig och en annan person, fast inte om en signatur. Bråket är dock utrett och vi har lämnat det bakom oss. Det fanns ändå fler orsaker till att jag lämnade Zoopet. Jag har inte sagt att någon är en dålig människa, bara beskrivit hur jag resonerar. Var och en salig på sin fason, var och en gör som den vill.

                                God fortsättning!!

                                Hilsen,

                                P
                                Ja, men då kan vi skatta oss lyckliga, för oss på ciklid.se, att du väljer det istället.Janne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...