Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    Ursprungligen postat av malawijanne
    Jag vet när jag köpte den stereon, den var ruskigt dyr, jag tror att ag betalade 25 papp för den på den tiden.
    Nu tar du allt i Janne! Eller menar du pesetas?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Nu tar du allt i Janne! Eller menar du pesetas?
      Nej, jag tar inte i, men däremot så kanske datumet inte var 1974 det var 1983.
      Ja i viket fall, jag har fortfarande kvar den gamla stereon, och när jag känner mig lite nostalgisk så tittar jag i min lilla pärm med ett register över låtarna på banden, sen sätter jag på den gamla stereon, just nu spelar den petula clark innan dess så var det Jan & Dean.Janne

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

        Ja tänk vad man är ute när det gäller musik, nu lyssnar jag på Demis Rossou, ja ni vet den greken med den stora magen, ja det är annat mot ACDC och div skrålmusik.Janne

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          Jag har några kasetter med gamla 60-70 tals rocklåtar. En sådan i radion vid vattenbyte och översvämning är ett faktum!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

            Janne, ska du reta upp mig på allvar så ska du klanka ner på ACDC... *skratt* ...då blir jag verkligt sur!! Det jag har hållt på med i afton är att ordna några gamla kar till nya, samt skött om fisken. Dessutom har jag dödat grannens fest, just med argumentet att jag ska jobba i morgon. Väl inne i min lägenhet märkte jag att det som hörs i trappen inte hörs ett smack in till mig... men jag var karl nog att ringa på igen och säga "party on!!"

            På den tiden jag trixat med karen har jag iaf hunnit med att bli alldeles lagom dragen på nödraketer (brorsans namn på 3,5r). Nu är det alldeles strax dags för sänggång, ska jobba i morgon minsann. Bara att önska mig lycka till!!

            I övrigt gillar jag tonen i flera diskussioner nu (gäller alla). Kör vidare på det!!

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Jag har några kasetter med gamla 60-70 tals rocklåtar. En sådan i radion vid vattenbyte och översvämning är ett faktum!
              Ja det är gött att höra Wilhelm, ett tag så trodde jag att alla var fast i hårdrockträsketJanne

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

                Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja det är gött att höra Wilhelm, ett tag så trodde jag att alla var fast i hårdrockträsketJanne
                Jag har en hel del sådan musik också, som jag minsann gillar!! Sådeså!!

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Janne, ska du reta upp mig på allvar så ska du klanka ner på ACDC... *skratt* ...då blir jag verkligt sur!! Det jag har hållt på med i afton är att ordna några gamla kar till nya, samt skött om fisken. Dessutom har jag dödat grannens fest, just med argumentet att jag ska jobba i morgon. Väl inne i min lägenhet märkte jag att det som hörs i trappen inte hörs ett smack in till mig... men jag var karl nog att ringa på igen och säga "party on!!"

                  På den tiden jag trixat med karen har jag iaf hunnit med att bli alldeles lagom dragen på nödraketer (brorsans namn på 3,5r). Nu är det alldeles strax dags för sänggång, ska jobba i morgon minsann. Bara att önska mig lycka till!!

                  I övrigt gillar jag tonen i flera diskussioner nu (gäller alla). Kör vidare på det!!

                  Hilsen,

                  P
                  Ja Patrik, det är aldrig roligt att festa dan innan jobbet, och det blir bara jobbigare ju äldre man blir, natti natti.
                  Ps, ACDC har faktiskt gjort en och en annan bra låt.Janne

                  Kommentar

                  • nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

                    Ja, ja, smaken är väl som baken, men nog är väl hårdrock något av det j**ligaste man kan utsätta öronen för. Jag höll på med jakt och skytte på den tiden när ingen talade om öronproppar så ett litet hörselfel har jag ju. Kanske därför hårdrock låter så illa.
                    Nils

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • November 2005
                      • 3217

                      Ursprungligen postat av nils42
                      Ja, ja, smaken är väl som baken, men nog är väl hårdrock något av det j**ligaste man kan utsätta öronen för. Jag höll på med jakt och skytte på den tiden när ingen talade om öronproppar så ett litet hörselfel har jag ju. Kanske därför hårdrock låter så illa.
                      Nils
                      Vilken musik gillar du Nils42, fan vad det känns opersonligt att kalla någon Nils 42.Janne

                      Kommentar

                      • nils42
                        Användare
                        • January 2003
                        • 931

                        Hej!
                        Du vet, det finns en sjudjävla massa personer som heter Nils, så därför skrev jag 42 efter av en speciell orsak. Nils räcker mer än gott för mig för det heter jag ju. Duke Ellington, Armstrong, Sinatra, Kitt, Belafonte lyssnar jag gärna på och också på en del klassisk musik men inte det nya och " moderna " för det står jag inte ut med.
                        Nils

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          Ursprungligen postat av nils42
                          Hej!
                          Du vet, det finns en sjudjävla massa personer som heter Nils, så därför skrev jag 42 efter av en speciell orsak. Nils räcker mer än gott för mig för det heter jag ju. Duke Ellington, Armstrong, Sinatra, Kitt, Belafonte lyssnar jag gärna på och också på en del klassisk musik men inte det nya och " moderna " för det står jag inte ut med.
                          Nils
                          Jo men visst vore det roligt om vi kunde se ett foto på dig.
                          Ja din musik, det närmaste som jag tycker om är väl frank sinatra och harry Belafonte kan jag också höra på, men loui armstrong och Duke, nej det är inte min musik.Janne

                          Kommentar

                          • nils42
                            Användare
                            • January 2003
                            • 931

                            Hej!
                            Roligt och roligt med ett foto. Jag hämtade ut mitt nya pass härförleden och tittade på fotot i passet och frågade kvinnan i receptionen; ser jag verkligen ut så? Jag tyckte jag såg ut som en som släppts ut efter lång, lång internering. Men du ser ju bra ut, sa den vänliga damen. Trot fan.
                            Nils

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

                              Ursprungligen postat av nils42
                              Hej!
                              Roligt och roligt med ett foto. Jag hämtade ut mitt nya pass härförleden och tittade på fotot i passet och frågade kvinnan i receptionen; ser jag verkligen ut så? Jag tyckte jag såg ut som en som släppts ut efter lång, lång internering. Men du ser ju bra ut, sa den vänliga damen. Trot fan.
                              Nils
                              Ja allt är ju relativt, men nu tror jag inte utseendet spelar så stor roll
                              här på NCS, nej det viktigaste tycker jag att vi kan ventilera våra erfarenheter när det gäller hur vi ska ge våra fiskar dom bästa förutsättningar.
                              Och självklart så kan åtminstone jag acceptera att man inte vill vara på bild.
                              Jag själv är inte glad att bli fotograferad och visa upp mig på bild.
                              Ja som vanligt, det finns många sidor på ett järnspett.Janne

                              Kommentar

                              • c90368
                                Användare
                                • September 2007
                                • 890

                                Så det var lite liv i tråden i kväll

                                Jag som aldrig ser på TV slog på burken när jag pratade i telefon med en gammal kompis. Hamnade i början på första delen av Sagan om Ringen, vet inte hur många år sedan jag såg den, men den är förbaskat underhållande så jag blev kvar till slutet.

                                Nu ska jag inte hänga kvar här utan lägga mig och fortsätta läsa "Snabba Cash" av Jens Lapidus. En förbaskat bra bok, än så länge, har läst första tredjedelen under dagen!
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...