Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • September 2007
    • 890

    Eftersom alla inte är med på whisky spåret så passar jag på att tipsa om den ultimata snappsen till julbordet!

    Östgöta Sädes Brännvin

    Mjuk, avrundad sädeskaraktär med inslag av honungssötma.
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

      Ursprungligen postat av joe
      F.ö, anspelande på tidigare inlägg i tråden, anser jag att reklam i TV skulle förbjudas, åtminstone sådan som ligger mitt i program. Och jag är inte helt säker på att jag håller med om att reklam "bör" finnas...det är väl snarast ett nödvändigt? ont. Jag tycker det vore bättre om alla de bolag som övereöser oss med papper, ni vet vilka, sänkte priserna rakt över istället med pengar de sparade på porto och tryck!

      Det mesta talar för att ett förbud skulle vara en välgärning för mänskligheten. För det första är den mesta reklamen tråkig/störande/dålig och inte sällan alla tre. För det andra är det inte bevisat på något vis att det verkligen säljer en produkt. Finns några få indicier på att det lockat köpare, men ungefär lika mycket visar på att det får en del att i ren ilska bojkotta. Så de är även ett slöseri med resurser. Håller med andra ord med dig.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        Som sagt tidigare är jag ingen vän av reklam, men att ta fram lagboken och förbjuda skulle jag aldrig kunna tänka mig!

        När det finns tillräckligt med bandbredd för TV så kommer det säkert en smal kanal som intrtesserar mig och med en riktad reklam som jag kanske gillar.
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Gäst

          Ursprungligen postat av c90368
          Eftersom alla inte är med på whisky spåret så passar jag på att tipsa om den ultimata snappsen till julbordet!

          Östgöta Sädes Brännvin

          Mjuk, avrundad sädeskaraktär med inslag av honungssötma.
          ¨

          Antecknat. Annars har jag hoppat på whiskytåget, det tog ett bra tag men till slut gav all övning utdelning. Har väll inte riktigt fastnat för de riktigt vassa sorterna, men men....... smuttar just nu på en tullamore dew.

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            Ursprungligen postat av c90368
            Som sagt tidigare är jag ingen vän av reklam, men att ta fram lagboken och förbjuda skulle jag aldrig kunna tänka mig!

            När det finns tillräckligt med bandbredd för TV så kommer det säkert en smal kanal som intrtesserar mig och med en riktad reklam som jag kanske gillar.
            Skulle inte tro det. Vi är många som efterfrågar lån från banker med liten räntemarginal, storföretag utan VD som roffar åt sig bonus och en massa andra saker. När kapitalet sugit sig fast vid köttgrytor släpper de inte ens lillfingret. De har nog ingen motivation att ge dig din reklamfria värld om du inte slantar upp 5000 i månadeb för den eller nåt, tyvärr.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

              Nu är det ju söndag förmiddag - vilodag folks! - men där tråden nu slutat kan jag mycket väl tänka mig att hänga på nästa fredag! Tills dess, ha det så gott i julstöket...

              P.S Östgöta Sädes är kanon - där är vi helt överens c90368 D.S
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • Hogan1
                Användare
                • August 2008
                • 149

                Ursprungligen postat av c90368
                Håller inte med, du kan få en flaska Kron Vodka av mig om jag får din Talisker
                Nope - det funkar inte för mig. Även en raggsockswhisky är bättre än Vodka.
                Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  Ursprungligen postat av Hogan1
                  Nope - det funkar inte för mig. Även en raggsockswhisky är bättre än Vodka.
                  Jamen då finns det ju hopp om livet
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

                    Var är alla? Kollar ni TV?
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

                      Jag tycker att vi ska införa President igen
                      mer status
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

                        I Nordiska ciklid sällskapet
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

                          umgås med familjen innan dess firade jag lite med arbets kompisar idag..har ju långledighet framöver nästan 3v ska bli gött!! tänkte även åka runt kika lite i affärer först i skåne sen i Gbg regionen
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

                            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                            I Nordiska ciklid sällskapet
                            eller inte!...som vi säger i familjen!

                            Jag är med i ett litet särskilt fiskesällskap (sportfiske då alltså!) och där utser vi faktiskt presidenter. Varje resa avslutats med att vi utnämner en el Presidente och en el Presidente tambien (tambien=också). Men uppdraget är inte så gloriöst, det handlar om att bestämma, boka och fixa logistiken för nästa fiskeresa. Men lite kul är det...till saken är att jag är utsett till "el Peso" och det kan ni ju gissa vad det är (peso...kassör) och det verkar vara på livstid. Lite kul är detta kanske, men att ha president i NCS känns aningen oseriöst

                            dock tror jag på detta, istället för ärvd monarki, i vårt kära Sverige. Inte för att kostnaden blir mindre, men för att det blir färre stackars kungabarn som föds in i ett system de inte bett om! Där är jag med dig Christer!

                            men skulle vi inte diskutera finanskris och politik denna helg? eller är det för nära jul? Jag tycker mig ha märkt en avmattning i den hysteriska julhandeln - äntligen! Det är ju inte klokt hur mycket vi? (folk) spenderar!
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

                              Ursprungligen postat av joe
                              Var är alla? Kollar ni TV?
                              Nop, sitter och, ursäkta satt och diskuterade vilka jobb frugan ska söka.

                              Hon som har mest att göra av alla får gå, eftersom det är en statlig instans. De som varit i tjugo år och inte gör mer än de blir tillsagda får vara kvar. Det är statlig effektivitet!

                              Men vi pratade faktiskt om att hon skulle söka tillbaka till sin gamla avdelning, men som chef denna gång Hon har personalen med sig sig, frågan är bara vad höjdarna tycker
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • c90368
                                Användare
                                • September 2007
                                • 890

                                Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                                Jag tycker att vi ska införa President igen
                                mer status
                                Vem skulle vara president nu om inte Göran Person Nej tack!

                                Jag tycker knugen gör ett bra jobb!

                                Att sedan påstå att det skulle bli billigare med president är bara lögn. Tänk på hur mycket pengar det går åt för att föra en valkampanj.
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...