Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av kaj.p
    Det var tidigt men men Säger bra en Balvenie cask med lite vatten bredvid kan det bli bättre. http://www.whiskyguiden.se/Speyside/...015%20år.html
    Låter bra, har en sån hemma oöppnad som jag köpte i brist på Glenmorangie. Det kanske kan vara klockrent då.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • September 2007
      • 890

      Ja SVT ser i alla fall till att lördagar blir TV fri, det enda jag kan tänka mig att titta på är Landet Runt 18.15, det brukar ibland ha ganska roliga/intressanta reportage.

      Prieme time med dansbanskampen och Svenssons undanber jag mig, tur att det inte finns något tvång att titta på eländet

      Har just varit nere i akvarierummet och filmat lite, får se om det blir något som jag kan lägga upp utan att skämmas

      PS: Jag har slutat att titta på reklamkanaler eftersom jag anser min tid vara för värdefull för att bli matad med reklam 15 - 20 minuter varje timma. Läser inte deras tablåer längre och på så sätt missar jag inget heller
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        Första filmen uppe på SA-Bilder.
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • May 2005
          • 1554

          Ursprungligen postat av c90368

          PS: Jag har slutat att titta på reklamkanaler eftersom jag anser min tid vara för värdefull för att bli matad med reklam 15 - 20 minuter varje timma. Läser inte deras tablåer längre och på så sätt missar jag inget heller
          Vad tycker du om reklam i forum på nätet?
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

            Ursprungligen postat av Olorin
            Vad tycker du om reklam i forum på nätet?
            Beror på forum, här är det inte reklam utan information

            Jag har inget principiellt emot reklam, vet att det måste/bör finnas i vårt samhälle. Men det innebär inte att jag måste titta på den Framförallt inte på TV som omger reklamen med dåliga program för det mesta.

            Saknar Viasat History efter flytten Det var en kanal med kvalité program utan reklam.
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Gäst

              Ursprungligen postat av c90368
              Beror på forum, här är det inte reklam utan information

              Jag har inget principiellt emot reklam, vet att det måste/bör finnas i vårt samhälle. Men det innebär inte att jag måste titta på den Framförallt inte på TV som omger reklamen med dåliga program för det mesta.

              Saknar Viasat History efter flytten Det var en kanal med kvalité program utan reklam.
              Hehe, jag saknar faktiskt ochså just Viasat History "efter flytten"... Jag kan dock tipsa om att det finns en hel del riktigt intressant att finna för den historieintresserade på sajten där du laddat upp dina nyss nämnda SA-filmer

              Mvh/Andreas.

              Kommentar

              • uffeL
                Användare
                • September 2005
                • 14

                Highland Eagle.har jag precis börjat att dra i mig,
                inte var det gott inte,
                men med massor av cola så går det i,
                begriper inte överhuvudtaget hur man kan tycka att whiskey är gott,
                smakar precis som dåligt hb.
                Uffe

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  Ursprungligen postat av uffeL
                  Highland Eagle.har jag precis börjat att dra i mig,
                  inte var det gott inte,
                  men med massor av cola så går det i,
                  begriper inte överhuvudtaget hur man kan tycka att whiskey är gott,
                  smakar precis som dåligt hb.
                  Träning, träning och åter träning! Sen smakar det gott
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

                    Man ska inte dricka det. Det är inte saft vet du. Man ska smutta, små volymer över lång tid och njuta annars är det bara starkt elände.
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • uffeL
                      Användare
                      • September 2005
                      • 14

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Träning, träning och åter träning! Sen smakar det gott
                      OK!!tränar o tränar,smakar hyfsat,men det är nog colasmaken som jag mest uppskattar.
                      Uffe

                      Kommentar

                      • Hogan1
                        Användare
                        • August 2008
                        • 149

                        I kväll försöker jag mig på en Talisker - Distiller's Edition och om jag skall försöka mig på någon form av recension får dit bli ungefär så här....

                        Bärnstensgul med lång mossrökig eftersmak och doft av gamla raggsockar som tillbringat lite för lång tid i ett par Tretorn gummistövlar från 1969. Fast den duger gott till vardags.
                        Annars kan man säga "I brist på bröd äter man limpa"...
                        Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • September 2007
                          • 890

                          Ursprungligen postat av Hogan1
                          I kväll försöker jag mig på en Talisker - Distiller's Edition och om jag skall försöka mig på någon form av recension får dit bli ungefär så här....

                          Bärnstensgul med lång mossrökig eftersmak och doft av gamla raggsockar som tillbringat lite för lång tid i ett par Tretorn gummistövlar från 1969. Fast den duger gott till vardags.
                          Annars kan man säga "I brist på bröd äter man limpa"...
                          Håller inte med, du kan få en flaska Kron Vodka av mig om jag får din Talisker
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • uffeL
                            Användare
                            • September 2005
                            • 14

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Håller inte med, du kan få en flaska Kron Vodka av mig om jag får din Talisker
                            Skulle föredra kron före Whiskey(vem har kommit på vansinnet med Whiskey?)
                            Uffe

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

                              Ursprungligen postat av uffeL
                              Skulle föredra kron före Whiskey(vem har kommit på vansinnet med Whiskey?)
                              Någon som föredrog god smak och att njuta av drycken istället för att få i sig tillräckligt mycket för ett yrsla så fort som möjligt
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • joe
                                Användare
                                • June 2006
                                • 1451

                                Ursprungligen postat av uffeL
                                Skulle föredra kron före Whiskey(vem har kommit på vansinnet med Whiskey?)
                                Idag var det lite mer olika tycken i tråden - kanske vi kan närma oss ett "krig" iallafall? Jag skulle dp för min del aldrig byta ut whiskey mot Kron eller nåt i den stilen - möjligen kan jag emellanåt vackla över till Calvados som jag tycker är riktigt gott...men varför inte båda (dock inte samtidigt!!!).

                                F.ö, anspelande på tidigare inlägg i tråden, anser jag att reklam i TV skulle förbjudas, åtminstone sådan som ligger mitt i program. Och jag är inte helt säker på att jag håller med om att reklam "bör" finnas...det är väl snarast ett nödvändigt? ont. Jag tycker det vore bättre om alla de bolag som övereöser oss med papper, ni vet vilka, sänkte priserna rakt över istället med pengar de sparade på porto och tryck!
                                MVH - joe

                                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...